Årsag til dit udvalg?
#1
Hvorfor har du valgt de ure du ejer?

Mit udvalg består af 6 ure.

Casio G-S Oak Blacked out.
Havde aldrig haft et G-S så da denne model kom ud skulle det prøves.

Suunto Core all Black
Købt som daglig beater med funktioner jeg har brug for, svigter aldrig super ur.

Yema Lagoon.
Ønskede noget nyt i vintage stil fra et "rigtigt" mærke som måske ikke var et udmiddelbart oplagt valg for mange.

Seiko Tuna SBDB013.
Jeg er næsegrus beundre af Seiko og Springdrive, og jeg havde længe ville prøve deres Tuna serie, så da en super mulighed for at lande en kombi viste sig slog jeg til.

Dormbluth "Stensbjerg Ed"
Efter at have prøvet mange mærker besluttede jeg at sætte størstedelen af mit budget i et ur hvor jeg var "med" fra start til slut og kunne give det mit personlige præg.

Seiko Quartz diver.
Starten på min urrejse og kærligheden til Seiko bruger det sporadisk i dag men det skal køre så længe det kan derfor få det samme service behandling som de andre.

Her er billeder af de små.
İmageİmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#2
Omega lommeur:
Havde altid ønsket mig et lommeur, men jeg får det bare ikke brugt da jeg ikke kan finde en kæde til det (eller sagt på en anden måde, gider ikke rigtig at lede )
İmage

Omega AT Spectre:
Som kæmpe Bondfan, har jeg haft en del Bond ure igennem. På en rejse mellemlandede vi i Amsterdam lufthavn og så den for første gang irl. Jeg var forelsket med det samme, den blå skive med Spectre våbenskjold er vanvittig smuk.
Jagten gik i gang da vi kom hjem igen og med lidt før fødselsdagsgavepenge (fra mor og kone) kunne jeg spæde resten til selv. Så det min 50 års gave fra dem og mig selv
İmage
İmage

Dan Henry:
Interessen for ure går lidt og ned. I en bølgedal tænkte at jeg ville finde ud af om man kunne få et godt auto ur til under 2.000 (og som ikke er Seiko - ikke at der er noget galt med Seiko, men ville lidt ud af comfort zonen) overraskende meget ur for pengene.
İmage

Sommeren 2021 var hård ved mig.
Først mistede jeg min far og 10 dage efter mistede jeg min elskede mormor (102 år gammel)
Min mormor er den kvinde der har betydet mest for mig i livet. Hun har lært mig alt om det gode liv.
En lille arv blev investeret i et Panerai for at kunne tænke tilbage på dem.
Paneraiˋs simple, nærmest barnlige udtryk, er jeg vild med. Det er meningen at det skal være mit dagligdags ur, kan tåle en del og vandtæt til 300m, fast bagkasse osv.
İmage
İmage
İmage

Sommerferien, i september, blev bilferie i Italien.
Planen var endnu et Panerai og denne gang skulle jeg handle i fysisk butik.
Skuffelsen over butikken, blev at der ikke blev handlet ur der. Og planen var nu at jeg ikke skulle have et ur med hjem. Men efter lidt vindue shopping, så jeg Glashütte original PanoMaticLunar med blå skive. Har haft månefase før og syntes at det er sjovt også at kunne måle “månen”.
Kærlighed ved første blik, selv konen syntes at det var smukt. Men kemien var der ikke med sælgeren, så jeg ville tænke over det. Det gjorde jeg over et glas vin, men kemien skal være der, så på trods af et godt tilbud så slog jeg koldt vand til blodet. På vej tilbage mod hotellet, stoppede vi ved en butik som havde det udstillet i hvid, sort og blå. Mine kone sagde, ind med dig og prøv det - ellers fortryder du som sagt så gjort - han lavede et ok tilbud, men ikke godt nok - min kone spurgte om det var hans endelige pris og han trak på det, så forslog jeg en pris og han tænkte og til sidste sagde han, så skal vi handle nu. Ja naturligvis, ja så havde jeg brugt de næste års feriebudget
İmage
İmage
İmage

Og et lille familie foto
İmage


Og ja, der er en tom plads men det må jeg kigge på til næste år.

Det blev en lidt længere historie.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#3
Årsagen må være en kærlighed til ure sådan generelt til at starte med  Icon_not

Det har så udartet sig til følgende samling.

Dubey & Schaldenbrand - der har været et mærke som jeg har set gennem årene, men følte ikke jeg havde alderen til så fint et klassisk ur og derfor blev det døbt noget så skørt som et "morfar ur" af familien, hvilket er blevet hængende og for en del tid siden, hvor knisten til nye ure var slukket og jeg var endt i en lidt træls tid, så vente humøret tilbage og ikke mindst trangen til fortsat at elske denne hobby, så jeg kunne godt være startet for længe siden med D&S, for det er ubetinget min bedste oplevelse når det kommer til ure.

İmage

Et andet ur som jeg har fået fat på med stor glæde er mit Longines Lindbergh, som er mega charmerende med den bagkasse og ikke mindst er jeg vild med historien til uret, så her er der også fuldt hus hvad ur-glæde gælder.

İmage

Andersmann er her på listen fordi jeg har fået et specielt forhold til uret og historien er koblet sammen med foto af ure, som jeg har nydt i fulde drag, så ud over at samle på ure, så er det at skyde billeder af ure en anden vinkel på min glæde ved ure.

İmage

REC ure er for nogle modeller noget jeg kan lide, så derfor er den med i min lille gruppe og synes godt om ideen trods alt.

İmage

Sidste har været længe i min samling og er vild med dette "racer" ur i form af EDOX ChronoRally limiteret udgave, ved ikke helt hvor jeg har lagt mine billeder af uret men her lige et fra kassen og et andet spændende ur er mit nye ISObrite Afterburner lige til højre for EDOX

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Håber at se alt dit gear
meget snart Henrik

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#5
Aftale


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • Stensbjerg
Svar
#6
Og fedt at se at dit Pam ryger med i poolen PÅ læder, det ses ikke så tit i dag men det er bare så korrekt når vi taler Panerai

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#7
Ved at pakke de kære små ned
Til når turen går til Fyn i morgen til Meet.İmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, HG
Svar
#8
Ses İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#9


Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#10
Jeg forsøger at samle lidt op efter ikke at været på forum et stykke tid (bare passwordprobkem). Mit bidrag bliver selvfølgelig et tysk ur. Det er fra halvfjerdserne og er et skoleeksempel på, hvorfor jeg er så fascineret af GUB. Leflen for vestlig mode var så vidt jeg ved ikke noget, man skulle gøre i det gamle DDR, me der var en undtagelse hos GUB. Her fik man - formodentlig fordi man eksporterede ure til Vesttuskland - lov til at slå sig løs.

Nogle af de ure, der blev lavet, er ret vilde og jeg er stadig på jagt.

İmage

Sendt fra min SM-A525F med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)