Ændring på forum
#1
Information 
Hej alle

Efter mange år med onlinefora er det tid til en ændring for mig. Urene fylder nærmest ingenting i mit liv længere og jeg er 99% inaktiv på fora og i div. grupper.

Jeg startede i sin tid Urdebatten.dk som forum og brugte en masse tid på at få det op og køre, hvilket gik super godt. Men tiderne ændrer sig og de sociale medier - især Facebook overtog rigtig meget af onlinesnakken om ure. Ærgerligt, men uundgåeligt...

Senere blev Urdebatten.dk så sammenlagt med Vintageure.dk/Urforum.dk under Thomas fra Chrono.dk i et forsøg at samle de to danske fora. Thomas overtog det hele, men jeg blev hængende som administrator.

Det sidste par år har tingene dog ændret sig for mig ift. min fritid og det betyder at det nu er tid til at jeg trækker mig helt. Tiden er bare ikke til det og de aktive herinde vil også have bemærket at jeg har været meget usynlig i det daglige. Prioriteterne er forandret for mig og det kræver alligevel lidt tid at holde styr på forummet på trods af den lave aktivitet. Der er daglig godkendelse af nye brugere og udelukkelse af spam-brugere, men heldigvis er der i dag nærmest intet behov for moderation da tonen generelt er rigtig god.   

Årsagen til denne tråd - som laves efter aftale med Thomas - er at der er to muligheder for forummets fremtid. Enten skal der bruges en administrator til at overtage min rolle eller også er der mulighed for fuldstændig at overtage ejerskabet af forummet således at det igen bliver selvstændigt. Skulle man ønske at blive forumejer eller administrator, er det bare at kontakte Thomas fra Chrono.dk

Jeg slutter her med en kæmpe tak for mere end 15 gode "ur-år" til jer alle og jeg håber stadig at støde på de mange fantastiske mennesker som jeg har lært at kende gennem årene  Icon_party
Svar
#2
Hej Kim,

Det er jo desværre ikke en overraskelse det du skriver mht. dit næste skridt. Tak for din indsats her - og tak for at være en god person ude i virkeligheden også! Det har været godt at møde dig derude.

Mht. urdebatten.dk, så er udviklingen desværre ganske tydelig. Der er meget stor konkurrence og indflydelse på reaktionsmønstre fra sociale medier - og så sker der et eller andet med ur-industrien og urhobbyen generelt i disse år, som også medfører ændringer fra 'de gode gamle dage'.

Tak igen,

Claus

[-]
  • Larsb
Svar
#3
Hej Kim

Forstår dig til fulde og ja det kræver jo altid noget at være administrator på et forum som dette og ja det er jo ikke fordi det vælter sig i opslag mm.

Jeg synes dog det til stadighed har sin berettigelse, men måske der skal ryddes helt op og have en genstart, så man får evalueret på hvad der er godt og hvad der er skidt og derfra lave en ny platform.

jeg ville ikke have disse evner, men det kan jo være et der kan opbygges et team som vil overtage opgaverne og derved få set på forummet mere bredt i forhold til behov mm.

Torben
[-]
  • Larsb, Stensbjerg
Svar
#4
Jeg forstår dig godt Kim ligesom alt er i forandring gælder det også interesser og den energi man vil lægge i dem.

Jeg er også selv ret sat i forhold til ure, dog finder jeg det stadigvæk interesant at tale med ligesindet, ikke nødvendigvis kun om ure heldigvis, forummet har også givet mig bekendtskaber som jeg sætter pris på, og jeg mener bla. Derfor forummet har en berettigelse, derfor vil jeg også gøre hvad jeg kan for at gennemføre et større træf i gårdhaven næste år.

Og fordi alt er i forandring er jeg enig med Torben i at måske skal der ændres lidt i/på forummet.

Kunne man få et team på så arbejdes byrden var delt ville det være super, her er jeg til minus hjælp.

Håber at høre fra og se dig igen Kim
God jul og godt nytår til dig og din familie.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Larsb
Svar
#5
Tak for dit store arbejde med at holde forummet i live Kim. Det forekommer mig, at der lige før restriktionere var en pæn interesse for at arrangere et af de GTG, som var en væsentlig aktivitet før verden gik af lave. Vi ved endnu ikke, hvornår det kan lade sig gøre at mødes frit igen. Det er dog lykkedes i andet regi at holde “kulørte bar møder”  Icon_e_biggrin1 både i København og Aarhus, så interessen må være derude et sted.
JK
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#6
I am very sad you are leaving,but i understand your reasons for doing so.
You have always been a very fair man,and in my book a very nice man.
I wish you all the best for the future.I am sure i speak for many who have
known you for many years on this site.. WE WILL MISS YOU A LOT.
PS. I will never forget a conversation i had with you about your illness
a few years ago,and how impressed i was by the courage and well
balanced way you dealt with it.I left thinking i have just been in the
company of a very special man.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#7
Hej Kim
Også en stor tak skal lyde fra mig af.
Det er et kæmpe arbejde du har ydet igennem tiden.
Og tak for de gange vi har mødtes igennem tiderne, du er en sand gentleman

God jul til dig og familien


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
Selvom jeg primært er aktiv læser og passiv bidrager, så vil jeg også sige tak for indsatsen med at holde dette forum i live - jeg synes dette format kan noget andet end de mange Facebook fora. Besøger Forum næsten dagligt for lige at se de nye indlæg, selvom intensiteten i antallet af debatter/tråde ikke længere er på samme niveau som tilbage til dengang du startede urdebatten - og kan stadig huske den “højspændte” tid lige omkring etableringen af de nye Forum, hvor der var lidt højere til loftet end på det gamle urforum. Det var lidt af en fløjkrig lige omkring det tidspunkt, men mindes også, at der var et behov for lige at ryste posen, hvilet du gjorde så fint med fødslen af urdebatten

Tak for de mange indlæg gennem tiden og for at følge din urrejse - god vind fremover!


Sent from my iPad using Tapatalk
MVH Jesper
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#9
Jeg vil undtagelsesvis komme ud af mit selvdeklarerede exil og stemme i med et stort TAK for din indsats for at holde urforum kørende siden sammenlægningen med Vintageure for efterhånden en del år siden !

Det er kendetegnende for en virkelig god admin, at man aldrig mærker han er der !!! Jeg er klar over det store arbejde, der ligger bag kulisserne og tilmed har du håndteret de få situationer, der er opstået med fnidder osv. fremragende !

Jeg kan ikke lade være med, for forums skyld, at ønske at én eller en gruppe af personer vil tage handsken op og overtage forum i sin helhed, samt friske det op fra bunden, så det er mere "in line" med urverdenen og så det virker mere tillokkende for nye urinteresserede - næsten uanset i hvilken form det måtte ende op med, så vil det være en forbedring, idet jeg oprigtigt mener, at urforum i dag er kørt uhjælpeligt fast i sin form - så fast, at det er ved at lide en stille død og vil visne hen og blive uinteressant, hvis ikke der sker noget radikalt !!

Når det er sagt - tak igen for din indsats og for mange gode snakke gennem tiden også i den relativt korte tid, hvor Vintagure og Urdebatten kørte parløb, både sideløbende og endeligt som ét forum.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#10
Tak for alt Kim.

Personligt håber jeg meget at forum overlever på en eller anden måde/form.

Hvis ikke, så må naturen jo bare gå sin gang.

De bedste julehilsner til dig og din familie.

İmage
Mvh Kim 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)