Seconde Seconde - Kan nogen forklarer mig hvorfor/om det er fedt
#1
Der er så meget jeg ikke forstår - indrømmet, men jeg føler mig helt lost med SecondeSeconde colabs. Er det noget velgørenhed eller noget?

Nivada har lige lavet en colab - udsolgt i nogle af farverne allerede?

İmage
Svar
#2
(01-10-2021, 04:32 PM)longbear Skrev: Der er så meget jeg ikke forstår - indrømmet, men jeg føler mig helt lost med SecondeSeconde colabs. Er det noget velgørenhed eller noget?

Nivada har lige lavet en colab - udsolgt i nogle af farverne allerede?

İmage

That is pure ugly,and an insult to watch design  Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#3
jeg har nu været inde på deres hjemme side, og jeg er ikke blevet klogere. Det er vist "hipster" på den der "gal eller genial" måde:

Franksmand med hemmelighedsfuld hjemmeside laver custom ur-hænder til bla vintage Oyster mm. Om 20 år sælger Philips måske en sådan colab for €5M, fordi han er blevet et stort navn senere - who knows? Anyway det er ikke lige min kop te, og der er ingen af urerne der bliver kønnere af den modifikation, men de bliver selvfølgelig individuelle. Moser har også lavet et colab med ham, og den havde jeg set for lang tid siden, men tænkte at der lå noget dybere bag nu da det var Moser. Så jeg tænker at der nok er nogen herfra der bestiller en SecondeSeconde til deres FP Journe chronometre bleu :)
Svar
#4
Jeg tænker han burde have lavet en ost der spiste prikker i kransen, så havde den været perfekt.

Lige den her er måske ikke den kønneste, men jeg kan godt forstå dem der kan kombinere to ting de elsker i et personligt ur.
[-]
  • longbear
Svar
#5
For nogle år siden overvejede jeg at købe en Speedy Tintin (den gang man bare kunne købe et ur hos AD), for så at finde en sekundviser formet som en rød/hvid ternet raket. Jeg fandt den ikke, og kunne ikke finde ud af at lave det selv (overraskende svært), så det blev aldrig til noget. Havde han solgt det dengang havde jeg været solgt.

I dag har jeg ikke råd til Speedy Tintin, og sådan er det gået med mange ure.
[-]
  • longbear
Svar
#6
Jeg synes nu det kan noget - verden kan godt blive for ensartet og derfor er det rart med lidt pang. Ved ikke om jeg selv ville kunne bære det, men elsker det nu alligevel.....
[-]
  • longbear, Stensbjerg
Svar
#7
Enig Torben.

Det her rammer mig ikke lige i hjertekulen,
Men det med at sætte sit personlige præg har jeg selv være igennem og jeg er/var vild med det.

Alt skal ikke sættes glas og ramme på forhånd, og er det noget for nogen,
Så giv gas fyrbødler

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • longbear
Svar
#8
...her to år efter forstår jeg det stadig ikke helt :)

Dog har jeg set en genial brug af seconde-seconde, og her giver det præcis mening. Dem der er på insta skal finde "petitesecondes" og se hans "chick-LIP" happening:

23 LIP ure monteret med en høne sekund viser, hvoraf han sender de 22 ud til andre ur-samlere, uden at tage noget for uret, uden at de ved noget; "fra mig til dig - fordi du er en fed person"

hatten af for det initiativ. Chick-LIP sagaen startede 9. august og de 4 reels plus 24 posts bør læses fra enden af, inc hans lange tekster. Det er sjovt på den ur-nørdede måde.

İmage

İmage
[-]
  • MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)