Pause på ubestemt tid
#11
Er oprigtigt ked af dit valg, men kan på en måde godt forstå du har valgt som du har.

Det er tiderne Peter, ure i dag er blevet en p.sse konkurrence det syntes jeg altid de har haft et element af, men det er taget til gennem årene og kaster i dag en større kedelig skygge over interessen.

Mit "svar" på den trend som vi begge er imod er at gå min egen vej, det være så vel i valg af ure, brug af forum og energi i gtger.

Respekt for at du har taget en konsekvens pga. af noget du er utilfreds med, at jeg så ikke er enig i dit valg er irrelevant.

Tillader alle vores kontroverser med mexi øl det så afholder jeg gårdhave træf næste år og der har du i så fald en åben invation.

Ligesom jeg også er klar på at mødes på jeres side af broen



Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Larsb
Svar
#12
Hej Peter

Jeg synes du skal blive hængende her og ikke tage det så alvorligtDu kan også sprede din tid på andre udenlandske foraer, det gør jeg selv, læser lidt her og der.
De gamle tider kommer nok ikke tilbage, idag er det næsten kun nye ure vi ser og ikke vintage.
Op med humøret

Søren


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Larsb
Svar
#13
Hej Peter

Da jeg læste dit indlæg i går eftermiddags, startede det en masse bekymringer i mig, om dette forums dage nu er talte. Jeg har altid været en større nyder end yder, siden jeg blev meldt ind i 2009. Jeg har flere gange dagligt i alle årene være inde og læse samtlige indlæg, og suget til mig af fantastiske historier og skønne billeder fra alle medlemmerne. Så når jeg nu for en gangs skyld har taget mig samme og lave et indlæg, er det med det håb at kunne hive dit humør lidt op. Jeg har fulgt dig og nyt alle dine indlæg, og vil inderligt håbe at du bliver her på forum.

Du var en af kræfterne bag Ur-Rally 2020 som desværre grundet Covid-19 måtte aflyses, her havde jeg glædet mig til at hilse på dig. Siden har jeg så gået og ventet på en ny invitation.

Du nævner i dit indlæg navnene på nogle af de horologiske kapaciteter der med tiden er forsvundet, det er rigtigt trist, og savner deres indlæg. Er der ikke en bruger herinde med lidt overskud der kan oprette en tråd med det formål at få de gamle kræfter med igen. Nogle har måske lidt kontakt eller en mail adresse. Herefter kunne vi så sende en fælles hilsen afsted, om at vi savner dem, og vil gerne høre hvordan det går.
Mvh. PHO
[-]
  • cfnissen, khbk, Larsb
Svar
#14
Hey...stop en haiv!

Hvis Peter har gjort alvor af sine ord, taler vi for døve øren...eller rettere ingen øren!

Han læser det jo ikke! Han er væk fra vinduet (til den store urverden;)), fra Forum Horologium!

Hvad kan vi gøre?

Sende en PB?

Nå, men..kedeligt er det at miste nogen her!

Så: "Kom nu hjem!"...nå nej:(

/
Kristen
[-]
  • cfnissen, Larsb, longbear
Svar
#15
Altid ærgerligt når folk ikke vil være herinde mere, men man kan jo også vælge bare at bruge det til egen mening og holdnings skyld :-)

Jeg har selv været væk af flere omgange, men har nu besluttet, at det hjælper ikke at være sur, men jeg undgår i stedet de ting som jeg ved irriterer mig, herunder også andre brugere på forumet. Der er enkelte som i mine øjne kun vil smide grus i maskineriet og som gentager sig hele tiden. Men hey de har den samme ret til at være herinde og fred være med det. 

Jeg har ofte fået latterlige kommentarer på mine ure, da jeg er til store dykkerure og hvad det ikke har medført af domme kommentarer gider jeg end ikke nævne her. 

Tiden har ændret sig og vi bliver alle ældre. Så måske er de afgange bare naturlige i denne verden, men måske også bare fordi vi bor i et så lille land, hvor der ikke er så mange som har den dybere interesse for ure. Tror faktisk de fleste forum's som dette har det svært. Og tænker ikke man skal ligge mere i det, end hvad det er. Meget er endt på sociale medier, hvor man får det direkte fix med likes :-) - pludselig taler vi om likes herinde, måske skulle den funktion fjernes, så vi herinde ikke hopper på den hype med likes - i hvert fald et udviklingspunkt, hvis dette forum skal holdes seriøst. 

Der er også opstået en masse lukkede verdener, hvor særlige brander GTG og hvor udvalgte får de rigtige invitationer til at se ure mm. Her vil folk også kunne få følelsen af at være udenfor. Jeg deltager selv ved lejlighed i små sammenkomster med uvenner, men jeg kunne aldrig finde på at skrive om det, da ikke alle er med, men noget som privat sættes op......

Personligt skriver jeg kun på det som interesserer mig, hvilket ikke er særligt tit. Hvis andre har det som mig, kan det jo være derfor der ikke altid kommer en masse svar på ens indlæg. 

Så Peter kom du tilbage og gør det du altid har gjort. Vi læser det altsammen, men der må ikke være en forventning om likes og svar, ej heller at ens indlæg skal måles mod andres, da vi er meget forskellige herinde og det skal og må der være plads til. 

Vi vælger vores omgangskreds fordi vi spiller godt sammen og med hånden på hjertet, så kan vi ikke alle nødvendigvis lide hinanden på et forum som dette :-)

Torben

PS. Jeg har selv instagram, hvor alle dem jeg kender meget sjældent liker mine billeder, nok fordi vi er forskellige og sorterer i det vi gør. Jeg kan synes det er mærkeligt, at selv mine bedste venner eller bror ikke gider mine billeder fra min hverdag, men ak det lever jeg med.
Svar
#16
Kære alle

Jeg er rigtig glad for alle jeres tilkendegivelser - som jeg skrev i mit første indlæg i tråden, så vil jeg af og til "lurke lidt i skyggerne", men som jeg også skriver, så vil jeg ikke komme med indlæg i et stykke tid frem.

Dette har været på vej et stykke tid og de ting som jeg skriver i mit indlæg har så bare været med til at beslutningen om at det skulle være nu, blev lettere.

Jeg har gennem de godt 10 år jeg har været med, herunder også min tid som admin på det gamle Vintageure, hygget mig "i selskab" med alle herinde .............. også dem jeg har været i diskussion med under admin tiden (tro det eller ej - det har aldrig været personligt).

Men på det seneste er skuffelsen over, hvordan tingene har udviklet sig generelt og overordnet i forhold til vores fælles interesse blot blevet større og større i takt med at indholdet på Urforum er blevet tyndere og tyndere og jeg har simpelthen brug for en pause - hvilket nu også er blevet lettere, i lyset af at min anden interesse, som er fotografi (både digitalt og analogt) er begyndt at fylde mere og mere.

Så tusind tak for alle tilkendegivelserne - jeg kommer nok tilbage engang, men ved blot ikke hvornår .............. lige nu trænger jeg bare til pause !!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#17
Der er altid et citat nederst i Peters indlæg.
??
/
Kristen
Svar
#18
Hmm. Flokken af "gamle sure mænd" (DET indbefatter klart mig selv!) bliver jo gradvist mindre, og jeg har jo heller ikke været god nok til at være aktiv. Måske fordi jeg og min flok Rolex stort set kun er interessant for mig selv og om (forhåbentlig rigtig) mange år for mine arvinger. Men jeg kunne jo heller ikke rigtig tage mig sammen til at svare på din mini anmeldelse, og til cfnissen fyrede jeg bare en joke af. Og da willy skrev at Rolex var blevet ligegyldigt (eller noget i den retning), blev jeg jo bare ramt, så det blev også mest til lidt mellem en spydighed og et ærgerligt suk. Men i takt med at CNC maskiner bliver bedre og billigere og mennesker bliver dyrere er der længere og længere mellem de "rigtige" ure, og man ser oftere og oftere mekaniske ure, der er ligegyldige af den ene eller anden grund. Nå, nu blev det vist mere et svar på willy's post med kvababbelser og endnu et LE på hondinkee.

Jeg kan jo næsten ikke tillade mig at sige, at jeg kommer til at savne dig, pbr, for jeg er her jo heller ikke selv ret meget. Men så lad mig komme med et forsigtigt gæt: Dit fravær vil nok være på ubestemt tid, men ubestemt betyder jo bare, at du ikke har bestemt dig, så mon ikke du alligevel snart er at finde her igen. Jeg kunne jo også tage mig sammen og lave en update på min flok Rolex. Jeg voksede jo ud af min tidligere kasse, og det var vist til jul sidste år min hustru foræde mig en ny. Men på den anden side, så vil det jo bare være en af de posts, du nævner blot giver rygklapperi bare fordi der er nogen billeder.

Undskyld - det blev vist bare til en gang sludder/sladder.

Life is hard!

/Bjørn.
Svar
#19
Hej Peter (og alle andre)

Ved ikke om du får dette læst, men jeg er selvfølgelig også ærgerlig over din beslutning. Jeg forstår den dog godt.
Som det fremgår af min avatar, har jeg været med herinde i otte år, men har kun bidraget med 210 indlæg, ikke ligefrem noget der holder et forum kørende. Tidligere læste jeg dog med dagligt, på det seneste er det dog nok mere på ugentlig basis.

Min ur-hobby lever i bedste velgående og jeg er vel, hvad man kan kalde "serie-flipper". Og med mindre jeg tager fejl, kan jeg på sin vis takke dig for noget af den last. Jeg mener at huske, at du, dengang jeg faldt over vintageure.dk, købte et red-sub. Dine billeder, passion og hele rejsen mod det ur, husker jeg som en stærk fortælling herinde. Det har været spændende også at følge din urrejse efter det ur. Jeg har ofte kunne spejle mig i dine overvejelser omkring dine køb.

Jeg har også tidligere skrevet, at jeg savner nogle af de gamle profiler, både dem med hardcore viden, dem der bidrog til, at bølgerne kunne gå højt og dem med de helt store ure.
Personligt læser jeg på internationale fora og magasiner, og styrer langt udenom Facebook, Instagram og lignende, når det kommer til ure. Jeg synes faktisk, at det var lidt en fejl, at der kom en "like"-funktion herinde, og min egen lille teori er, at det kan have været med til at fjerne fokus.

Der er desværre nok sket et skifte i hele måden "man" kommunikerer på virtuelt. Det skal helst kun bestå af én kort sætning, med et lækkert billede, som så giver en respons, der løfter selvtilliden - Her var det jo ellers, at forums gerne skulle være modstykket til SoMe. Men det er efterhånden de færreste, der gider læse lange trådsvar (hatten af, hvis du har læst mit svar så langt). Og det er ikke kun på ur-fronten at det er gået ned ad bakke for diverse fora. Det gælder også motion, Hi-Fi mv.

Jeg har ikke selv løsningen og bidrager jo ikke ligefrem med ret meget andet, end som her at råbe ud i æteren, og så ellers stå og lure bag forhænget. Men til jer, der er aktive: I skal have stor tak for alle jeres gode indlæg, uanset pris, holdning og fotografiske evner. Det læses med stor fornøjelse.

Anyways - Tak for dine tråde Peter, og som det blev sagt i en julekalender engang: "Vi må da håbe, det bliver bedre i morgen."

M.v.h. Thomas
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)