Tissot PRX - er der plads til et 55mah batteri?
#1
Jeg sad og læste op på det quartz-værk der sidder i et Tissot PRX: ETA F06.115.



CaliberCorner skriver bl.a: 

BATTERY LIFE: The F06.115 has rather long battery life when using a higher mAh cell. When using a 40 mAh cell, the battery life can be up to 68 months. With a 55 mAh battery cell, the battery lasts up to 94 months. Note that you cannot simply install a high mAh battery unless your watch is designed to handle the increased thickness. The 371 cell has a diameter of 9.5mm no matter what the mAh is, but the 40 mAh cell is only 2.1mm tall compared to the 55 mAh cell at 2.7mm.
 
Credit: Caliber Corner 2022, All Rights Reserved. Source: https://calibercorner.com/eta-caliber-f06-115/ . 

Ved nogen af jer, om der kan sidde et 55mAh batteri i et PRX? Min egen Google-fu er forfejlet.

Ellers må jeg ringe til den danske gren af Swatch Group i morgen  Icon_smil
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
[-]
  • MichaelA
Svar
#2
Men hvorfor?
Svar
#3
Tænker vi alle nørder ure og den teknik som følger med de ure vi har eller ønsker at eje i fremtiden..
Nyder at læse den slags detaljeret tanker på samme måde som jeg nyder at læse om "jeg har købt et ur jeg er glad for"

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar
#4
Quartz udgaven og den automatiske har samme dimensioner, så egentlig er quartz udgaven lidt tyk for et quartz ur. Der er dog brugt design tricks til at få det til at se tyndere ud på armen.

Jeg købte quartz udgaven lige da den kom frem. Det var nok det mest spontane køb jeg nogen sinde har lavet, der gik højst 20 min fra jeg så uret første gang til jeg havde bestilt det. Jeg overvejede om jeg også skulle have den automatiske da den kom frem, men jeg er ikke så meget til vaffel skiver så jeg beholdte mit quartz. Det er et fantastisk ur.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)