Timegrapher på Mobilen
#1
Jeg kan se - bl.a. på YT, at Timegraphers er populære hos de der roder med ure, men mit skillset er nok ikke i nærheden af det, så hvad bruger I til at tjekke nøjagtigheden af Jeres ur/ ure ???

Jeg fandt denne App'en "Watch Accuracy Meter" som jeg syntes er nem at bruge og giver mig fin info, men da det kører viamobilens microfon kan jeg godt være i tvivl om, hvor godt / præcist den måler...

Er der andre, der bruger mobilen med app til at tjekke tiden, og hvad er Jeres erfaring med hvor godt de app's fungerer ???
Svar
#2
Jeg bruger en APP der hedder - Watchville -
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#3
Og hvordan er du tilfreds med den Miwes ??
Svar
#4
Det er en app jeg bruger til at se den aktuelle tid og nyheder, men en timegrapher er det godt nok ikke..sorry Icon_blink
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#5
Jeg før haft en sådan app, og prøvede lige Watch Accuracy Meter på min Android. For mig ser den fin ud, og jeg kunne bl.a. tjekke med et ur, jeg ved går alt for hurtigt. Selvfølgelig bør man sammenligne med et rigtigt værktøj, men til hjemmebrug synes den at fungere.

Når jeg bare skal stille mig ur anvender jeg en app, der viser tiden med sekunder og går derfor ud fra, at mobilen har den rette tid, hvilket formentlig er sådan nogenlunde tilfældet.

/Bjørn.
Svar
#6
@Bjørn
Med samme App, har jeg stillet et af mine ure, som gik en del for stærkt, og efter at jeg har stillet det ud fra de målinger jeg lavede med App'en så har det holdt tiden stop on, så det er mit indtryk, at den faktisk virker....
Svar
#7
Jeg har brugt forskellige apps gennem tiden til at højne mit nørd niveau, og “checke” tiden på mine ure, men i længden bliver det lidt “fordi jeg skal” og ikke en reel hjælp.

Problemet med mange apps er at de ikke fortæller hvorfor uret går upræcist eller hvornår de gør det. Et perfekt serviceret ur kan jo indstilles til at gå 5s for hurtigt/langsomt hvis man ønsker det

Alt nedenstående er til iOS

Skal du blot have en præcis reference tid kan du bruge “emerald time” som forbinder til 4-5 NTP servere og viser resultatet og diff i forhold til din iOS tid

Vil du tracke variationer af feks alm brug versus skive op/ned osv kan man bruge TWIXT, og den kan tildels også bruges som inventory. Jeg var ret entusiastisk med TWIXT en overgang, i dialog med udvikleren osv. men det blev tid sidst bare en sur pligt.

Der var også en der hed Kello og vist en dyr en der hedder Lepsi som bruger ekstern mikrofon. Kello forsøgte jeg at bruge, men mikrofonen kunne ikke fange signalerne.

Går man op i det og ønsker at “forstå” sit ur, tror jeg ikke at der er nogen vej uden om en grapher. Jeg har købt en Kina model, som jeg tror viser rigtigt, men de er vist ikke helt så præcise/stabile som de “rigtige”. Jeg har en åben invitation fra en urmager som tilbød at lave et battle mellem min og hans tester.

Sidst men ikke mindst skal man også være realistisk i forhold til hvornår man så sender sine ure til service, hvis man ser noget uventet. Har man et nyt ur indenfor garanti er svaret åbenlyst, har du et 50 år gammelt vintage ur, er svaret ikke lysende klart da service er et projekt i sig selv.
[-]
  • Jydepotten, Miwes
Svar
#8
@Longbear
Tak for et super indlæg.... jeg nyder bare, når min ure når nogen lunde præcist. Klokken stilles normalt efter mobilen eller PC'en. Begge tænker jeg er rimelige - i det mindste til mig :)
Den App jeg bruger nu - Watch Accuracy Meter - syntes jeg virker nogen lunde, og giver afvigelse pr dag, beat error og frekvens,,,, Det kører via tlf's indbygge microfon, og den er nok ikke 100%, men langt bedre end ingen ting :)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)