|
Nu skal jeg snart købe. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Nu skal jeg snart købe. (/showthread.php?tid=65048) Sider:
1
2
|
Nu skal jeg snart købe. - Knudsen_phpbb3_import15745 - 03-02-2006 Jeg ved godt, at jeg har trukket jeg igennem dette emne nogle gange. Ikke desto mindre har jeg, grundet jeres kommentarer, besluttet at købe en IWC 500107. Hos Markus (SM) kan jeg få 30% rabat og hos min gode vens far kan jeg få 15%. Jeg er MEGET i tvivl om hvor jeg skal købe. Vi har jo hørt historien om uret der manglede i posten (Hvad endte det egentlig med?) og manglende faktura samt den måske lavere gensalgsværdi. Alt i alt har jeg mest lyst til at handle hos min vens far, hvor jeg selv går ned og henter uret. Men omvendt er der yderligere 10.000,- at spare ved køb hos SM... Hvad er jeres mening?? \Rasmus Knudsen det er et trick spørgsmål ikke?!?!? - Jacob H - 03-02-2006 Man kan vist ikke beskylde dig for dårlig smag 10.000,00 kr vs. ??? Come on! SM watches har et vældigt godt ry men hvis du er nervøs kan du blot få uret ekstraforsikret. Hilsen Jacob H 5001 - klausbjerring - 03-02-2006 Hej Knudsen Har netop fået leveret et 500109 fra SM, helt uden problemer. Så jeg ville nok spare de 10.000.- Men oplevelsen af købet, er nok en smule anderledes hos din vens far. Du må selv gøre op, hvad den er værd. P.s. Ang. faktura, kan du bare bestille den hos SM, så får du en. Re: det er et trick spørgsmål ikke?!?!? - Larsb - 03-02-2006 Jacob H Skrev:Man kan vist ikke beskylde dig for dårlig smag Jeg synes ikke du kan simplifisere det på den måde. Jeg er ikke i tvivl om, at SM er fine at handle med, men hvis der er problemer, er det noget nemmere, hvis uret er købt i lidt tættere på hjemmet. Derudover er der, som Klaus påpeger, også selve købsoplevelsen. For nogen er det en betydningsfuld del af det, at erhverve et nyt ur. Om det er 10.000 værd, det er op til den enkeltes økonomi. Med venlig hilsen om er købsoplevelse er 10000 kr værd er - Jacob H - 03-02-2006 naturligvis op til den enkelte. Jeg har bare aldrig forstået hvorfor nogen er villige til at bruge så mange penge på at blive bekræftiget i at det man gør er det rigtige. I forhold til garantien går jeg ud fra at den er international, så her burde der ikke være noget at betale ekstra for. Men som sagt, er det noget køberen afgører. Adspurgt gav jeg blot min mening til kende. Mvh Jacob H - Larsb - 03-02-2006 Hej Jakob, Selvfølgelig er garantien international, men det er sket, også fra SM, at det leverede ikke er det man ønskede. Så skal uret tilbage osv. Med andre ord: der er potentielle problemer, du kommer ud over ved at handle lokalt. Så kræver det jo også, at der er en lokal forhandler at indlevere sit ur til, hvis man skal bruge garantien. Ellers skal du selv til at sende til fabrikken. Med venlig hilsen - Kjeldsen - 03-02-2006 Hej Rasmus... Hvis du spare 10 af de store ved at handle med SM. Så kan jeg ikke at der skulle være noget i vejen med at hoppe ind i sin vogn og selv køre ned og hente det. Det koster under alle omstændigheder ikke lige så meget som det koster at handle her i landet. Og så kan man eventuel bruge nogle at de sparrede kroner på lidt god rødvin på vejen hjem. Kjeldsen - Knudsen_phpbb3_import15745 - 03-02-2006 Jeg har faktisk spurgt om det er muligt at komme ned og hente uret personligt - netop for også at få købsoplevelsen, men det svarede Markus ikke på. Han henviste bare til sin gæsteliste, hvor der er mange glade købere. \Knudsen Ja en ... - Jacob H - 03-02-2006 Kjeldsen Skrev:Hej Rasmus... sjatø Brixtofte og en 5001 er ikke så ringe endda ... - Larsb - 04-02-2006 Vær lige opmærksom på, at hvis du henter uret uden for EU, skal der betales moms og afgift. SM sender fra Italien og derved undgår du de problemer. Dt er nok bedre at spare rejsen til en anden gang, få sendt uret og nyde rødvinen hjemme. Med venlig hilsen |