Læder beskyttelse til dit ur
#1
Hej med jer

Jeg står for de mere spøjse indslag og dette er ingen undtagelse. (spring over hvis det bliver for mærkeligt)

Fik ideen fra det historiske omkring flyverremme og her er det klart en genre der har sit look og nok også lidt mere praktisk.

Disse remme blev lavet til at pakke sit lommeur ind i et hylster der kunne side om håndledet og derved startede det vel at vi begyndte at bære uret på håndledet.

Der er sikkert andre historier omkring det at bære sit ur i en læderrem, men det skal jeg ikke kloge mig på.

Min ide er opstået ud fra at jeg kommer på skolen og regner med at dagen er undervisning kun i et teorilokale, men der er lagt andre planer så vi ender i værkstedet og jeg har taget mit "pæne" ur på og ved godt at det skal bruges, men det gør ondt når jeg banker uret ind i et eller andet metal med 120 km i timen  Icon_blink

Så på med beskyttelsen i form af en "sikkerhedsdragt" i læder  Icon_e_biggrin1

her lige en lille video af projektet





Version II



Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • willy
Svar
#2
Denne lette sag på kun 15 gram beskytter mit ur imod skrammer når jeg roder i værkstedet og jeg kunne skifte uret, men det sker meget sjældent hvorimod jeg tit banker imod et eller andet.

İmage

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Der var en som skrev til mig angående min ide og så den også som en anonymisering af et dyrt ur i nattelivet, hvor en del får deres dyre ure stjålet af tricktyve...måske en videreudviklings-opgave Icon_blink

Ps. det skulle vist blot have været et enkelt V ;-)
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#4
Like!!
Sjov ide og veludført. Tak for alle dine gode video’er.

Hilsen Jens
Svar
#5
Flot lavet, og godt tænkt.

Den fungerer nok bedre i værkstedet end i nattelivet.
Svar
#6
Flot håndværk som altid Michael.
Men ikke lige min stil
Er det ikke bedre at lade uret blive hjemme inden en tur ud i nattelivet. Og lade uret får den patina der følger med et aktivt liv i værkstedet? Icon_blink
/Kim
Svar
#7
Det er helt okay at synes det er lidt for underligt og sådan har jeg det selv...jeg går ikke rundt og tænker hvor er det fantastisk, men disse projekter som jeg kalder crazy er noget der bluser op en gang i mellem og det vil nok ikke ændre sig særlig meget i fremtiden. Når jeg så kigger tilbage på dem år efter, så trækker jeg da på smilebåndet og tænker hvad pokker havde jeg gang i Icon_lol
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • doxa300
Svar
#8
Dejligt underligt men også lidt synd at gemme et pænt ur af vejen.
Men sjov ide!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)