Here we go!
#1
Så starter malkningen igen
https://youtu.be/EuARYvjwG88?si=usAVAMP7Uv4_Guiu

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#2
Lige min tanke…. Jeg er ikke fan..


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • Miwes
Svar
#3
Det er så tydeligt et kommercielt stunt, der blot skal generere indtjening ved at sælge billige plastik-versioner af ikoniske ure, blot med den virkning at disse ure bliver mindre ikoniske ved at blive "trukket gennem mudret" på denne måde !! Icon_e_confused Icon_cry
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Jeg er bestemt heller ikke fan,
Og kan kun se det kan lade sig gøre fordi begge mærker har samme ejer.

Luksus mærkerne vinder intet,
Men ejerne får vredet flere kroner ud af et brand de har givet mange penge for.

Jeg har set flere unge mennesker med et plastic Speedy, så måske de håber på denne måde at få fyldt folden med kunder til den ægte vare fremadrettet.

Jeg tvivler på den taktik men dem om det jeg skal ikke have et Speedy, og er stadigvæk vild med den ægte BP.

God aften / snart weekend til alle.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Jeg er ikke afvisende for dem.

Det er dog kun det grå, der rent visuelt er noget jeg vil gå med.

Det er bedre at folk køber disse og bliver tryllebundet af ure og ender med et “rigtigt” Blancpain.

Jeg tjekkede håndled forleden weekend på Samsø færgen.

80% havde garmin eller apple ure på.

Det går pt den forkerte vej..
Mvh Kim 
[-]
  • khbk, KOP, OleJ
Svar
#6
Personligt synes jeg at disse Swatch co-operations plasticure er federe end et Kina-ur som har planket et
kendt design 1:1 og så sat et nyt navn på! Swatch-"kopierne" er med vilje lavet i plastic og sjove farver for
at skille sig ud og måske skabe fremtidige kunder til de respektive mærker.

Ejer ikke selv nogen af Swatch versionerne men har da overvejet en farverig "Speedy" som følgesvend til
min egen.

OleJ
[-]
  • KOP
Svar
#7
Jeg kommer til at tænke på de modeller af klassiske stole, som kan købes i museumsbutikker.
Man kan få modeller af møbler fra fx Fritz Hansen og fra Vitra.
En relativ enkel Saarinen Tulipanstol 1:6 koster $ 405!

Så egentlig synes jeg, at disse Swatch-ure er fantastiske!
Fuldt funktionsdygtige “modeller” af berømte ure.
Stolemodellerne er knapt så brugbare!
Hvis Moonswatch havde været på lager, da jeg sidst var i Hamburg, havde jeg købt!
(men det var de selvfølgelig ikke)
/
Kristen
[-]
  • OleJ
Svar
#8
Ja, det er et kynisk marketingfremstød, der spiller på effekten fra sociale medier, FOMO og slipstrømmen fra Moonswatch.

Hvis man skal sige noget bare lidt positivt, så vil det skabe øget kendskab til et af de lidt mere ukendte, men spændende mærker, der til daglig bliver overskygget af Rolex, Omega og en masse andre mærker.

Jeg synes egentlig godt om Moonswatch. En lille reminder om ikke at tage tingene alt for alvorligt og - på sin egen måde - en hyldest til ikonen. (Alt sammen i mine øjne - der er mange meninger om disse ting).

Det bliver interessant at se om hypen bliver lige så stor som sidst. Jeg tror det ikke, da Fifty Fathoms og Blancpain er lidt mere niche end måneuret. Men der har jo været køer alle steder i dag. Lad os se hvor længe det holder - og hvor hurtigt priserne på dba.dk falder fra 9k-niveauet.

Swatch-koncernen har sat de store sejl til. Forleden var der fem helsider i New York Times. Ikke helt billigt - og det er ikke den eneste avis de har gjort det i, oveni et godt tryk på de digitale kanaler også.

Claus
Ejer af tre Moonswatch


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)