Urdebatten / Urforum
Sikkerhed under forsendelse? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Sikkerhed under forsendelse? (/showthread.php?tid=60774)

Sider: 1 2


Sikkerhed under forsendelse? - Henrik A - 08-02-2014

Jeg har et ur på vej med FedEx, som jeg følger undervejs via Track & Trace. Alt går efter planen, uret er sendt fra Australien og holder nu "weekend" i Tyskland.

Jeg er kommet til at tænke på, hvor sikker er en transport fra et land til et andet med FedEx, Ups, DHL ect ect?

Jeg kunne godt tænke mig at spørge jer, der køber ure via nettet om i har prøvet at miste et ur under transporten?

Eller har i hørt om det, og hvor "tit" tror i det sker?


Re: Sikkerhed under forsendelse? - Henrik A - 08-02-2014

Jeg glemte lige at tilføje at jeg tit handler via nettet, og har aldrig selv haft et ur der er forsvundet i posten 7-9-13.


Re: Sikkerhed under forsendelse? - KlausM - 08-02-2014

Umiddelbart vil jeg mene det er meget sikkert. Det er yderst sjældent jeg læser om et forsvundet ur.
Mvh
Klaus


Re: Sv: Sikkerhed under forsendelse? - KimT - 08-02-2014

Jeg handler ikke super meget i udlandet, men de gange jeg har gjort det, har der ikke været problemer.


Sikkerhed under forsendelse? - T.Hansen - 08-02-2014

Har ikke selv den store erfaring med handler i udlandet, men det er dog sket et par gange uden skade, fejl eller mangler.

Kender ikke til nogle konkrete tilfælde hvor forsendelser er gået tabt eller blevet skadet.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2


Re: Sikkerhed under forsendelse? - Peter - 08-02-2014

Hej

Vi mistede sidste år et Omega på vej fra Schweiz til Horsens og sjovt nok først efter at det var kommet ind i Danmark.

MVH Peter


Re: Sikkerhed under forsendelse? - Claus Tukjær - 08-02-2014

Har handlet omkring 200 gange fra lande i EU. Har aldrig mistet noget.


Re: Sikkerhed under forsendelse? - jk - 08-02-2014

Jeg har ikke mistet nogen forsendelse, men det var lige ved engang:

Jeg havde købt et ur i London og pakken var sendt med FedEx. Jeg fulgte den til Danmark og var selvfølgelig spændt, da den forlod FedEx basen i Kolding (som de kalder BLL på tracking) og jeg ventede på levering i Aarhus. Klokken ca. 13 var pakken afleveret, kunne jeg se på tracking-siden. Desværre var det ikke til mig! En opringning til FedEx gav oplysningen om, at der var kvitteret med navnet "Svend". Chaufføren kunne ikke huske, hvor pakken var leveret, men det var i hvert fald ikke hos mig.

Sidst på eftermiddagen ringede en venlig dame på min dør. Hun bor 10 huse længere op ad gaden. Hun havde fundet en FedEx pakke i sin carport med mit navn på. Der havde ikke været nogen hjemme hele dagen, og ingen i husstanden hedder iøvrigt "Svend". Chaufføren har blot lagt pakken i carporten og formentlig selv kvitteret

Mit navn, adresse og telefonnummer var korrekt angivet og meget tydelig på pakken.

Det gik heldigvis godt, men jeg var ikke imponeret over FedEx's kvalitet på en meget dyr kurer-forsendelse.
JK


Re: Sikkerhed under forsendelse? - Henrik A - 08-02-2014

Claus Tukjær Skrev:Har handlet omkring 200 gange fra lande i EU. Har aldrig mistet noget.

Fejl kan ske og sker viser denne tråd allerede. Men måske dette her svar fra Claus, viser en høj sikkerhed!


Re: Sikkerhed under forsendelse? - Claus Tukjær - 08-02-2014

Har også sendt omkring 50 ure til Sverige, England, Holland og andre steder i EU og over 300 i Danmark, samt et enkelt til Grønland. Aldrig mistet noget.