Så er der guld på vej til mig (igen) :-)
#21
(21-07-2022, 12:00 PM)pbr Skrev: skal det være guld, så skal det ligne GULD………… “if not, whats the point” !?
Jeg er ikke helt enig Peter. Jeg ville umådeligt gerne have en 116619 med den klare blå skive og krans. Så underspillet, og kun kendere ved, det ikke bare er stål.

/Bjørn
[-]
  • cfnissen
Svar
#22
Enig i, at hvidguld er i en klasse for sig selv …….. jeg har aldrig ejet et og kun “håndteret” ganske få - men jeg synes bare at jeg så hellere vil have stål !

Skal det være guld, så skal det være gult

Men sådan er vi jo så forskellige - det er smag og behag og individuelt
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen
Svar
#23
@Bjørn: Mange tak - jeg har smidt en lille video over i dagens ur - jeg kan dog ikke få linket til at virke ordentligt, men hvis du kopierer det eller højreklikker -> Åbn i ny fane/vindue, så virker det. Der kan du se låsen :-) Link: https://youtube.com/shorts/a2yUZq05QvY?feature=share

Mht. hvidguld vs. gult/rose guld, så kommer det for mig også lidt an på uret. Hvis jeg f.eks. skulle have et Day Date, så blev det nok i hvidguld (med grøn skive) - lænken er et smykke i sig selv og den riflede lynetten "råber" også lidt (på en god måde). Derfor ville det være for bling til mig i gult/rose gold.

Mit nye Yatch Master derimod er lidt mere diskret med en sort keramisk lynette og sort, mat Oysterflex lænke, der også er rimelig diskret - så synes jeg personligt godt uret må "råbe" lidt mere (og være i gult eller rose guld) :-)

Jeg har også prøvet den blå Sub i hvidguld og damn, den er tung og rigtig dejligt underspillet. Sådan en kunne jeg også godt tænke mig engang (hvis jeg vandt i Lotto) :-)
[-]
  • cfnissen
Svar
#24
(19-07-2022, 01:14 PM)onkeldunkel Skrev: Jeg faldt over en tråd jeg lavede for længe siden med titlen Så er der også guld på vej til mig Icon_smil . http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=82687

Således inspireret har jeg nu kastet mig ud i et rigtigt guldur - som formentlig deler vandene  Icon_smil

Jeg smider snart et par billeder op (når jeg har hentet det), men der må gættes indtil da Icon_smil

PS: jvi1 må ikke gætte med :-)


Jeg har holdt mig helt i ro, selvom det var svært


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#25
Kæmpe tillykke med det smukke og sporty ur!
Mega flot, combo af klassisk guld (YG) og sort holder virkeligt. Jeg har lige prøvet uret i Nice Frankrig; AD fyldt med ure, og intet som intet er til salg. Fuld range fra OP31 til DD platin nye lynette


Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)