Tre nye Patek - hands on
#11
Fine ure men det pp segl er da rent til grinog til dem der ikke ved det, så findes der et kvalitet stempel der hedder geneve segl som alle andre bruger. Det var bare ikke godt nok til pp


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, khbk
Svar
#12
(16-11-2021, 10:27 PM)Appleboy Skrev: … Men de har fået en "desværre" anden effekt, hvor flash effekten sætter prisen fordi de kan. Den udvikling bryder jeg mig ikke personligt om, men jeg har det super fint med at andre kan se at kvalitet og håndværk på disse ure hænger sammen, men den har jeg ikke. Selvom jeg havde pengene, ville de aldrig blive købt.

Torben


Her er vi helt enige. Jeg har det selv lidt tungt med PP bla. pgra. det du beskriver. Det hysteri jeg opfatter omkring signalværdien har taget overhånd og det virker mange gange som om urene bliver købt fordi de er dyre. Lidt ligesom Rolex også mange gange kan være ‘standardløsningen’ på et dyrt ur.

Oveni kommer så venteliste-fænomenet….

Jeg synes - for lige at være positiv også - at de laver enkelte smukke og håndværksmæssigt flotte ure, som jeg ikke ville skamme mig over at have på mit håndled, fx. den med blå skive ovenfor. Og de har historien med sig.

Men igen, vi er nede i personlige præferencer og dér skal vi bare glæde os over at der er - og skal være - plads til os alle.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

(16-11-2021, 10:36 PM)jazzman Skrev: Fine ure men det pp segl er da rent til grinog til dem der ikke ved det, så findes der et kvalitet stempel der hedder geneve segl som alle andre bruger. Det var bare ikke godt nok til pp


Sent from my iPhone using Tapatalk


Yep, jeg opfatter det også som marketing fra Patek’s side. Lidt som hvis jeg selv satte kvalitetsstemplet ‘opfylder de strammeste krav i mit postnummer’ på mine PowerPoints….

Men…der er jo også ting bag scenen, der har påvirket beslutningen. Dels mente Patek, at Geneve-stemplet ikke dækkede alle relevante aspekter af begrebet ‘kvalitet’ og dels var der nogle branche-mæssige/konkurrencemæssige aspekter. Se fx. disse to links

https://www.watchtime.com/wristwatch-ind...lity-seal/

https://www.watchonista.com/articles/his...and-beyond

Ingen tvivl,om at det var et stort skridt at træde ud af den historiske ordning. Patek udnytter her sin særlige ‘standing’ i branchen. Bare ærgerligt at de ender med at kontrollere sig selv og ikke lader en udefrakommende/neutral instans gøre det.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • khbk, pbr
Svar
#13
Manuelt rødguld til mig tak,
Og jeg drikker endda heller ikke cocio

Jeg bliver dog aldrig helt hooked på PP
Jeg ville til enhver tid lægge de muligheder hos andre mærker bla. Lange.

Men tak for at vi kom med på et kig over skulderen.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#14
I think Patek have lost their way.When i compare them with Lange,you get much
better design in my opinion,and better finishing by a mile with any Lange.
But that will not stop the sheep from buying them Icon_e_biggrin1
Compare the Lange Odysseus with the Patek 5905/1a and you will see what
i mean.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#15
(17-11-2021, 09:26 AM)Stensbjerg Skrev: Manuelt rødguld til mig tak,
Og jeg drikker endda heller ikke cocio

Jeg bliver dog aldrig helt hooked på PP
Jeg ville til enhver tid lægge de muligheder hos andre mærker bla. Lange.

Men tak for at vi kom med på et kig over skulderen.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk


Jeg stemmer jo også Lange.

Men sjovt at se og mærke Patek i A-opstilling.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#16
Klart mest til 5236P.
Og tak for kigget inde fra de hellige haller Icon_Up
[-]
  • cfnissen
Svar
#17
Jeg var nok blevet bedt om at iføre mig en beskyttelseshandske ("Hands off!!"), inden jeg fik lov til at røre en PP-handske!
/
Kristen
[-]
  • cfnissen
Svar
#18
(18-11-2021, 11:13 AM)khbk Skrev: Jeg var nok blevet bedt om at iføre mig en beskyttelseshandske ("Hands off!!"), inden jeg fik lov til at røre en PP-handske!
/
Kristen


Hahahaha. Mine små bløde kontor-hænder var åbenbart OK.

Spøg til side - man ønsker bare IKKE at lave ridser eller tabe noget sådan en aften. Derfor ekstra cool at vi faktisk fik lov til at røre ved udpakkede ure uden plastik på.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#19
Vilde ure, specielt bagsiden er spændende, mens urene ikke fanger mig. For nogle år siden havde PP udstilling i Moltkes palæ, og der nåede jeg frem til at det eneste PP der var interessant var aquanaut (den gang var den også opnåelig). De her 3 tror jeg ikke får mig til at skifte mening... Det skulle da lige være for at gå med bagsiden ud ad, så er de seriøst flotte.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
[-]
  • cfnissen, MichaelA
Svar
#20
(18-11-2021, 04:32 PM)tg Skrev: Vilde ure, specielt bagsiden er spændende, mens urene ikke fanger mig. For nogle år siden havde PP udstilling i Moltkes palæ, og der nåede jeg frem til at det eneste PP der var interessant var aquanaut (den gang var den også opnåelig). De her 3 tror jeg ikke får mig til at skifte mening... Det skulle da lige være for at gå med bagsiden ud ad, så er de seriøst flotte.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk


Den fornemmelse kender jeg godt

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • PHO
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)