Urdebatten / Urforum
Betaling til Silvermagic - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Betaling til Silvermagic (/showthread.php?tid=65291)

Sider: 1 2

Betaling til Silvermagic - Kleven - 05-04-2006

Hey Icon_e_surprised

Efter måneders research har jeg, endeligt, fundet stedet at købe mit ur, nemlig hos Smwatches. Men jeg er lidt usikker på om der er skjulte gebyrer ved bankoverførslen til dem, og om banken omregner beløbet ved markeds euro kurs eller deres egen euro kurs Icon_question

Jeg har ikke kunne finde nogen svar i tidligere tråde, så jeg håber, da der er en del herfra som har købt hos smwatches, der vil dele ud af erfaringerne.

på forhånd tak

/D. Klevenfeldt

- Peter V - 05-04-2006

Kursen kan du se på bankernes hjemmeside, men jeg er ret sikker på at det skal være den "rigtige" kurs og ikke deres alm. køb/salgskurs.
Banken tager et gebyr for overførslen. I min bank er det 100 kr hvis jeg gør det over netbank og 500 hvis en ansat skal hjælpe mig. Spørg evt. din bank om begge spørgsmål.

- Guest - 05-04-2006

Jeg havde tidligere haft min netbanks hotline i røret, men de kunne ikke give mig noget svar, og ja det ville være mærkeligt hvis man skulle slippe med 'bare' at betale markedsprisen, så satser også på det bliver deres egen Icon_e_smile 100.- lyder alligevel som en sjat, men det kan vel også variere fra bank til bank, så jeg må hellere tjekke det..
men takker for svaret....

100 kr er helt normalt netbank gebyr ved udenlandsoverførsel - hannover_dk - 05-04-2006

Du skal huske at du jo normalt skal tage gebyret båe i din danske bank og hos modtagers bank (Euro landende har ikke gebyr mellem sig, men DK til Euro land har, selv om overførslen sker i Euro)
Er det kun din egen banks gebyr du skal tage er det meget lavere, det er først når du klikker i for at skulle tage gebyret også hos modtager at det koster 100 (kan sikkert også svinge mellem bankerne, men er givet lavest hvis du kan overføre til udlandet i netbank).

Det er dog ikke det helt store i forhold til uret, så nyd uret i alle fald
vh

- Mads Gjødesen - 05-04-2006

Et tip kan være at lave en IBAN overførsel. Den er mere sikker end swift og også billigere (i min bank ihvertfald). Swift koster 100 kr. mod IBANs 50 kr. IBAN er den metode som benyttes mellem EURO landene og er gratis for dem som er med. Desværre ikke DK Icon_e_sad

Så det er da værd at undersøge. IBAN har da sparet mig for en del kr. de sidste par år.

Mads Gjødesen

- ChronoMaster - 05-04-2006

Jeg ved, at dette emne har været diskuteret før, men her er mine erfaringer (som jeg har fået bekræftet ved over 50 overførsler). Og det med overførsler fra 30 til 3000 Euro.

Ved en overførsel i Euro til Tyskland er der INTET gebyr for modtager, sålænge man benytter IBAN og BIC/Swift koden. Det er en aftale, som er indgået med Tyskland (det troede min bank ikke på, så de oplyste mig om, at det kostede et gebyr for modtageren. Da jeg senere konfronterede dem med mine egne erfaringer, måtte de - efter at have undersøgt sagen nærmere - give mig ret).

Jeg ved så også, at denne aftale ikke er gældende for feks. Italien (selv om det også er i Euro).

Mvh.

SM - gæsten - 13-04-2006

Var i banken i går for at sende penge til Markus. Det kostede 40 kr. hvis banken skulle gøre det, og 30 hvis jeg selv overførte dem over netbank.

Tror måske det har noget med navnet på banken... Icon_rolleyes
/Christensen

God påske.!

Re: SM - Guest - 13-04-2006

gæsten Skrev:Var i banken i går for at sende penge til Markus. Det kostede 40 kr. hvis banken skulle gøre det, og 30 hvis jeg selv overførte dem over netbank.

Tror måske det har noget med navnet på banken... Icon_rolleyes
/Christensen

God påske.!
Sikkert forskel fra bank til bank. Bemærk (nu er det sagt så mange gange at man kan være træt af at læse samme hele tiden)
De fleste banker i Euro området tager penge for at modtage indbetalinger fra DK, også via Iban og Swift (hvis ikke man anvender det, så tager de det altid)
Det gør med andre ord en forskel om man siger til sin bank man skal have overført penge og så bliver trukket sit almindelig gebyr i DK som altid ligger omkring 30 kr - eller om man siger man også skal tage det udenlandske gebyr - for da det er ukendt for banken hvor meget det er, så tager de fleste banker 70 kr ekstra hvis man skal dække sig ind mod et gebyr for modtageren.

Jeg har set modtagere selv tage gebyret uden at brokke sig, og jeg har haft modtagere som faktisk krævede at jeg foretog en ny overførsel på 5 - 7 Euro for at dække dem det gebyr de havde fået.
Man kan selv vælge om man vil tage den risiko og få overført for 30-40 kr, eller om man vil "forsikre" mod at få stoppet handlen af et lille gebyr.

vh John

- Gæsten - 13-04-2006

Jeg skrev det ud jeg modtog fra Markus. Det gav jeg banken og sagde at de skulle klare det. Samt hvad det skulle koste..Kan se på netbank atmønterne er trukket.

Men hvad..hvad er et gebyr på måske 50-70 kr. i forhold til en besparelse på 9 af de lange...
Icon_e_wink
/Christensen

- Kleven - 13-04-2006

Jeg fik det klaret via netbank. Fik en bekendt til at overføre for mig, da han jævnligt sender penge udenlands. 50.- i omkostninger og en glimrende vekselkurs fik jeg ud af det. men valgte kun at betale for indenlandske gebyrer, var det en fejl Icon_question Blev forsikret om at det meget sjældent sker de beder om alt betalt. Har i haft erfaringer med at sende penge til Markus uden at betale for hans gebyrer Icon_question