Hvem på forum har pt. et Panerai?
#1
Dette er stadig min favorit fra kassen:

İmage

Skarpt forfulgt af dette:

İmage

Men også de eneste to jeg har tilbage, interessen er ikke længere den største :-)
[-]
  • cfnissen, HG
Svar
#2
Jeg har et PAM915 som jeg nyder
İmage
İmage
İmage

Skulle jeg bytte det til noget andet, blev det nok PAM088 eller PAM233 da jeg “mangler” GMT


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • longbear
Svar
#3
Tja jeg er nok mest til radiomir udgaven, den tiltaler mig rigtig meget. Synes de rammer et design der bare er spot on. Jeg synes deres størrelser er en stil i sig selv, som har sin plads historisk set.

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • HG
Svar
#4
Lækre ure og Henrik den “8 days” er da lækker :-)
Svar
#5
Halløj
Hvad er det lige med det dersens Panerai!?

Designet tiltaler mig. Hmm.

Har flere gange været fristet, men så løber man vild i et utal af modeller…..
Ælle belle Radiomir eller Luminor. Hmm.

Jeg er egentlig kommet til den konklusion af 42 mm er max størrelse for mig.

Ja ja ved godt de også findes i børnestørrelser. Men så er det sgu ikk rigtigt Panerai.
Det taler til deres plus, at lug to lug ikke er så langt. Og derfor “måske” er til at leve med…

Der er jo mange aspekter i et evt. køb. fornemmer lige nu at de ikke er så attraktive som for, lad os sige 10 år siden. Men hul i det. Jeg køber ikke for at please andre..

Designet tiltaler mig med en sandwich dial, small seconds , evt. kurvet hesalit og max 44mm. Gerne manuelt.  Findes det?

Hit me, hvad er der derude, primært som nyt. Så måske jeg endnu engang går i tænkeboks.
Ja livet er kompliceret Icon_blink
Svar
#6
Der er jo altid PAM512, en 42 mm mellemting mellem radiomir og luminor, med en anelse mere radiomir i sig, small seconds og ellers bare rigtig fedt. Hvis du googler pam512 på YouTube så er der en rigtig flot showcase fra YoureTerrific


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#7
Du skal så finde er PAM 183 med sandwich skive. Dog 45 mm, men det sidder meget godt på armen og er ikke særligt højt. Du får dog ikke med hesalit glas, da Panerai ikke har laver mange modeller med den mulighed. Her er der et par 47 mm modeller som også historisk set er tro, og derfor med hesalit glas.

I forhold til hvorfor Panerai, så har de for mig altid haft den rigtige historie bundet i militært håndværk. Ikke mange udmærker kan bryste sig med en sådanne historik. Men også deres enkelthed har altid tiltalt mig og mulighederne med remme, som er en verden i sig selv.

De sidste mange år er de dog blevet mere og mere til et tivolimærke, hvor man ikke længere kan se deres troskab med den oprindelige historie. Men skal man have en kendt til at flashe noget, skal det jo være bling.
Svar
#8
En dag skal jeg have et Panerai 610 eller 210…
Mvh Kim 
Svar
#9
(21-11-2021, 09:25 AM)Appleboy Skrev: Du skal så finde er PAM 183 med sandwich skive. Dog 45 mm, men det sidder meget godt på armen og er ikke særligt højt. Du får dog ikke med hesalit glas, da Panerai ikke har laver mange modeller med den mulighed. Her er der et par 47 mm modeller som også historisk set er tro, og derfor med hesalit glas.

I forhold til hvorfor Panerai, så har de for mig altid haft den rigtige historie bundet i militært håndværk. Ikke mange udmærker kan bryste sig med en sådanne historik. Men også deres enkelthed har altid tiltalt mig og mulighederne med remme, som er en verden i sig selv.

De sidste mange år er de dog blevet mere og mere til et tivolimærke, hvor man ikke længere kan se deres troskab med den oprindelige historie. Men skal man have en kendt til at flashe noget, skal det jo være bling.


Tivolimærke
Ja tænker måske et 183 godt kunne være mig.
De lidt vildere modeller er ikke lige mig, synes heller ikke dato hører hjemme. Keep it simple.


Sent from my iPhone using Tapatalk

(21-11-2021, 03:28 AM)J.KW Skrev: Der er jo altid PAM512, en 42 mm mellemting mellem radiomir og luminor, med en anelse mere radiomir i sig, small seconds og ellers bare rigtig fedt. Hvis du googler pam512 på YouTube så er der en rigtig flot showcase fra YoureTerrific


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ja den er meget fed. Men 42mm er nok lige klejnt nok til et Panerai…


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#10
Pam 183 vil altid være en klassiker fra Panerai, de første modeller dog mere, da de kom med malet skive.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)