|
Drejekrans præcision på Submariner - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Drejekrans præcision på Submariner (/showthread.php?tid=66405) Sider:
1
2
|
Drejekrans præcision på Submariner - mhca - 31-01-2007 Hejsa Jeg er utroligt perfektionistisk, og jeg kan derfor lidt blive irriteret over små detaljer, særligt når jeg sidder og nyder mine ure. Denne tråd drejer sig om, at jeg normalt vil have drejekransen sat "korrekt" således at alle markeringerne står de rigtige steder og særligt trekanten i toppen peger præcist på kl. 12. Drejekransen kan jo klikke 2-3 gange pr. sekund eller hvordan er det nu det er, og når jeg drejer den op omkring kl. 12, så ligger de to hakker lige på hver sin side af kl. 12. Jeg kan godt med lidt rolighed lirke den så den peger præcist kl. 12, men så står den lidt mellem to hakker og glider nemt et hak tilbage igen efter noget tid. Jeg har fået lidt refleksioner på billederne, men tror godt I kan ane at den på det første står lige efter (dvs. inden med omdrejningsretningen) og på den andet lige efter kl. 12. Det kan desuden også ses på minutmarkeringerne der ikke flugter helt perfekt heller. Uret er nyt, eller dvs har været ubrugt indtil jeg fik det d. 18. januar, men selve uret er købt i Hong Kong i februar 2006. Dvs der er stadig garanti på. Mit spørgsmål går på, om præcisionen af denne drejekrans kan justeres. Sådan så jeg kan få drejekransen til at klikke i hak ud for præcist kl. 12? Eller er det bare ærgeligt og noget jeg må acceptere? Mvh. Martin Det er ikke kransen med ... - KlausM - 31-01-2007 ... indsatsen. Den kan justeres. Mvh Klaus Re: Det er ikke kransen med ... - mhca - 31-01-2007 KlausM Skrev:... indsatsen. Den kan justeres. Hej Klaus Er det noget Klarlund kan ordne uden at beskadige uret? Jeg vil jo også helst undgå større unødvendige indgreb på uret. Det jo lidt synd, for hvis denne lille detalje kan rettes op på, så bliver jeg jo endnu gladere. Er det en dyr omgang eller er det noget der kan dækkes af garantien? Mvh. Martin Hej Martin. Det er noget Klarlund... - KlausM - 31-01-2007 ...nemt kan klare. Om de kan lave det medens du står i butikken ved jeg ikke. Ej heller om de vil lave det på garantien i DK. Men tag ind til dem og hør. Uret tager ikke skade hvis Klarlund tager sig af det. Når det nu er noget du vil lægge mærke til hver gang du kigger på uret skal det ordnes. Det bør ikke være noget der koster mange hundrede kroner. Mvh Klaus - mhca - 31-01-2007 Det lyder godt Klaus. Jeg tror at Klarlund får et besøg en dag ved lejlighed. Er jo ikke ligefrem noget der haster. Er der en bestemt Klarlund jeg bør besøge? Folk siger hele tiden at det handler om at få hjælp af Ole eller Flemming. Er det også noget jeg skal forsøge blot for denne (forhåbentlig) simple operation? Hvis det ikke koster særlig meget, så vil jeg gerne have det lavet. Men skal jeg have det lavet så skal der altså også ypperste præcision til. Der er jo tale om en utroligt lille skævhed, men stadig nok til at det kan bemærkes. Mvh. Martin - Peter - 01-02-2007 Hej Martin Jeg kan lave det på 5 minutter, så jeg tror ikke at det koster meget hos Klarlund. MVH Peter - mhca - 01-02-2007 peter Skrev:Hej Martin Tak for den oplysning Peter. Det er altid rart at høre fra én som arbejder professionelt med ure i hverdagen Mvh. Martin - MartinB - 01-02-2007 mhca Skrev:Er der en bestemt Klarlund jeg bør besøge? Ja, det er den Klarlund på Vesterbrogade. - mhca - 01-02-2007 Jeg kunne jo ikke lade være... så jeg besøgte Klarlund idag. Og jeg kom da også til at afsløre at uret ikke var købt hos dem. Jeg skulle nok bare have tiet stille. Om det blev taget som om, at der ikke var garanti på uret ved jeg ikke, men jeg regnede umiddelbart ikke med at dette var en garanti-sag. Jeg fik lov at betale 250 kr. og komme tilbage en halv time senere. Prisen er måske lidt ærgelig at betale, men det er nu rart ikke at skulle være generet af en upræcis drejekrans Mvh. Martin Surt - Speedy - 01-02-2007 at betale 250.- for hvad Peter oplyser er 5 min. arbejde. Mølbak havde nok ordnet den lille sag u/b. Vh Speedy |