Another limited edition.
#1
https://www.hodinkee.com/articles/plying...eepstar-ii

Jesus! I am getting so tired of this bullshit.Yet another watch limited to 300 pieces.
The reason for this of course is that this is the number they order from the Chinese
factory.Stick a bog standard Sellita caliber in it,and get a pet Hodinkee journalist
to write a load of crap about fantastic design and vintage roots etc etc.It will
most probably be sold out before you have read this.
                         This watch is in the same league as a Hugo Boss or Fossil watch,
make no mistake about that.All these people do is buy a brand name with some
history.In my opinion 99 % of watch journalists on the net ,especially those who
put up videos are rubbish,and do not know what they are talking about,or they
are in the pockets of the watch industry.

My advice to anyone thinking of buying watches like this,is do not do
it.Get a watch from a brand that at least makes part of the watch themselves,and do
not order it from a factory that pumps out a million clones every year.
PS. They are not even registered as a manufacturer by the Swiss Federation.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#2
Hvad skal vi gøre ved det Willy? Hver eneste uge er der nye LE ure som bliver lanceret fra både nye og gamle mærker. Vi talte lidt om det i forbindelse med din "Rolex value" post; værdien ligger i en opfattelse af et dette ur vil blive sjældent, at det er unikt, osv - skid hul i kvaliteten. Problemet med Aquastar er bare at det ser superlækkert ud og præcis rammer den vintage vibe jeg godt kan lide; 37mm, ingen dato, Big Eye design, tool osv osv.

Jeg ville aldrig købe det nyt, men helt sikkert noget jeg ville kigge efter brugt, ligesom alle andre. Derved har Aquastar måske skabt en lille boble hvor vi sidder og søger på alle sales corners hver dag i håbet om at finde een NIB - måske er det formålet med disse LEs? - at man ikke lige kan købe dem igen selvom prisen er "lav", således at der bliver kult omkring dem, som f.eks. Unimatic. Der er sikkert nogen med marketingsforstand der kan forklarer mig om det er rigtigt.

Der er jo også LEs fra de store mærker og der kunne være interssant at hører om det skal opfattes som et sundhedstegn eller et sygdomstegn?
[-]
  • willy
Svar
#3
(19-11-2021, 11:52 PM)longbear Skrev: Hvad skal vi gøre ved det Willy? Hver eneste uge er der nye LE ure som bliver lanceret fra både nye og gamle mærker. Vi talte lidt om det i forbindelse med din "Rolex value" post; værdien ligger i en opfattelse af et dette ur vil blive sjældent, at det er unikt, osv - skid hul i kvaliteten. Problemet med Aquastar er bare at det ser superlækkert ud og præcis rammer den vintage vibe jeg godt kan lide; 37mm, ingen dato, Big Eye design, tool osv osv.

Jeg ville aldrig købe det nyt, men helt sikkert noget jeg ville kigge efter brugt, ligesom alle andre. Derved har Aquastar måske skabt en lille boble hvor vi sidder og søger på alle sales corners hver dag i håbet om at finde een NIB - måske er det formålet med disse LEs? - at man ikke lige kan købe dem igen selvom prisen er "lav", således at der bliver kult omkring dem, som f.eks. Unimatic. Der er sikkert nogen med marketingsforstand der kan forklarer mig om det er rigtigt.

Der er jo også LEs fra de store mærker og der kunne være interssant at hører om det skal opfattes som et sundhedstegn eller et sygdomstegn?

Not much we can do about it my friend Icon_smil Just letting off a bit of steam.
But i think it is important for people who are new to watches,to be able
to get the other side of the story about these watches.

                      I fully understand why people buy them,to get the vintage
look in a new watch ,at a low price.But in my world they are just expensive
copies,and nothing more.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#4
Jeg forstår ikke helt energien imod disse ure, da de alene viser en grundpille som det kapitalistisk samfund som vi lever i (ingen er pt kommet op med et bedre alternativ) bygger på.

Der er en efterspørgelsen så varen bliver lavet, var det modsatte tilfældet lå mærket stadigvæk i graven.

Da jeg gik i kort bukser fandtes der 4 slags mælk, i dag har jeg opgivet at tælle, det handler alene om efterspørgsel.

Jeg syntes det er fedt man kan få ure med vintage udtryk uden at skulle ud i et salg af en nyre eller andet, og da det er en forretning er lim. Ed. Med til at booste den også hvilke jeg med forretnings briller kan forstå.

Som ur nørd syntes jeg det er vel rigeligt men det er der efterspørgselsen ligger, folk vil have noget der stikker ud, og dette er en pris venlige måde at få det på.

Deal breakeren for mig er hvis der fortælles noget der ikke passer for at sælge urene, men her er der som det f.eks. Også er tilfældet med Yema fuld åbenhed omkring hvad de er bygget af og ud fra.

Så kan man som ur nørd måske godt sidde
Og ryste lidt på hovedet over disse ure/mærker, men jeg tror faktisk at de er med til at sikre nyt blod ind i interesse til glæde for os alle.





Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Jens, khbk
Svar
#5
The deal breaker for me is that they take us all for idiots.Telling a
bunch of lies,has got nothing to do with capitalism or communism
or any other doctrine in my book.Where would we be if nobody 
caught internet cheats or made their lies public.Maybe the current
covid anti vac propoganda is a good example of the damage the
internet can do.Information is important Jacob,especially to people
who know nothing about watches.If everybody accepted your idea
of doing absolutly nothing,where would we be?

                    The big difference between Capitalism and Communism
is this.
In a Capitalistic country one man makes money from another man.
In a communistic country it is the other way around.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#6
jeg havde håbet at jeg kunne vende temaet til at handle om "Limited Editions" generelt og ikke med fokus på små mærker eller deres måske manglende kvalitet. Jeg er klar over at alt (næsten) i den kapitalistiske verden kommer som en reaktion på efterspørgsel, det gælder både Lange og Auqastar. Men nogen gange kan stategien med alt for mange variationer af ens produkter måske give bagslag? Panerai er for mig et godt eksempel på dette. Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig hvilken en model jeg begynde at researche. Skræller vi alt bullsh*t væk fra Panerai og kun kigger design/modeller/variationer så er det et pænt stort arbejde man skal rode med. Hvis man endelig finder en model, viser det sig at den kun blev produceret i 500 stk, og er udgået - det er bare min opfattelse. Vil man igang med en IWC MK XVIII så er opgaven mere overkommelig og det plejede ikke at være LE - og bum så har IWC fået en ny trofast ejer. Med andre ord: Er de producenter der sprøjter LEs ud, i gang med at pisse i buskerne for at holde varmen?

Siden tråden startede har Hanhart lanceret endnu en LE af deres 417-chrono i samarbejde med Revolution X. Jeg har en alvorlig "beef" med præcist det samarbejde for det var helt tosset allerede med den første model de lavede sammen i 2020 - men det ser ud til at folk æder det råt :)

PS Aquastar er vist ikke det bedste eksemple Willy, det er ikke en LE som jeg forstår det. Der produceres kun 500 i første omgang grundet mangel på SW290 og uret skal så senere indgå i fast program.
EDIT der produceres 3x300 af hver model/farve = 2700 in total, hvilket stadig er begrænset produktion, men vel ikke rigtig LE
[-]
  • willy
Svar
#7
Som jeg skrev Rodney hvis der beviseligt lyves om produktet så er jeg imod.

Jeg trak kapitalismen ind fordi den giver de frie markedes kræfter som giver plads til den efterspørgelsen disse ure (uanset hvad du og jeg ellers mener) udspringer fra.

At du så mener at det hele er løgn og latin og de tager os som gidsler er jeg ret sikker på at dem som køber/laver disse produkter er ligeglad med.

Og uanset hvad man mener skal man huske på at alles mening tæller, så det der er forkert for dig kan være rigtigt for andre.

Jeg har den livsholdning at man skal fokusere på osten og ikke hullerne i den, derfor få du mig ikke overbevist om at disse ure ikke også kan vendes til noget positivt nemlig nyt blod ind i interessen, en opstart med en hobby starter som regel IKKE med en et vintage til 100k+..

At begive sig ud i at være ledvogter på nettet løser intet efter min overbevisning, der vil altid være hvad man personligt betragte som løgne på nettet.

Min tid er for kostbar ven.

Anti vaccine folket behøver det heller ikke til at have deres overbevisning, de lander uanset hvad der hvor deres overbevisning passer ind.





Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#8
Willy hvilket ur er det du mener det er en kopi af?

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Svar
#9
(21-11-2021, 12:07 AM)tg Skrev: Willy hvilket ur er det du mener det er en kopi af?

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk

It is based on an old model,that did have a bit of real history.Buying a brand
name and changing the watch design a bit,does not do it for me.
There are hundreds of brands like this now.I am sure Hodinkee are making
money selling many of these brands ,and recommending them to their readers.
You have to order a certain amount from the Chinese factory to get them made.
That is why many of these new or start up brands are limited editions.I think
300 is the magic number here.
                           Value for money? Yes in many cases,the chinese factories
are capable of making very good products.But many people who do not have
a lot of knowledge about watches,are getting fooled by people who are
starting new brands from a office without any watch making facilities at
all.
                         If you read the Hodinkee review and you have limited
knowledge of how the industry works,anyone could believe what he writes.
We have had this discussion many times on this site,and the same arguments
for and against many times.
                        It is just my opinion that those who say nothing,are not
helping new watch people at all.There are always two sides to everything
in this world.And i for one believe that people who just believe or only
see the one side,are blind and will never learn much about watches.
                               I have read countless reviews like the Hodinkee one,
and i sometimes cannot stop laughing,after reading them.They are a bloody
insult to the people who read their so called watch sites.
                        And i always remember a quote i read many years ago.
The more you insult people.The more insulting they become.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#10
Ok, i min ordbog har "baseret på" og "kopi" ikke samme betydning, og man kan ikke sige kopi hvis man faktisk mener baseret på.

Jeg har samme kærlighed til lige netop den type kasse som hodinkee forfatteren James Stacy, og jeg læser egentlig mest den kærlighed i artiklen, han nævner jo også andre ure med samme type kasse. Jeg tror han reelt er begejstret for uret. Jeg synes også det er herligt at nogle laver kassen i 38mm, og synes uret er fedt selv om det er baseret på et gammelt ur.

Dog synes jeg prisen er for høj og burde være det halve. Men måske er det din virkelige anke, at det ser ud til at man også betaler for marketing og brand, mens du mener at det burde man ikke (det er jo ikke et Rolex eller har været i rummet da du var dreng). Hvis det er tilfældet hvordan har du det så med moderne Doxa, der har gjort det samme bare over længere tid?

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
[-]
  • whoa
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)