|
Tag Heuer "skærer ned" - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Tag Heuer "skærer ned" (/showthread.php?tid=61923) Sider:
1
2
|
Tag Heuer "skærer ned" - KimT - 01-10-2014 Det ser ud til at Tag Heuer fyrer folk og vil tilrette deres primære fokus. Se mere her [url]"http://uk.mobile.reuters.com/article/idUKKCN0HO1Q520140929?irpc=932" onclick="window.open(this.href);return false;">http://uk.mobile.reuters.com/article/id ... 9?irpc=932[/url] Re: Tag Heuer "skærer ned" - MortenKN - 01-10-2014 Det undrer mig lidt at de vil rette fokus mod urene i 1000-4000 EUR kategorien.... Til Klarlund Expo i CPH fik jeg klart indtryk af at de ville satse på haute horologerie.... en af folkene fra Tag Heuer fortalte mig at de ville satse på at være dem der sætter standarden indenfor chronografer.. I dont quite get it. Re: Sv: Tag Heuer "skærer ned" - KimT - 01-10-2014 Men det var vel før Biver kom til? Mon ikke det er ham der er inde og prøve at optimere forretningen? Re: Tag Heuer "skærer ned" - Claus Tukjær - 01-10-2014 Intet i livet er statisk. Re: Tag Heuer "skærer ned" - TimeToWatch.dk - 01-10-2014 I mine øre lyder det som en klog beslutning. Det er ikke mange brands der har succes med at køre en high-end linje under samme navn som deres alm. "billige" brand. Få der vil give 75-100 K for et TH når 95 % af deres ure koster 15-30 k. /Mads Re: Tag Heuer "skærer ned" - LIVETS - 01-10-2014 Enig, det kan kun være til th's fordel at satse på Det lidt "billigere" deres ambition om at blande sig I 40.000 klassen som gennemsnit kan slet ikke lade sig gøre, Omega kæmper samme kamp, og har gjort det i mange år, Og de kan bare ikke komme derop. . . Jeg kan sagde det lille Tog, men nej , lille tog kunne ikke. Jeg troede engang at man lærte af andres fejl, men ure, lærer Intet Th er 10-20.000 kr klassen og når de acceptere det , bliver de igen det Mest sælgerne luksus brand i 10-20.000 klassen Tag Heuer "skærer ned" - issing - 01-10-2014 Der tager du nok alligevel fejl. Omega er et af de bedst sælgende brands i prisklassen 30-50.000 (vejl. udsalgspriser) og klarer sig på tværs af alle prisklasser glimrende med en europæisk markedsandel på 24,4% (FH's Swiss export tal). Dernæst tror jeg næppe at TAG tager pladsen som bedst sælgende brand i 10-20.000 prisklassen (hvis vi tænker world wide). Den sidder Longines stærkt på som det 5-6 største urbrand målt på omsætning. Men spændende at se om TH's nye strategi holder vand - jeg tror bestemt de kommer til at gøre sig bedre i det lavere luxury segment end deres forsøg på at penetrere high luxury. Re: Tag Heuer "skærer ned" - TimeToWatch.dk - 02-10-2014 Det er vel ikke mange TH der koster 10-20 k i vejl. udsalg ud over lidt ligegyldigt quartz?! De ligger primært i 20-30 k og vel også denne prisklasse de skal være stærke i?! Omega er jo primært +25 k og stærkest i 30-45 k, mens Rolex jo først rigtig starter ved +45 k. At Omega så langsomt æder sig ind på Rolex terræn er vel en offentlig hemmelighed /Mads Re: Tag Heuer "skærer ned" - MortenKN - 02-10-2014 Det er i hvertfald heller ikke nogen hemmelighed at hvis JEG skulle ud og købe mit første ur i dag og ikke havde nogen præferencer for mærke, men blot kiggede på design, value for money, og lidt brandvalue så købte jeg Omega det ligger helt fast…. Der er ikke ét moderne Rolex jeg brænder for at eje…. Men der er flere Omegaer. De gør det godt og er i øvrigt også enig i Issings betragtning omkring TH's nye strategi og tror også de kommer til at gøre sig bedre i "middelklassen"…. Brandet er i min verden lidt for stigmatiseret af at have haft RIGTIG mange billigere modeller, til nogensinde at blive taget helt alvorligt i High End haute Horologerie genren…. Re: Tag Heuer "skærer ned" - issing - 02-10-2014 MortenKN Skrev:Det er i hvertfald heller ikke nogen hemmelighed at hvis JEG skulle ud og købe mit første ur i dag og ikke havde nogen præferencer for mærke, men blot kiggede på design, value for money, og lidt brandvalue så købte jeg Omega det ligger helt fast…. Der er ikke ét moderne Rolex jeg brænder for at eje…. Men der er flere Omegaer. De gør det godt og er i øvrigt også enig i Issings betragtning omkring TH's nye strategi og tror også de kommer til at gøre sig bedre i "middelklassen"…. Brandet er i min verden lidt for stigmatiseret af at have haft RIGTIG mange billigere modeller, til nogensinde at blive taget helt alvorligt i High End haute Horologerie genren…. Hvilket faktisk er lidt synd, for TH har jo masser af historie, fede vintage modeller og masser af dedikation fra samlere. De burde måske kigge lidt efter Tudor og se på hvordand et mærke på bare få år, og med reference til få af deres ikoniske ure, er blevet relanceret på meget fornuftig vis. TH burde gøre lidt det samme og så ikke fokusere så meget på inhouse, high-end horlogerie og måske udvikle en simple basiskaliber, nu hvor guldåren fra ETA snart bliver tør. |