Christian Lass leverer sit første ur
#11
(16-10-2021, 08:45 PM)Stensbjerg Skrev: Tillykke med denne særlige oplevelse og
Det særlige ur der kom ud af det.

Et valg jeg til fulde forstår.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk


Ja, du prøvede noget lignende med sit Dornbluth ikke?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#12
Uden at vide præcis hvordan denne proces har været, så har jeg ud fra hvad jeg har set og læst draget mange paraeller.

Min forgik dog i et andet prisleje,
Men DB levere reelt hvad du måtte ønske, og behandler alle kunder korrekt/respektfuldt uanset hvad de køber.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, En_Nissen
Svar
#13
Forstår jeg det rigtigt, at han fik leveret et ur som ikke var færdigt?

Må være lækkert med et dansk produceret ur fra bunden, omend designet ikke lige er mig, er det altid fedt når man får noget nyt :-)

Det er svært med de billeder du har lagt op, helt at se hvilken kvalitet det er lavet i, set i forhold til andre ure som smides op, så håber ejeren får muligheden for dette, så man kan se alle detaljerne og den kvalitet og skarphed en dansk urmager kan levere.....
[-]
  • cfnissen
Svar
#14
Ja, det var ikke Christians bedste dag på jobbet - som han fortalte om. En kæde af uheld gjorde at han ikke kunne komme med det helt færdige ur.

Han gav skiven en sidste gang Rhodium, men det resulterede så i at skiven ikke kunne komme i kassen grundet de stramme tolerancer. Det er kassen, der holder skiven. Der er ikke fødser på skiven som normalt (så vidt jeg har forstået). Det uheld betød så at han ikke fik gjort den sidste finish færdig (nogle geneve-striber), såalt i alt skal det lige have lidt ekstra kærlig behandling.

Ikke desto mindre var der mange følelser i luften omkring afslutningen af projektet. Det har betydet meget for den nye ejer, men så sandelig også for familien Lass’ fremtid.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)