Urdebatten / Urforum
Hvilken bil til ca. 100.000? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Hvilken bil til ca. 100.000? (/showthread.php?tid=59658)

Sider: 1 2 3 4 5 6

Hvilken bil til ca. 100.000? - TC - 25-07-2013

Hej Icon_e_smile
Står desværre i den situation, at transport på 2 hjul ikke længere helt er holdbart og jeg må desværre sælge min højt elskede Gixxer Icon_e_sad Icon_e_sad Icon_e_sad
Men skal jo ikke gå rundt omkring i landet, så skal have købt en bil til omkring 100.000,- men er i tvivl om hvilken man skal vælge Icon_dontknow
Har kigget utroligt meget på en Up!, som jeg selv synes er en rigtig lækker bil der giver meget for pengene i dens klasse.
Har også kørt rigtig mange km i en Aygo, men den føles en klasse lavere end Up!´en.
Har også kigget lidt på brugtmarkedet bl.a. på en Audi A3 fra ´04, men ved ikke om at bruge 100.000,- på en 10 år gammel bil er særlig fornuftigt Icon_e_confused
Bilen skal primært bare bruges til at fragte mig selv rundt i Icon_razz

Re: Hvilken bil til ca. 100.000? - Stensbjerg - 25-07-2013

Er du klar til at bruge 100k er det kort svar en VW Up Icon_e_wink
jeg mener ikke at nogen andre i klassen matcher den på målbare og knap så målbare parameter
og kan du ikke skrue det store selv ville jeg købe en så ny bil som mulig.

Hvis jeg har forstået dig rigtig så er dit eneste krav at den bare skal kunne fragte dig rundt,
det opfylde Up'en jo sikkert og tilfredsstillende. Icon_cool

Alternativt ville jeg kigge på Hyundai I10,Kia Picanto,Skoda Citigo,
Toyota Aygo som de laver sammen med PSA gruppen (Peugeot(Citroen) ville jeg holde mig væk fra det er ikke en "rigtig" Toyota. Icon_e_wink

Held og lykke med jagten.

Re: Hvilken bil til ca. 100.000? - Kristofferj - 25-07-2013

Det er fandme en trist dag, når man skal sælge sin mc. Jeg gratulerer!

Re: Hvilken bil til ca. 100.000? - berg - 25-07-2013

Stensbjerg Skrev:Er du klar til at bruge 100k er det kort svar en VW Up Icon_e_wink
jeg mener ikke at nogen andre i klassen matcher den på målbare og knap så målbare parameter

Hvis jeg har forstået dig rigtig så er dit eneste krav at den bare skal kunne fragte dig rundt,

Toyota Aygo som de laver sammen med PSA gruppen (Peugeot(Citroen) ville jeg holde mig væk fra det er ikke en "rigtig" Toyota. Icon_e_wink

Jeg ville nødig køre galt i en up eller en Citigo...
Der er 2 cm fra nakkestøtten til hvor karrossen stopper...
Skal du køre meget landevej eller motorvej, så køb noget større!

Re: Hvilken bil til ca. 100.000? - Claus Tukjær - 25-07-2013

Kristofferj Skrev:Det er fandme en trist dag, når man skal sælge sin mc. Jeg gratulerer!
Du mener kondolere......

Re: Hvilken bil til ca. 100.000? - Kristofferj - 25-07-2013

Lige nøjagtigt, tak Claus. Siger/skriver tit det modsatte af hvad jeg mener, tror faktisk det er en rigtig lidelse... Icon_e_surprised

Re: Hvilken bil til ca. 100.000? - Claus Tukjær - 25-07-2013

Kristofferj Skrev:Lige nøjagtigt, tak Claus. Siger/skriver tit det modsatte af hvad jeg mener, tror faktisk det er en rigtig lidelse... Icon_e_surprised
Ja, det må da være et problem Icon_e_surprised

Re: Hvilken bil til ca. 100.000? - Ralle - 25-07-2013

Kristofferj Skrev:Lige nøjagtigt, tak Claus. Siger/skriver tit det modsatte af hvad jeg mener, tror faktisk det er en rigtig lidelse... Icon_e_surprised

Den følelse kender jeg godt, Kristoffer...

Fiat Panda er i øvrigt en rigtig fin bil!

Re: Hvilken bil til ca. 100.000? - Amehlbye - 25-07-2013

jeg har netop købt Up - 6000km siden -

jeg bruger den til

25 dage om måneden: 11 km til og fra arbejde = 22 ialt - hvoraf de 5km er motorvej - resten by

3-4 gange om måneden kører jeg motorvej/trafikvej cirka 90 km
1 gang om måneden til Århus og retur

Til et behov som ovenstående, kan jeg kun anbefale en Up/mikrobil

Den kommer nemt op på 140-160km/t - nemt betyder, at den føles rigtig behagelig ved de hastigheder.

Fra 0-60kmt/t hurtig og rap som alle andre alm biler
60-80kmt - kan sagtens følge med 80% af det danske kørselmønster
80-110km/t - går rimelig hurtigt og ikke langsommere end andre gennemsnitsbiler
110+ - hav tålmodighed

Minus: Ved vind på motorvej er de følsomme

Re: Hvilken bil til ca. 100.000? - Stensbjerg - 25-07-2013

berg Skrev:
Stensbjerg Skrev:Er du klar til at bruge 100k er det kort svar en VW Up Icon_e_wink

Jeg ville nødig køre galt i en up eller en Citigo...
Der er 2 cm fra nakkestøtten til hvor karrossen stopper...
Skal du køre meget landevej eller motorvej, så køb noget større!

Helt enig Berg
men det mener jeg er et valg man har taget når man kigger på en bil i denne klasse som rigtig mange jo gør,
skulle jeg kun fragte mig selv og drift sikkerhed stod højt på min liste kunne jeg dog stadigvæk godt finde på at købe en Up til de 100k som nævnes her,
der er ikke meget passiv sikkerhed det er vi enig om, men den er stadigvæk på mange måder mere sikker end en ældre bil.

Men det "manglende" karosseri kan blive et problem i en evt ulykke det er vi helt enige om,
det er også en af årsagerne til at min familie aldrig får en micro bil at køre i der er dog ingen tvivl om at vi alle ser forskelligt på dette emne,
jeg mener der er jo nogen som fragter deres kære i en cykel anhænger. Icon_e_surprised