Another limited edition.
#11
Du skriver jo her selv kernen i det jeg prøver at sige Rodney.

Der er jo netop 2 sider, så det du ser som bullshit kan andre se som gold.

Det du skriver som en hjælp til dem som du ikke anser for at være nok in the know kan dem som køber uret se som en ligegyldig streg i luften da de efter deres normer ved nok til at ville kaster penge det.

Så hvad er rigtigt og forkert?
Mit syn er det der forkert for mig kan være rigtigt for dig, bla. derfor ser man heller ikke mig vogte leddet på nettet mere.

Et ur som det tråden starter ud fra anser jeg personlig ikke som skrallerværk, hvor/hvordan kassen præcis er lavet ved jeg ikke (evt. Made in China er ikke bare = bullshit) motoren er noget SW som mange andre også køre med som jeg forstår det så det ser jeg heller ikke som et scam.

På billederne ser fit andre finish ok ud og det med at skabe hype omkring sin vare for at få den solgt (som lim. Ed eller andet) come on skulle man fare op hver gang det skete sad man jo aldrig ned..

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#12
(21-11-2021, 10:43 AM)tg Skrev: Ok, i min ordbog har "baseret på" og "kopi" ikke samme betydning, og man kan ikke sige kopi hvis man faktisk mener baseret på.

Jeg har samme kærlighed til lige netop den type kasse som hodinkee forfatteren James Stacy, og jeg læser egentlig mest den kærlighed i artiklen, han nævner jo også andre ure med samme type kasse. Jeg tror han reelt er begejstret for uret. Jeg synes også det er herligt at nogle laver kassen i 38mm, og synes uret er fedt selv om det er baseret på et gammelt ur.

Dog synes jeg prisen er for høj og burde være det halve. Men måske er det din virkelige anke, at det ser ud til at man også betaler for marketing og brand, mens du mener at det burde man ikke (det er jo ikke et Rolex eller har været i rummet da du var dreng). Hvis det er tilfældet hvordan har du det så med moderne Doxa, der har gjort det samme bare over længere tid?

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Nothing really to do with if its a copy or based on a copy in my opinion.
They are all old brands bought back from the dead by people sitting at
desks,who are not watchmakers.And you can add Doxa to that list.
They can be ok watches,but they are not made by true manufactures,
and they just use past history for branding.They are just design watches
in my opinion.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#13
(21-11-2021, 10:59 AM)Stensbjerg Skrev: Du skriver jo her selv kernen i det jeg prøver at sige Rodney.

Der er jo netop 2 sider, så det du ser som bullshit kan andre se som gold.

Det du skriver som en hjælp til dem som du ikke anser for at være nok in the know kan dem som køber uret se som en ligegyldig streg i luften da de efter deres normer ved nok til at ville kaster penge det.

Så hvad er rigtigt og forkert?
Mit syn er det der forkert for mig kan være rigtigt for dig, bla. derfor ser man heller ikke mig vogte leddet på nettet mere.

Et ur som det tråden starter ud fra anser jeg personlig ikke som skrallerværk, hvor/hvordan kassen præcis er lavet ved jeg ikke (evt. Made in China er ikke bare = bullshit) motoren er noget SW som mange andre også køre med som jeg forstår det så det ser jeg heller ikke som et scam.  

På billederne ser fit andre finish ok ud og det med at skabe hype omkring sin vare for at få den solgt (som lim. Ed eller andet) come on skulle man fare op hver gang det skete sad man jo aldrig ned..

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Knowledge is gold Jacob,and not everyone knows how or why watches like
this are made.I see nothing wrong with telling would be buyers what they
are really getting for their money.And then they can make their own choice,
to buy or not.
                     I think they are mass produced products without any lasting
value.I would never buy them.This is just my opinion,and nothing more.
              I know you like looking at videos with opinions about watches.
Imagine if there were no videos or watch sites for buyers to look at and
learn from.To many people just sit on their behind,and let others do the
work Icon_smil But they love to quote many of the things they read.
 What makes watches interesting for me,is researching and reading many
different opinions about watches.I also like to try them out IRL.
               That you accept marketing lies,and so called watch firms who
spend more on marketing than getting the watches made is okay by
me.It is your money,and your choice what to buy.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#14
Rigtigt jeg bruger youtube en del når jeg leder efter viden om et ur, især Bills kanal.

På skrift holder jeg mig ligesom på youtube inden for ca. 5 sider.

Jeg gør det dog ikke så meget som tidligere fordi
1. Jeg ved hvilken ure jeg ønsker mig
2. Meget har fået et forretnings link og så forsvinder selvstændigheden (for mig)

Det jeg udfordre er blot Rodney at du (syntes jeg) modsiger dig selv ved at sige at køberne har krav på korrekt viden før de træffer en beslutning (uanset hvad den er) mens du på sammen tid lægger op til at din viden/holdning er mere ægte guld = holdning end andres som måske har den modsatte (og vil købe dette ur)
Og måske over all mener det stik modsatte af hvad du gør.

Det er netop der jeg altid siger omkring det med rådgivning søg den hos dem/nogen du har tillid til i det omfang du finder nødvendigt og træf derefter din beslutning.

Derfor mener jeg man skal være forsigtig med at fremlægge sin holdning så den kan opfattes som være den eneste rene sandhed omkring produktet.

Husk vi er forskellige derfor kan det parameteren du måler værdi i et ur på,
Være helt anderledes end dem andre måler ud fra, det har jeg oplevet mange gang, lige fra indkøb af Omega til modeure.



Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • julle, whoa
Svar
#15
(21-11-2021, 03:48 PM)Stensbjerg Skrev: Rigtigt jeg bruger youtube en del når jeg leder efter viden om et ur, især Bills kanal.

På skrift holder jeg mig ligesom på youtube inden for ca. 5 sider.

Jeg gør det dog ikke så meget som tidligere fordi
1. Jeg ved hvilken ure jeg ønsker mig
2. Meget har fået et forretnings link og så forsvinder selvstændigheden (for mig)

Det jeg udfordre er blot Rodney at du (syntes jeg) modsiger dig selv ved at sige at køberne har krav på korrekt viden før de træffer en beslutning (uanset hvad den er)  mens du på sammen tid lægger op til at din viden/holdning er mere ægte guld = holdning end andres som måske har den modsatte (og vil købe dette ur)
Og måske over all mener det stik modsatte af hvad du gør.

Det er netop der jeg altid siger omkring det med rådgivning søg den hos dem/nogen du har tillid til i det omfang du finder nødvendigt og træf derefter din beslutning.

Derfor mener jeg man skal være forsigtig med at fremlægge sin holdning så den kan opfattes som være den eneste rene sandhed omkring produktet.

Husk vi er forskellige derfor kan det parameteren du måler værdi i et ur på,
Være helt anderledes end dem andre måler ud fra, det har jeg oplevet mange gang,  lige fra indkøb af Omega til modeure.



Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
I do not remember,how many times i have written,its just my opinion Jacob.
But i can tell you its many many times.If you do not agree with my opinion,
you are free to give your own and let the reader decide the opinion they
like best.
                        A good debate like this one is always a good thing.
I like to read the debates on other watch sites, for or against certain
watches.I think that in the end you will always learn something new
about watches by doing this.And as usual Jacob we do not have to agree,
to remain friends Icon_smil
                             And anyone who thinks or knows these fake manufacture
watches are really made by bona fide watchmakers,then feel free to write
about it.
https://www.mecanowatch.net/?gclid=Cj0KC...V-EALw_wcB
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#16
Hvordan skal man forstå “made by bona fida watchmakers”?
Er der tale om personer og/eller firmaer eller noget helt tredje?
/
Kristen

Som en GM-direktør en gang sagde: “We are not in the market for making automobiles; we are in the market for making money.”
/
Kristen
Svar
#17
Så en urmager der bor i Shenzhen er ikke en urmager eller er det bare ikke en rigtig urmager?

Jeg troende ur industrien i Schweiz startede netop fordi de var billigere end eksempelvis i England. Er det ikke bare det samme vi ser her?

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
[-]
  • khbk, whoa
Svar
#18
Jeg ved godt det er din mening Rodney
Og læser også du skriver det, her syntes jeg blot du for lodret skriver hvad uret er for dig, uden helt at præcisere hvorfor.

Det valgte jeg at udfodre fordi jeg ikke kan se det er så dårligt som du gav udtryk for, og fordi jeg mener at disse ure faktisk kan hjælpe den (for mig) ægte interesse i ure i fremtiden.

Men vi kan sagtens være enige om ikke at være enige, det slår ikke en flig af venskabet.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Jens, MichaelA
Svar
#19
Måske helt irrelevant nu: Jeg finder uret meget tiltrækkende og ville være fristet til lidt under den halve pris.
/
Kristen
[-]
  • Jens, longbear
Svar
#20
Efter lidt læsning på nettet: Willy - jeg tror måske du gør Rick Marei / Aquastar u-ret i denne sag. Måske er kasserne fra Kina, men Rick er en meget entusiastisk person som har været ankermand på flere forskellige projekter relateret til vintage dykker gear; Tropic, ISOfrane, Doxa T300 (for mange år siden). Den første Aquastar fra 2020 havde et column wheel chronograf værk fra La Joux-Perret (LJP82010, 7750 based), i mine øjne ikke et værk man benytter hvis det hele bare er "just for fun". Jeg er enig med dig mht Hodinkee og deres generelt over positive reviews. Andre reviews var/er også positive for Aquastar I og II, så måske er det faktisk et ok ur? Lad os se hvad de første bruger reviews siger. De første 1800 ure er solgt ser det ud til :)

(21-11-2021, 06:34 PM)khbk Skrev: Måske helt irrelevant nu: Jeg finder uret meget tiltrækkende og ville være fristet til lidt under den halve pris.
/
Kristen

Slet ikke irrelevant, Du kommer til at sidde på WatchRecon 24-7 de næste mange år. Hvis du vil have en blå Aquastar I, så var der een til €2400 her til morgen :)
[-]
  • Jens
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)