Mit 2021. Så er det jeres tur!
#11
Spændende at se jeres valg og tillykke med de mange flotte ure.

Selv har jeg tre ure der står for en ændring i min ur-smag og det drejer sig om

İmage

İmage

İmage

Og så manglede der også lige en ny dykker, hvilket blev en bronze "klods" og selv om jeg bliver farvet af materialet, så ville jeg eje et i det materiale.

İmage

I den lette afdeling var der denne fra isobrite afterburner LE ISO 3003

İmage

God jul og godt nytår til jer alle.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#12
Der er kommet mange dejlige ure til herinde i løbet af året. De der D&S er bare så lækre. Of Sinn er nok også noget, jegg bliver nødt til at kigge på lidt mere på en dag. Her er mit bidrag til årets indkøb.

Mit 2021 begyndte faktisk I 2020, men det vender vi tilbage til.
 
Der er kommet 4 ure til i 2021.
 
Det først kom, efter en del ventetid - fordi sælger sendte med postvæsnet, så det endte hos Post nord i 14 dage – i midten af januar. Det er en GUB Spezicron dykkerur fra starten af halvfjerssene. Det kom fra en privat sælger i Tjekkiet, men det så godt ud på billederne, og heldigvis var det så godt som det så ud, udenpå. Det gik ikke så godt. Jeg havde da også forventet, at det skulle en tur til urmager. Han kunne fortælle, at værket på en eller anden måde var lakeret med en substans, det havde taget ham en hel del tid at fjerne. Patina er super og uret står i original stand. Jeg satte en gammel meshlænke jeg havde på et af mine gamle ure på, og er superglad for det.
 


 İmage

Mit næste indkøb blev bestilt i november 2020, men det skulle først lige laves. Den 10 marts kom UPS så med det: Et Kudoke 2 fra Stefan Kudoke. Et superlækkert ur, jeg var faldet over på nettet. Trods corona var det lykkedes at se uret, da Kudoku havde solgt et Kudoke 2 til en person i lokalområdet (København), som gerne ville vise mig uret. Vi mødtes en aften og uret blev bestilt samme aften. Ud over et ret specielt udseende værk med en flot graveret balancebro – Han er også gravør – har uret en gravet dag/nat indikator. Jeg elsker komplikationer, som tiden er løbet fra og derfor er bare er, fordi urmageren, der laver dem, kan lave dem. Det er lidt ligesom månefase. Uret er superelegant, selvom det er lidt til den tykke side, men det er tyske ure jo ofte – Hr. Nissens nye Lange undtaget.


İmage

İmage


Mit tredje ur var egentlig også et, jeg havde fået øje på i 2020. Det skulle have været en boutique edition af Glashütte Original Panomatic Lunar med grøn skive, og da corona jo forhindrede at jeg kom i nærheden af en Glashütte Original butik, så havde jeg slået mig lidt til tåls med, at det ikke så særligt spændende ud på billeder.  Men jeg var ikke den eneste, der ikke kunne rejse, så salget gik formodentlig ikke, som de havde håbet, så i efteråret kunne Klarlund invitere til en fremvisning, og så var mig plan om at gå med den blå, når jeg på et eller andet tidspunkt skulle have en Panomatic lunar, helt ødelagt. Det så virkelig godt ud med den grønne skive. Desværre var det en demo-model, de havde med, men de skulle nok få fat i en lidt senere. Så kom der nedlukning. Tiden gik, og vi var i April før jeg endelig fik det. Det er nok det ur, der har fået mest tid på armen i løbet af året, men er lige nu hos min søn, der også er meget lad for det, og desværre røg remmen på hans Nomos, så han havde lige behov for at låne et ur.



İmage

 
Den sidste anskaffelse, var nok mere til min hustru, men vi er blevet enige om, at det er et deleur. Peter, som en del af jer kender, havde købt et fantastisk flot Franck Müller med guillocheret og emaljeret skive. Jeg kom til at vise min kone et billede af det, og hun var ret lun på at få sådan et. Vi har begge været ret forelskede i Franck Müller år tilbage, men de var meget store. Dette var et dameur, og meget mere passende i størrelsen, også til en herre. Da Peter så nogle måneder senere fortæller, at han vil af med uret igen, aftaler vi, at min bedre halvdel lige skal se det, inden han sælger. For at gøre en lan historie kort, så endte uret hos os, og vi er superglade for det.


İmage

Sendt fra min SM-A525F med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
#13
(21-12-2021, 09:28 PM)cfnissen Skrev:
(21-12-2021, 09:06 PM)stenstrupigen Skrev: Cartier Santos-Dumont XL WSSA0032

Sidste ur i år

Cartier Santos-Dumont XL WSSA0032


Åh suk. Det (og nogle af de andre Santos-modeller) har jeg godt nok kigget på mange gange i år.

Tillykke! Hvorfor lige den model?

Claus


Hej Claus.

Den er den store model og det passede mig godt med dens mål på 46,6X33,0 cm. Uret har manuelt optræk og det passer mig godt, da jeg går dårligt efter en nerveskade og svinger ikke armene så meget ha,ha. Notmalt tog det 3 timer for mig at få automatik ure trukket helt op ved daglig bevægesle. Nu tager det 8 - 10 timer. Jeg gider ikke svinge armen direkte 200 - 300 gange frem og tilbage hver dag.

Jeg synes også det er dejligt at det har sådan et simpel udtryk med kun 2 visere.




Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#14
(21-12-2021, 11:50 PM)Miwes Skrev: Spændende at se jeres valg og tillykke med de mange flotte ure.



İmage



God jul og godt nytår til jer alle.

Tak for indsparket. Damn, den blå er flot!

Og i lige måde med de gode ønsker!

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

(22-12-2021, 12:08 AM)Larsb Skrev:
Det er en GUB Spezicron dykkerur fra starten af halvfjerssene. …
 


 İmage


Peter, som en del af jer kender, havde købt et fantastisk flot Franck Müller med guillocheret og emaljeret skive. …


İmage

Sendt fra min SM-A525F med Tapatalk

Hej Lars,

Spændende 2021. Jeg er - som du ved - vild med din GUB.

Og den blå Franck Müller er godt nok også flot - og genial idé med deleur!

God jul og godt 2022!

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Larsb, Miwes
Svar
#15
Skøn tråd. Fedt med så mange forskellige ure og overvejelser i én tråd.

Også lidt rart at høre andres "sellers remorse", selvom den JLC Navy Seals nok kommer til at gøre lidt ekstra ondt  Icon_drool

Mit år startede med CWC RN, som var en 40-års fødselsdagsgave fra min hustru. Senere solgte jeg mit Planet Ocean til fordel for et IWC Flieger chrono. IWC´en blev jeg desværre aldrig helt gode venner med (fik ikke engang taget et ordentlig billede), så det røg til fordel for Doxaen og lidt penge til en anden hobby.

Jeg har egentlig lovet mig selv, at at 2022 skal være året uden udskiftninger på urfronten, men lad os se hvor længe det holder. JEg er begyndt at savne et Sinn (igen, igen, igen, igen  Icon_head )

https://i.imgur.com/FNZxQPJ.jpg
[-]
  • cfnissen
Svar
#16
2021 startede med at jeg ville finde et Nomos Lambda, men jeg ønskede ikke 2 ure fra samme fabrik og havde svært ved at skulle sælge mit tangent.
Så søgte rundt efter andre Bauhause inspireret ure og pludselig var det der, Benzinger frosted Barley II og jeg var solgt.
Så kun 1 ur og det er lige kommet, så I får lige et par billeder..
Mit første customized ur og helt sikkert ikke det sidste.
Min 2022 liste har tydeligt inspiration fra flere af de tråde hvor andre på dette fora har præsenteret mærker som Longines. Tak İmageİmage

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar
#17
Når man sparker dæk som her så er der en udskilling os mænd imellem og den EL er altså bare for vild

Nej man snige ikke lige SBDB013 ind af døren den banker selv på imod karmene

Når det så er sagt syntes jeg at Tuna modellerne har højere bære komfort end billeder udmiddelbart kunne give udtryk for
Ihvertfald den model jeg har som er en stor model.



Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#18
Hej
For mit vedkommende startede jeg året med et bronze ur, havde i længere tid været lidt fascineret af bronzens hurtige patinering.

Det blev et Oris Big Crown Pointer Date, dette er modellen med en bronze skive, der dog er behandlet så den ikke patinerer. Da jeg kom hjem med ny erhvervelsen, blev remmen hurtigt pillet af ( den er ellers meget lækker, tror nok det er en eller anden form for vildtskind den er lavet af)
Som sagt af med rem og uret ned i en kop, dertil en ordentligt tryk på Heinz ketchuppen, 10 min efter blev det skyllet under den lunkne hane, og uret fremstod fuldstændig skinnende og som om det lige var fremstillet.
Det er snart et år siden og uret ser helt anderledes ud i dag. Bliver jeg træt af det så kan jeg jo altid nulstille det i Heinz igen.İmage

Nr. 2 blev et Rolex Datejust som jeg havde ventet en rum tid på. Ja ja gider ikke den snak igen, i ved nok! Nå men 126334 er et dejligt ur som glæder mig hvergang det kommer på armen.
Det lysspil i lynetten er bare lækkert i mine øjne.
Og jubilee lænken er bare super komfortabel, og bedre end oysterlænken på mit Explorer….İmage

Endelig her i sensommeren faldt jeg nærmest over et Seiko spb147
som er et mindre Seiko dykkerur, vistnok 40mm. Det har en skive med et nærmest gyldent udseende “gilt” er der vist nogen der kaldet det. Men et fedt look i mine øjne, den medfølgende siliconerem eller hvad det er, med én stor stålkeeper blev hurtigt skiftet ud med en lækker blød Tropic naturgummi rem.
İmage

Og nej der er ikke solgt nogen ure i år….

Men føler snart jeg er mættet, altså ved ikke lige hvad man skal kigge efter, måske skulle man mere eller mindre sælge ud, og så gå efter et Czapek Antartique eller lignende.

Men jeg nyder også at have de mindre kostbare ure jeg har….
Sååå det må tiden jo vise.
God jul


Sent from my iPad using Tapatalk
Svar
#19
(22-12-2021, 09:12 PM)aammat Skrev: 2021 startede med at jeg ville finde et Nomos Lambda, men jeg ønskede ikke 2 ure fra samme fabrik og havde svært ved at skulle sælge mit tangent.
Så søgte rundt efter andre Bauhause inspireret ure og pludselig var det der, Benzinger frosted Barley II og jeg var solgt.
Så kun 1 ur og det er lige kommet, så I får lige et par billeder..
Mit første customized ur og helt sikkert ikke det sidste.

Tillykke med Benzinger. De kan violin noget, de tyskere. Jeg hat ikke helt opgivet at få et Lambda. Det er bare så elegant.

Claus: Jeg håber ikke, du kommer til at fortryde, at du har givet slip på den spanske JLC. Du vil helt sikkert komme til at savne det, men du har stadig historien.

Mvh

Lars

Sendt fra min SM-A525F med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen
Svar
#20
Had about 8 different watches this year,but nothing that makes any difference to 
this site ,that is mostly interested in showing off the latest things you have bought.
A big pat on the back to you all.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)