Hvad køres der på.?
#1
Jeg har stødt på andre der har en mc/ ur eller omvendt interesse.
En BMW 1600 og en Paul Smart, designer er desværre gået bort, blandt og det kunne være spændende at læse hvor mange af jer der har en mc..
Selv leger jeg med en Ducati 916 fra 97, hvilken mc køres der på..?

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar
#2
Jeg køre på en helt orginal Neo klassiker fra Yamaha model FZR 1000. årgang 87.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Der er også denne her tråd :-) http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=...motorcykel

916'eren er så fed - den holder stadig 100% selvom den har så mange år på bagen. Jeg har altid kørt Suzuki og næsten altid GSX-R :-). Jeg har haft en GSX-R250, GSX-R400, GSX-R600 og senest en GSX-R750 (solgt for 2 år siden). Før 600'eren havde jeg en Suzuki RF600, men den blev jeg aldrig rigtig glad for, så den røg hurtigt videre :-)

Nu ville jeg så gerne prøve noget lidt mere komfortabelt, så nu venter jeg så på min første BMW og min første Touring/Cruiser og krydser fingre for, at de kan levere den til den lovede tid (man ved jo aldrig i disse tider)!
Svar
#4
(28-12-2021, 12:12 PM)onkeldunkel Skrev: Der er også denne her tråd :-) http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=...motorcykel

916'eren er så fed - den holder stadig 100% selvom den har så mange år på bagen. Jeg har altid kørt Suzuki og næsten altid GSX-R :-). Jeg har haft en GSX-R250, GSX-R400, GSX-R600 og senest en GSX-R750 (solgt for 2 år siden). Før 600'eren havde jeg en Suzuki RF600, men den blev jeg aldrig rigtig glad for, så den røg hurtigt videre :-)

Nu ville jeg så gerne prøve noget lidt mere komfortabelt, så nu venter jeg så på min første BMW og min første Touring/Cruiser og krydser fingre for, at de kan levere den til den lovede tid (man ved jo aldrig i disse tider)!
Alt den tid jeg arbejdet som mc mekaniker kørte jeg på suzuki.
Men allerede dengang var drømmen en 916, så den blev købt.
Og trods jeg har kigget på BMW R NineT Racer, lææææænge, kan jeg ikke sælge den.

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#5
Fruen og jeg har i en del år kørt på ældre ombyggede BMW´er. En R100RT og en R100RS

İmage

Men indenfor de sidste par år er tiden blevet mere knap og vi valgte at skifte til nogle der ikke krævede skruetid men mere var/er "tryk-og-kør"
Det blev en BMW RnineT GS Urban og en Moto Guzzi V7III

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

For tiden går vi dog og overvejer om de begge skal skydes af til fordel for noget Harley. Men vi har lidt svært ved at bestemme os, så hvem ved hvor det ender  Icon_e_biggrin1
Med hensyn til mc/ur GTG, så har jeg tidligere arrangeret sådan et og det var super fedt. Så jeg er klar igen hvis nogen samler bolden op  Icon_smil
Svar
#6
Jeg er vild med den RNineT Icon_Up

Jeg har selv været laaaaangt omkring inden valget faldt på K1600B - here goes :-)

Jeg har altid kørt på crotch rockets (GSX-R'er :-)), men har rundet de 50, så ville gerne have noget lidt mere behageligt og jeg kan godt lide bagger stilen. Min første tanke var derfor den "gamle" BMW K1600B og jeg var tæt på at importere en fra Tyskland, men synes så alligevel der var et par ting der talte imod. Selve K1600 modellen er fra 2010 og det synes jeg godt man begyndte af kunne se Xenon/Halogen forlygte, antenne der stikker ud/op, analog instrumentering osv. Så kastede jeg kærligheden på Harley - i nævnte rækkefølge.

- Fatboy - sådan en har jeg drømt om siden Terminator 2 :-). Den er superfed, men den er ikke ret glad for sving (og det er jeg). Den skraber fodhvilere (og udstødning) i asfalten for et godt ord, så den blev afskrevet
- Street Glide - super fed/klassisk, men desværre en del turbulens lige så snart man kommer over 120 km/t. Jeg snakkede med en hos Caps i Roskilde (kunde) og han havde monteret alt hvad han kunne af "wind deflectors" på hans Street Glide + højt kåbeglas osv. og lige lidt hjalp det, så han overvejede en Road Glide. Så det blev den næste jeg kiggede på :-)
- Road Glide - igen, super fed/klassisk, selvom man føler man sidder ret langt fra instrumenterne. Turbulensen var "bedre" - der skulle jeg over 130-135 km/t, men med standard styret sad jeg ret dårligt. Og så er der udseendet - jeg har virkelig prøvet at forelske mig i det, men bliver aldrig rigtig vild med det. Forfra og bagfra er den supercool, men fra siden ligner specielt kåben noget der lever sit eget liv :-)

Mht. Street Glide og Road Glide ville jeg have en 2020+, da de har RDRS sikkerhedssystemet med Cornering ABS, Cornering linked Braking osv. Det betyder så, at priserne ryger over 500K+. Jeg er stadig vild med Harley og specielt deres motor+motorlyd er FANTASTISK og jeg er også ret sikker på, at jeg skal have en Harley på et tidspunkt, men ikke endnu :-)

Så røg jeg tilbage til BMW, da de lancerede deres R18B - jeg er vild med designet og så er kvaliteten og sansen for detaljer er HELT anderledes end på en Harley. Det er de små ting, som fastgørelsen af sædet til skærmen. På Harley er det er malet jernbeslag med en skrue i - på BMW er det lækkert designet og skruen er skjult med et BMW logo :-). Så R18B var jeg også rigtig tæt på at købe indtil jeg prøvede den (og et par ture på en R18 Classic). Motoren er fed og jeg er vild med de store cylindre der stikker ud på hver side, men den har et meget snævert omdrejningsinterval hvor den trives rigtig godt og over 4.500 omdrejninger mærker man for alvor vibrationerne. Det gør man også hvis man kører 100 km/t på motorvejen i 6. gear og giver gas - så ryster hele cyklen. Nedlægningsvinklen var faktisk ok på R18B, selvom jeg fik skrabet fodhvilerne et par gange, men turbulensen over 120 km/t var HELT gal - mit hoved rystede så meget, at jeg ikke kunne fokusere. Da jeg sagde det til forhandlere prøvede han at afmontere kåbenglasset og så tog jeg en tur mere - det hjalp rigtig meget og selvom BMW sælger et meget lille, lidt mærkeligt købeglas til den, så var det ikke optimalt.

Derfor blev jeg ekstra glad, da de lancerede en opdateret version af K1600B - den har helt nye LED forlygter, opdateret anlæg, ingen ekstern antenne, overholder EURO5 standarden, bedre moment og max. moment ved lavere omdrejninger, digital instrumentering osv. Den har 6-cylindre, 160 HK, kan køres frisk og har lidt bagger-stil - så det blev den. Nu venter jeg så bare spændt på at det bliver april, så jeg kan få den og krydser fingre for at chips manglen og corona ikke gør at den bliver forsinket :-)

Jeg tager gerne bolden op med et MC mini-GTG, når jeg har fået nøglerne til min MC :-) Den ser således ud:

İmage
Svar
#7
Jeg har en Suzuki SV650 (2018). Her er et billede fra 1. januar hvor den blev lidt beskidt.

Jeg har tidligere haft en Honda CBF600 (2004) og en BMW R1200ST (2006).
Honda'en kørte godt, men var lidt kedelig.
BMW'en var lidt træls i byen hvor jeg kører mest (mest pga høj gearing).

İmage
mvh
Jeppe
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#8
Hej

Siden jeg så PS’en første gang i 2005 har jeg ønsket mig en.

I 2014 blev jeg enig med en samler om, at den skulle hjem til mig

142 km på klokken og helt ubrugt - ja, næsten jomfruelig

Ciaoooo

Møller

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#9
Kun 142? Det er jo næsten helligbrøde, at den ikke har fået lov til at spadsere meget mere Icon_cool
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#10
Så blev det tid til at opgradere min Ducati 916 til en Ducati 1198 S Corse.
Elsker den poleret alu tank.. İmageİmage

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)