Hvilket ur skal flippes?
#11
Enig, Speedmaster broad arrow er helt utroligt smukt!!
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#12
Efter at have drevet min urhandler til vanvid, er både Sea-Dweller og Portugieser tilbage hos mig. Situationen var ellers at både mit SD og IWC røg til ham for at skulle sælges. Da de først var dér, kunne jeg indledningvis mærke at SD manglede enormt og da den så kom tilbage på armen hen over weekenden manglede "balancen" som IWC'et giver... Så det blev hentet hjem igen i går... Undskyld til min urhandler, men kudos for høflig forståelse omend jeg forståeligt nok må være stemplet som komplet ur-tosse...


İmage

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

[-]
  • longbear, PHO, tg
Svar
#13
De "fede" ure kommer man hurtigt til at savne når først de er sat til salg, men det er også med til at vise en vilje til et nyt ur, som man så kan håbe indfrier det forventede.

Sådan bliver jagten ved indtil man har fintunet sin samling eller det ender med et kæmpe savn...det er aldrig sådan helt rigtigt til at vide. Jeg tror selv den bedste til at tænke videre omkring disse udskiftninger, kan blive ramt af "skulle aldrig ha flippet det ur videre"

For tiden har jeg et Longines der skal videre, men er allerede begyndt at savne det Icon_blink men jeg har ikke midler nok så værdien ligger i de ure og så må man handle med dem.

Noget der altid har undret mig når man følger salget på det brugte marked, så er der altid en voldsom masse Rolex til salg...er der noget med Rolex og så flippe videre eller tager jeg helt fejl (det er sagt med et smil på)

IWC og Omega Broad Arrow er så skønne ure og man kan da slet ikke forstå at de skal flippes videre Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#14
(16-08-2022, 07:33 AM)Miwes Skrev: De "fede" ure kommer man hurtigt til at savne når først de er sat til salg, men det er også med til at vise en vilje til et nyt ur, som man så kan håbe indfrier det forventede.

Sådan bliver jagten ved indtil man har fintunet sin samling eller det ender med et kæmpe savn...det er aldrig sådan helt rigtigt til at vide. Jeg tror selv den bedste til at tænke videre omkring disse udskiftninger, kan blive ramt af "skulle aldrig ha flippet det ur videre"

For tiden har jeg et Longines der skal videre, men er allerede begyndt at savne det  Icon_blink men jeg har ikke midler nok så værdien ligger i de ure og så må man handle med dem.

Noget der altid har undret mig når man følger salget på det brugte marked, så er der altid en voldsom masse Rolex til salg...er der noget med Rolex og så flippe videre eller tager jeg helt fejl (det er sagt med et smil på)

IWC og Omega Broad Arrow er så skønne ure og man kan da slet ikke forstå at de skal flippes videre  Icon_Up


Ja, der er rigtig mange til salg og masser af de samme modeller og det er ikke så få modeller. Ved ikke om det har været sådan i årevis. Jeg tror at en del trænger til nogle penge til noget nyt og billigere så de har et nyt ur de bliver glad for og så lidt kontanter.
[-]
  • pbr
Svar
#15
Det er max god ur-humor, og godt at du fik ombestemt dig _inden_ at de var blevet solgt af urhandleren. Jeg er i øvrigt helt enig i at hverke SD eller IWC skulle flippes. Så er spørgsmålet bare om den oprinde plan om "nyt ur" realiseres alligevel. Hjemme hos mig bliver ur-køb financieret via "fælg-budgettet", som også er en post som min kone ikke helt kender :)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)