|
Er det slut med brugt Rolex ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Er det slut med brugt Rolex ? (/showthread.php?tid=58014) |
Er det slut med brugt Rolex ? - Claus Tukjær - 03-08-2012 Hvis man tjekker de forskellige brugt Rolex forhandlere, vil man se at de har langt færre Rolex til salg end tidligere. Det har uden tvivl noget at gøre med, at det er blevet sværere for ikke Rolex forhandlere at skaffe reservedele. Og dermed dyrere for den enkelte forhandler at få serviceret = højere udbudspriser. Hvad tror du? Er det slut med brugte Rolex på det danske marked? Sv: Er det slut med brugt Rolex ? - KimT - 03-08-2012 På ingen måde. Folk er bare så glade for dem, at de ikke sælger Sendt via Tapatalk Re: Er det slut med brugt Rolex ? - KlausM - 03-08-2012 Jeg tror nu mere det har noget at gøre med at de ældre modeller er mere populære og også billigere end de nye. Mange ser måske også muligheden for at anskaffe sig et Rolex nu inden priserne lukker festen. Se blot SD 16600, Sub med og uden dato kommer også og mon ikke også Expl II. Kort sagt efterspørgsel er højere end udbud. Mvh Klaus Re: Er det slut med brugt Rolex ? - Claus Tukjær - 03-08-2012 Mener i at det slet ingen betydning har, at f.eks. Halse ikke længere kan skaffe reservedele til Rolex, og at forhandlerne dermed må gå til Knud Pedersen, Ragnar o.a. Rolex forhandlere, for at yde garanti service på deres solgte Rolex? Uden at vide det, vil jeg tro at det bliver 2-3 gange dyrere at servicere fremover. Det skal lige nævnes at jeg IKKE sælger Rolex, og det dermed ikke er noget jeg har personlig erfaring med. Mon ikke at Omega og Breitling ender op med samme problematik? Re: Er det slut med brugt Rolex ? - KimT - 03-08-2012 Jeg kan kun tale for mig selv og det betyder ikke noget for mig, så længe det kan klares i DK. Det vil ikke påvirke min lyst til Rolex. Det med DK var også en faktor i salg af mit AP. Nu hvor det kan klares i DK, er det meget sandsynligt at jeg får AP igen. Re: Er det slut med brugt Rolex ? - baun - 03-08-2012 Jeg må indrømme at jeg er bedøvende ligeglad med om det er i DK eller et andet sted. For mig er kvaliteten af service samt prisen helt afgørende. Præcis derfor har jeg brugt fx. Halse. Og jeg kunne godt overveje at sælge i hvert fald det ene Rolex hvis jeg skal regne med 4K for en service. vh Baun Sv: Er det slut med brugt Rolex ? - KimT - 03-08-2012 Jeg vil hellere betale lidt mere og så få uret hurtigere tilbage. Skal det til fabrikken tager det noget længere tid (som regel) og det generer mig meget. Men sådan er vi jo så forskellige Sendt via Tapatalk Re: Er det slut med brugt Rolex ? - KimT - 03-08-2012 Det betyder dog ikke at jeg ikke synes det er mange penge for service.......... Re: Er det slut med brugt Rolex ? - Jacob K - 03-08-2012 Rolex slutter aldrig !! Mine ure er altid blevet serviceret hos AD'er, så det har ingen betydning. Jeg tror dog som Kim, at brugte Rolex'er virker "billige" i forhold til de nye, og så er vi altså i en sommerferie periode, hvor mange handler går lidt langsommere. Jacob Re: Er det slut med brugt Rolex ? - TimeToWatch.dk - 08-08-2012 Jeg ville super gerne udbyde flere nyere brugte Rolex, men der er flere grunde til at det desværre ikke sker. For det første sælger jeg dem jeg får ind meget hurtigt efter de er kommet til salg (hvis vi taler nyere sportsmodeller), hvilket jo begrænser mit liggende udbud på siden. For det andet er avancen elendig. Private personer der f.eks. vil sælge deres 3 år gamle Sub 16610 kan let sælge det privat til top dollar pris på ingen tid, så hvorfor sælge/bytte det billigere til mig? Dermed skal jeg som prof. forhandler byde stort set markedspris for disse ure for at folk vil handle, hvilket gør det til en elendig forretning at videresælge pga. den lille fortjeneste, der er at score holdt op mod den relativt store investering. Så skåret ind til benet er årsagen til de manglende nyere Rolex i udbud hos forhandlerne at avancen er elendig pga. de er så lette at sælge som privatpersoner. Det manglende udbud har intet med service og adgangen til reservedele at gøre. De danske AD'er tilbyder fin service til fair priser. /Mads |