Når du pludselig bliver grailet…
#1
Havde en kaffeaftale med Daniel hos Ole Mathiesen i går. Skulle bare have været en catch-up…

Men når manden lægger en grail-level ting på bordet så sker der noget.

Vi taler om Lange 1815 Thin Honeygold ‘Homage to F. A. Lange’, en model til fejring af 175 års jubilæet for etablering af Lange.

Dette er en af tre modeller lavet til jubilæet. Lavet i en serie på 175 stk. Som jubilæumsmodel skal den jo være speciel, så den er i Lange’s Honeygold, har skive i emalje og et værk dekoreret anderledes end normalt. Desuden er den tynd, baseret på et værk på 2,9 mm i højden som giver en kasse på 6,3 mm.

Da værket er tyndt er det også opbygget anderledes end de normale Lange værker med synlige tandhjul, der normalt er dækket af en 3/4 plade i tysk stil.

Nå, nok om det. Det endte galt. Uret kom med hjem, selvom jeg egentlig havde andre grail-planer.

Her er billederne.

İmage
İmage
İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#2
Wow, det er lækkert.

Stort tillykke med det.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Det er sku stærkt med sådan et impulskøb, jeg ville nok aldrig kunne bestemme mig hvis ikke jeg havde spekuleret over det i flere måneder.

Virkelig et smukt ur
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
Hold da helt kaje .............. ja, bogstaveligt talt !! Man bliver jo helt målløs så smukt det er !! Icon_not

Stort tillykke med det - og respekt !! Det er ikke lige den slags impulskøb, som jeg ville kunne gøre Icon_e_biggrin1
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
(15-10-2021, 04:57 PM)longbear Skrev: Det er sku stærkt med sådan et impulskøb, jeg ville nok aldrig kunne bestemme mig hvis ikke jeg havde spekuleret over det i flere måneder.

Virkelig et smukt ur


Ja, det er lidt vildt. Til mit forsvar så havde Lange og honeygold sat sig et sted i min hjerne, men jeg havde afskrevet det da de dels plejer at være umulige at få fat i og dels fuldstændigt totalt og aldeles uden for rækkevidde økonomisk set.


Sent from my iPhone using Tapatalk

(15-10-2021, 05:07 PM)pbr Skrev: Hold da helt kaje .............. ja, bogstaveligt talt !! Man bliver jo helt målløs så smukt det er !! Icon_not

Stort tillykke med det - og respekt !! Det er ikke lige den slags impulskøb, som jeg ville kunne gøre Icon_e_biggrin1


Det var også ‘smukheden’ der fik mig fanget. Der var ingen måde at undslippe på.


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • pbr
Svar
#6
Hold nu op! Det må være et dejligt impulskøb….. stort tillykke, med en anelse misundelse i mundvigenvildt vildt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Crazy lækkert det laves IKKE bedre i "serie"
Stort TILLYKKE

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
(15-10-2021, 04:16 PM)HG Skrev: Wow, det er lækkert.

Stort tillykke med det.


Sent from my iPad using Tapatalk


Har kigget lidt mere på det…..
hmmmm…..
Ingen sekund viser?
Ingen dato?
Ingen lume?
Vandtæthed, ja det et NO go her…..
Og du skal selv trække det op….?


Håber at kunne se din samling en gang, der er vist sket noget siden sidst


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen, Stensbjerg
Svar
#9
Hold da helt k... Tillykke - for fanden da. Det er godt nok et lækkert ur - kan godt se inspirationen fra lommeurene her.
[-]
  • cfnissen
Svar
#10
(15-10-2021, 07:45 PM)HG Skrev:
(15-10-2021, 04:16 PM)HG Skrev: Wow, det er lækkert.

Stort tillykke med det.


Sent from my iPad using Tapatalk


Har kigget lidt mere på det…..
hmmmm…..
Ingen sekund viser?
Ingen dato?
Ingen lume?
Vandtæthed, ja det et NO go her…..
Og du skal selv trække det op….?


Håber at kunne se din samling en gang, der er vist sket noget siden sidst


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg ville også gerne opdaters der er sket meget med den, siden jeg blev JLC bombarderet for små 12 år siden

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, HG
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)