URET ;-)
#1
Wink 
Jeg har for nogle måneder siden købt et Grand Seiko Snowflake og for første gang i min "ur-karriere" så har jeg en fornemmelse af at med kun dette ene ur ville jeg faktisk ikke savne alle mine andre ure... Av - det er altså både lidt skræmmende og skønt samtidigt  Icon_hjerte  Jeg har dog ikke tænkt mig at sælge alle de andre ure lige foreløbigt, da det måske "bare er en lang ny-forelskelse i det ur"...

Har i andre prøvet det? Og evt med hvilket ur?  Icon_smil

İmage
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#2
Det må være Explorer ll , utrolig behagelig på håndleddet. Meget nem at aflæse dag og nat. Meen det er da rart at have nogle at vælge i mellem. (Bilder jeg mig selv ind)İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • BadHamster, PHO
Svar
#3
Tror mange kender den følelse af at hvis bare jeg får fat på mit "drømmeur" så skal jeg ikke gå med andet, men vi kender jo alle den historie og den holder vist ikke i længden, så tror det er en god ide at beholde de andre ure lidt endnu.

Selvfølgelig kan man realiserer et nyt og mere kostbart indkøb hvis man reducerer i samlingen Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Det er dælme også en klassiker
[-]
  • BadHamster
Svar
#5
Det er altså også en lækker skive de har!

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
[-]
  • BadHamster
Svar
#6
Flot GSer

Jeg har prøvet konceptet med et ur af
med et Sub, men det virkede ikke af flere årsager.

Bla. Fordi fordi jeg har et stort behov for at kunne tage et luksus ur på som ikke bliver Main stream genkendt.

Det var også i 07 hvor den første recession i nyere tid ramte, hvor mange jeg kendte på den ene eller anden måde blev hårdt påvirket.

Og jeg oplevede at det påvirkede mig i langt højere grad end jeg havde forventet,
Så jeg var utilpas med "kun" at kunne vælge et højt profilerede luksus brand.

Så det tydeliggjorde mit behov, og derfor vil mit D.B. altid være i udvalget.





Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#7
Tak for alle jeres kommentarer Icon_smil

Jeg tror at jeg er med på hvad du mener Stensbjerg - det problem har jeg dog ikke med mit GS - det er jo "bare et Seiko" ;-)
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
#8
Præcis, og det er netop en af mange årsager til at GS er så fedt, Hvis du ikke er in the know så ser du "bare" et Seiko, men er du det til gengæld så ved du hvilke arbejde der ligger i uret.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#9
Jeg har haft samme fornemmelse - flere gange :-) Men jeg har tit tænkt, at hvis jeg kun skulle beholde et af mine ure, så ville det være mit Rolex Sky Dweller. Det krydser de fleste bokse af for mig, bl.a.:
- Det kan bruges både til hverdag og fest
- Det har nogle gode og unikke komplikationer, bl.a. månedsvisningen
- Det har et komplekst værk og en unik/nem måde at indstille dato+tid via Ring Command Bezel
- Jeg synes det er mega flot, bl.a. hvidguldslynetten, lænken og den sorte sunburst skive

MEN, nu oplever jeg noget endnu mere skræmmende, nemlig at mit Apple Watch Ultra får klart mest armtid :-)
Svar
#10
Uhh det lyder farligt med det der Ultra-watch ;-)

Jeg har købt mig et Apple Watch for 4. gang nu - og jeg har brugt det på højre arm indtil for nylig hvor jeg glemte at lade det... Så nu har jeg ikke brugt det i en uge haha. Men det var egentlig også mest købt til løb og motions-tracking + som musikafspiller i disse scenarier.

Mht. dit Rolex, så kan jeg godt forstå at du er glad for det - det er fedt at det er et "lidt anderledes" Rolex Icon_smil
Mvh Danny  Icon_smil
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)