Urdebatten / Urforum
SMWatches - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: SMWatches (/showthread.php?tid=64932)

Sider: 1 2

SMWatches - Knudsen_phpbb3_import15745 - 02-01-2006

Jeg går og overvejer at købe et IWC - F.A. Jones og har fundet ud at SMWatches kan leverer det. Jeg vil bare gerne lige høre om I har nogle erfaringer med SMWatches? F.A. Jones er svær at få fat i (limiteret), men de havde den på lager - jeg tænker bare på om man kan være sikker på at den er ægte.

De skriver også at der ikke skal betales yderligere skatter og afgifter, men uret er kr. 17.000 billigere end udsalgsprisen herhjemme - det er MEGET billigt, synes jeg...??
Hvis man selv tager til Amsterdam eller Zürich, som jeg også overvejer, skal der da betales afgift når uret indføres i DK, ik? Eller er det op til ens egen samvittighed?

Håber der er nogen der kan hjælpe med de regler og erfaringer fra SMWatches.

Godt nytår!
Hilsen,
Rasmus Knudsen

SMwatches - klausbjerring - 02-01-2006

Hej Knudsen

Prøv at kigge under Good/Bad guys. Der er flere tråde om firmaet, og
også svar på dine spørgsmål. Det kan godt stå under Silvermagic, som er samme firma.

Men de er helt ok.

Re: SMWatches - bjorn_e58 - 02-01-2006

knudsen Skrev:Hvis man selv tager til Amsterdam eller Zürich, ... skal der da betales afgift når uret indføres i DK, ik?

... erfaringer fra SMWatches.

Amsterdam: Nej. Zürich: Ja (samvittighed plus ting som forsikring, evt. videresalg).

SMWatches: Som Klaus siger - Marcus er OK!

/Bjørn.

Re: SMWatches - Knudsen_phpbb3_import15745 - 02-01-2006

Hej Bjørn

Hvad mener du med
Citat:"...samvittighed plus ting som forsikring, evt. videresalg".

Forsikringen er vel på plads hvis man får en faktura, som jeg kan forstå man selv skal bede om, og hvad mener du så med evt. videresalg?

Er alle SM´s ure egentlig nye - eller forhandler de også brugte?

\Rasmus Knudsen

Re: SMWatches - bjorn_e58 - 02-01-2006

knudsen Skrev:Hej Bjørn

Hvad mener du med
Citat:"...samvittighed plus ting som forsikring, evt. videresalg".

Forsikringen er vel på plads hvis man får en faktura,

Jeg referer mest til tidligere diskussioner (endeløse...) om emnet, hvor nogen har nævnt, at man i forbindelse med en eventuel forsikringssag skal kunne fremvise faktura eller andet købsbevis, og at man der løber en risiko, hvis varen ikke er indført 100% legalt. Jeg har ikke nogen egentlig, sikker baggrund for min udtalelse. Og jeg ved udmærket, at det ikke at betale moms eller andre afgifter er en kalkuleret risiko, som mange gerne tager.

/Bjørn.

- Mads Gjødesen - 03-01-2006

Hej Rasmus
Markus handler både med nye og brugte ure. Men har du bedt ham om at skaffe et nyt, så får du også et nyt. Han annoncere på div. sites med sine brugte ure.

Mads Gjødesen

- Knudsen_phpbb3_import15745 - 04-01-2006

Så alt i alt mener I ikke der er noget galt i at købe sit første rigtige ur hos Markus?

Det eneste jeg er lidt nervøs for, er at lægge alle de penge ud inden jeg får uret. Det er alligevel næsten 50.000,- der er ude at sejle mens jeg venter...
Endelig er der den service man så går glip af herhjemme. Uret skal vel justeres når det er taget i brug, men det kan jeg måske bare få en anden til? Krognos eller Mølbak?

\Rasmus

- Mads Gjødesen - 04-01-2006

Du kan roligt overføre pengene til Markus. Nu kender jeg ikke leveringstiden på det pågældende ur, men det går jeg ud fra Markus gør.
Umiddelbart skulle uret gerne gå præcist når du får det, og fortsætte med det....
Er det nyt/nyere er der international garanti på uret. Så er det bare at gå ind til en IWC-forhandler i DK og få det justeret hvis der er problemer. Det hører med under garantien. Det eneste minus kan være hvis uret får en alvorlig defekt og skal retur til IWC. Så kan den danske forhandler opkræve forsendelsesgebyr hvis uret ikke er købt hos ham, også selv om det stadig er omfattet garantiperioden.

Summa sumarum kan du roligt købe dit ur hos Markus og betro dig til den internationale garanti der følger med et IWC.

Mads Gjødesen

- Peter V - 04-01-2006

Mads - kender du noget til de problemer der åbenbart har været med Jones caliberen? Der har åbenbart været tilbagekaldt/indleveret en del...?

- Knudsen_phpbb3_import15745 - 04-01-2006

OK - det vil jeg MEGET gerne høre mere om, da jeg står og skal til at købe!!

Jeg vakler stadig mellem F.A. Jones (98290) og Automatic (51010) - men hælder til F.A. Jones da den er limiteret. De er jo begge In-House, så det er da ikke godt hvis værket har problemer!!

\Rasmus