Nyt ur på vej ........ gæt hvilket !!
#1
Som tråden antyder, så har jeg et ur på vej, som jeg er overbevist om, bliver mit "go to" ur til mere eller mindre alt - det er et ur, der er tidløst, elegant, afslappet, robust uden at være et "felt ur" eller et dykkerur.

Nok et ur, jeg for 10 år siden, ikke ville have overvejet, men jeg må erkende, at min ursmag har ændret sig over tid (og bare rolig - det er ikke et guld-ur !)  Icon_smil

Her kommer de første ledetråde - jeg vil dog først, når/hvis uret er gættet komme ind på prisniveau :-) 

1) In house movement
2) Dato
3) "Stick hands"
4) Lænke
5) Mærket har produceret ure i over 100 år


Lad mig se, hvor gode I er !!!!  Icon_e_biggrin1
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Mon det er et Longines conquest cronograph ..?

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar
#3
Et godt bud, men nej - ikke et Longines Conquest ! Icon_smil

Her endnu et par ledetråde:

6) Selvom mærket har produceret ure i over 100 år, så er modellen under et halvt år gammel
7) Automatik værk, 28.800 bph, 42 timers powerreserve
8) Rem/lænke bredde 19mm (det indsnævrer feltet betydeligt)
9) Meget klassisk styling
10) Fås med hvid, blå eller sort skive (mit er sort)
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Grand Seiko Icon_flag
Svar
#5
(08-11-2021, 09:52 PM)Reno Skrev: Grand Seiko Icon_flag


Rigtig godt bud, men heller ikke - dog er valget af "verdensdel" korrekt  Icon_blink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#6
Citizen serie 8?

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • longbear, pbr
Svar
#7
(08-11-2021, 09:57 PM)Stensbjerg Skrev: Citizen serie 8?

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk



Uha, nu er vi godt nok tæt på - mærket er korrekt, men modellen er ikke ! :-) 

Her kommer et par yderligere (sidste) ledetråde, inden jeg lader ballonen springe:

11) JDM model
12) Prisniveau omkring 3-3.500kr. før forsendelse og moms/told
13) En tydelig Seiko SARB033/SARX killer og på mange parametre (bortset fra pris og prestige) også en Datejust killer
14) Citizen Duratect overfladehærdning
15) Safirglas
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#8
Så må det være NB1050-59E

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
[-]
  • onkeldunkel, pbr
Svar
#9
(08-11-2021, 10:31 PM)aammat Skrev: Så må det være NB1050..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


LIGE PRÆCIS !!!  Icon_party Citizen Collection NB 1050-59E  Icon_Up Icon_flag Icon_flag

Den gættede I hurtigere, end jeg havde regnet med - well done !  Icon_not

I mine øjne den flotteste nye model fra Citizen i mange år og samtidig en "instant" klassiker på linje med Sarb033 (som jeg iøvrigt også har), SARX og med mange stilistiske ligheder med Grand Seiko og i mine øjne også med den klassiske "stick hands" Datejust !!

Jeg er overbevist om, såfremt uret er komfortabelt, at jeg her har fundet "do it all" uret (næsten) til hverdagsbrug !! Jeg er vildt spændt på at modtage det - vandt en tysk eBay auktion om et ur, der var købt fra ny i maj i år. Fik uret til lidt over 2.500kr. + DHL forsendelse, så absolut en rimelig pris for et ur, der praktisk talt er ubrugt og nyt.

Her et par billeder sakset fra nettet - bedre og flere billeder, samt et mini review, kommer når uret lander  Icon_hjerte


İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#10
Tillykke med det
I sandhed et ur der virker til alt,
Med alle de klassiske Citizen styrker

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, pbr, Reno
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)