Big Pilot Chronograph
#1
For første gang kan man nu få IWC's ikoniske Big Pilot som chronograph. Det er oven i købet i form af en monopusher, hvor tidtagningen styres fra kronen.
Prisen skulle blive 133.000 kr. og uret fremstilles i 500 eksemplarer i Le Petit Prince serien. Læs evt. mere her:
https://monochrome-watches.com/hands-on-...aph-price/
İmage
İmage
JK


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#2
Jeg er ikke så meget til big pilot, men den er da ret fed. Mono pusher er ret fedt, men prisen er også over mit budget (sådan er det jo ofte).

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Svar
#3
Meget, meget lækkert. Monopusher er nu en cool måde at styre et stopur på.

Også sjovt med power reserve på bagsiden og dejligt med et manuelt værk, så man kan se det hele.

Også en fornøjelse at se et værk, der fylder kassen ud!

Eneste malurt er vel at IWC tager (endnu?) et skridt væk fra piloturs-traditionerne ved ikke at have den anti-magnetiske beskyttelse af værket. Men hvis de havde beholdt det, så var der jo ikke noget at kigge på. Har de klaret det på anden vis med dele i ikke-magnetiske materialer?

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#4
Jeg har ikke kunnet finde noget om særlige antimagnetiske tiltag i værket. Jeg tror bare, de oprindelige horologiske dyder på både Ingenieur og Flieger serierne er ofret for kigget til de pæne, interessante værker. Kun få nørdede købere (som jeg selv) tænker vist på det historiske ophav ? Icon_blink
JK
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
(30-11-2021, 11:32 AM)jk Skrev: Jeg har ikke kunnet finde noget om særlige antimagnetiske tiltag i værket. Jeg tror bare, de oprindelige horologiske dyder på både Ingenieur og Flieger serierne er ofret for kigget til de pæne, interessante værker. Kun få nørdede købere (som jeg selv) tænker vist på det historiske ophav ? Icon_blink
JK


Du har sikkert ret mht. ofringen. Men byttet er jo egentlig også helt OK når man ser på resultatet. Det er altså et flot ur med en spændende feature/komplikation!

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Larsb
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)