Russiske ure - artikel fra CNN
#21
Så kom posten med denne Kommandirsky til mig i dag. Pænt ur på armen.... 41 mm i bredde, men man skal være forberedt på, at der er meget urkasse og ikke så meget skive  Icon_smil

Det er nok konsekvens af, at værket jo efterhånden har noget der snart ligner 60 år på bagen....

Jeg skal bruge uret som daglig arbejdshest, hvor jeg kan tillade mig, at være lidt ligeglad med ridser, skrammer osv. hvilket jer er lidt led ved på de "finere" og dyrere ure...

İmage

Svar
#22
Kan ikke se dit billede??


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • Jydepotten
Svar
#23
Prøver igen
İmage

İmage

Tryk på Image, så skulle det gerne komme frem Icon_smil
Svar
#24
(12-01-2022, 11:56 AM)Jydepotten Skrev: Prøver igen
İmage

İmage

Tryk på Image, så skulle det gerne komme frem Icon_smil


Ikke god mig, desværre. Heller ikke når man trykker på det…


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#25
https://photos.app.goo.gl/yon4C53e5Bx5EHWm6
Svar
#26
İmage

İmage
[-]
  • MichaelA
Svar
#27
Første indtryk af uret:
İmage

Jeg købte uret fra en forhandler i Polen og efter ca. 2 uger ankom det med posten, rimeligt godt pakket ind, men det er ikke æsken m.v. som Vostok bruger pengene på Icon_smil
Uret er købt for at blive brug som et dagligt ur på job, som er ret fysiske betonet, og jeg vil derfor gerne skåne mindre andre og lidt "bedre" ure.

Skiven er mindre end man umiddelbart får indtryk af fra diverse billeder på nettet. Den er 28 - 29 mm, og det kræver noget tilvænning tror jeg. Kassen er 41 mm, og det er en fin størrelse til mit håndled. Højden er ca. 15 mm, men det virker ikke så højt når det først er på armen...
Resten af uret er i en - for prisen - fin udførelse, dog er den sorte læderrem ikke ligefrem noget at skrive hjem om, men det er der jo råd for Icon_smil Men det er såmænd behageligt nok at bære på håndleddet.

Modellen er: 650539 L, hvilket betyder kasse type 650 og skive m.v. 539, og med læderrem.
Værket er et VOSTOK 2426.12 Automatic Calibre, 32 sten. Formentlig produceret i 2018 - 2019.

Det særlige ved uret er, at det er en 24 timer's GMT model, hvilket man hos Vostok har løst på den simple måde, at der er en lang viser som giver tiden i 24 timer. Drejekransen er så forsynet med en 24 timers skala. Færdes man i en anden tidszone, kan man indstille kransen efter det, og så få den lokale tid. Ja - det er ret primitivt, men det virker, og er en enkel og robust løsning, men jeg kommer nok ikke til at bruge den funktion ret tit, da jeg sjældent rejser i andre tidszoner - det skulle da lige være London...
Sekundviseren er placeret i et vindue ca. kl. 10.

Det ser - ind til videre - ud til at den holder tiden ok...

Jeg har en Vostok Amphibia med grøn skive på vej ind, men så bliver det nok også ved det. Vostok urene er sjove ure som er prismæssigt attraktive, og det kan ofte modificeres med andre drejekranse, remme etc. efter smag og behag. Incl. forsendelse står dette ur mig i DKK: 780,-

Så afsluttende må jeg sige, at man får en masse ur for pengene, (Automatik, inhouse værk, vandtæt til 200 m, stabil slider) men det er slet ikke i klasse med f.eks. mit Tissot Powermatic 80, men det koster jo også ca. 5 gange så meget...
[-]
  • cfnissen, MichaelA, PHO
Svar
#28
Ser fint ud til prisen
Den måde at vise GMT på er der intet primitivt over den er pålidelig og nemt af bruge hvorfor (tror jeg) den også benyttes af mange andre mærker, bla. Rolex.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Jydepotten
Svar
#29
Utroligt at man kan få så meget ur for så små penge.
Tillykke med det - ser godt ud!


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • Jydepotten
Svar
#30
Ja, tillykke. Det ser sgu meget fedt ud. Tool watch Icon_Up
[-]
  • Jydepotten
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)