Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
Jeg er jo inkarneret Reverso fan. Derfor var det med stor glæde jeg så Hodinkee komme med en video om denne serie af ure.
En sober video uden det sædvanlige Hodinkee-hype. Og med tre gode hovedpersoner udover urene.
https://www.hodinkee.com/articles/inside...re-reverso
Jeg sad jo og smilede hele vejen, men jeg er jo også forudindtaget…
Claus
Sent from my iPad using Tapatalk
Svar: 507
Tråde: 44
Modtaget Likes: 636 i 252 svar
Givet Likes: 1,667
Jeg så den godt, meget spændende
Selvom jeg kun har 1, så kunne det være sjovt at have et par stykker, engang ude i fremtiden.
Med mindre at mit fremtidige guldur bliver et reverso.
Jeg skulle lige vænne mig til mit, men nu synes jeg spiller.
Der er - for mig - noget med guldure, hvor man lige skal mentalt trække lidt på skulderen over hvad andre måtte tænke.
At det så med Grande Taille kassen er en super elegant størrelse gør det bare bedre. Og det er vildt hvad de fik plads til i den kasse…
Claus
•
Svar: 7,820
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,354 i 1,335 svar
Givet Likes: 1,826
Den model spiller max for mig hver gang, jeg kan ikke rigtig se nogle begrænsninger for modellen,
Den model træder aldrig ved siden uanset til hvilke lejlighed du benytter det
Og modsat meget andet har det historien der beviser det
Jeg er vild med modellen bla. Fordi.
Det Det skriger Art Deco.
Det er ægte JLC ånd hvor innovationen/håndværket er "gemt" så det kræver noget viden fra personen der kigger.
Jeg ville elske at eje et
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
En af mine nære bekendte, som desværre forlod denne verden for tidligt, havde et reverso. Jeg ses stadig men hans hustru, og har haft det i hånden, og ja - det var virkelig en dejlig fornemmelse. Især af noget særligt, som bare ikke findes hos andre. Uret kommer nok engang til at sidde på armen hos det ene barnebarn, og han kan så glæde sig over det og mindes den morfar, som han ikke kan huske.
/Bjørn
(10-03-2025, 09:45 PM)bjorn_e58 Skrev: En af mine nære bekendte, som desværre forlod denne verden for tidligt, havde et reverso. Jeg ses stadig men hans hustru, og har haft det i hånden, og ja - det var virkelig en dejlig fornemmelse. Især af noget særligt, som bare ikke findes hos andre. Uret kommer nok engang til at sidde på armen hos det ene barnebarn, og han kan så glæde sig over det og mindes den morfar, som han ikke kan huske.
/Bjørn
Jeg harforsøgt at ‘inficere’ eller måske bedre, inspirere mine børn.
De hr begge fået et Reverso i forbindelse med personlige milepæle.
Datteren har fået et Lady med quartz-værk og lænke.
Sønnen har fået mit første Reverso, tror det er en Classic eller Grande Taille med mekanisk manuelt værk.
Så skulle de være klar til at føre galskaben videre!
Claus
God ide at give din interesse for ure videre
Den Kronograf i guld, er bare vildt flot
(18-03-2025, 08:08 PM)Michael F Skrev: God ide at give din interesse for ure videre
Tak. Detnsynes jeg også - og det er bare en ikon.
Ja, chronographen er så dejlig. Desværre er der en der er kommet til at mishandle,den i går, så den kan ikke nulstille. Suk. Ligner en tur til JLC (og et lejemord…)
•
(18-03-2025, 10:36 PM)cfnissen Skrev: (18-03-2025, 08:08 PM)Michael F Skrev: God ide at give din interesse for ure videre
Ja, chronographen er så dejlig. Desværre er der en der er kommet til at mishandle,den i går, så den kan ikke nulstille. Suk. Ligner en tur til JLC (og et lejemord…)
Hvad er status på dit Reverso så?
Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
(25-03-2025, 10:16 PM)Michael F Skrev: (18-03-2025, 10:36 PM)cfnissen Skrev: (18-03-2025, 08:08 PM)Michael F Skrev: God ide at give din interesse for ure videre
Hvad er status på dit Reverso så?
Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk
Jeg lod chronoen løbe indtil værket ikke havde mere energi. Trak uret op og stoppede og nulstillede. Det virkede.
Har ikke turdet prøve mere lige nu, da jeg meget nødig vil sende det afsted.
Men er jo nok nødt til at prøve igen snart…suk.
•
|