Nyt kamera + urfotos
#1
Som beskrevet i tråden om Escapement Time, så har jeg fået nyt kamera og som følge deraf, skal jeg starte lidt forfra med at lære at styre mine makro skud med dette.

Der er tale om et Leica M10 som jeg ellers ikke, da det er et rangefinderkamera, er det mest naturlige valg til makro - men det er nu hvad jeg har at gøre godt med. Kameraet er jo ret beset heller ikke købt blot for at kunne skyde ure.

Men med et Contax Zeiss Makro-Planar 60mm f2.8 på en Urth adapter, samt et stativ og en elektronisk viewfinder (Leica Visoflex), så kan det godt lade sig gøre - især når man bruger 12 sekunders elektronisk fjernudløsning, så hele setup´et falder til ro inden kameraet udløser (det vejer immervæk ca. 1.4 kg i den opsætning.

Her et par første prøvebilleder, hvor "ofret" er Seiko SARB033  Icon_smil


İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#2
Wowowow. Det er lækkert.

Ved ikke om det er indbildning (det er jo en klassisk diskussion) men jeg synes at særligt de to øverste billeder har det Leica-look jeg nævnte forleden.

Under alle omstændigheder altid godt med nyt udstyr der skal tæmmes.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • pbr
Svar
#3
De to øverste billeder er fine, men kan faktisk blive bedre - lyset i disse dage er ikke så voldsomt godt og jeg bruger kun naturligt lys :-) Lidt mere lys og jeg kunne have brugt en højere blænde og fået alle detaljer på uret til at stå knivskarpt. Disse billeder er dog skudt ved f5.6, så de burde have været mere skarpe, men jeg havde sat ISO og lukkerhastighed til auto, så der er i hvert fald 2 elementer, der vil kunne "trylles" lidt med :-)

Det såkaldte Leica look, er mere tydeligt, når der kommer farver på - især klare farver som rød, grøn og gul !
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, En_Nissen
Svar
#4
Det er ALTID sjovt at lege med nyt udstyr (og ure) :-)

İmage

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#5
Hej Peter

Fedt at lege med kamera og foto af ure  Icon_Up

Du burde overveje en lyskasse, hvis du vil have et mere ensartet lys på dine ure, men ellers hvis du vil skyde med det naturlige lys, så fold nogle ark A4 papir og stil dem så de kaster lys ind på uret og på den måde kan du styre skyggeområder....blot et lille tip og der skal ikke så meget til.

Fortsat god "leg"  Icon_blink

Det med papir og lys - se ca. 7.20 og frem, hvis du har lyst.



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen, pbr
Svar
#6
Einzigartig!
JK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)