Longines Heritage Lindbergh Hour Angle L2.678.4.11.0
#1
Så fik jeg mit Holy Grail ur  Icon_not

Jeg havde kun lige uploadet videoen og straks bliver der givet en tommel ned....jeg forstår ikke det koncept med mavesure mennesker der bare hader alt og alle og livet er noget lort  Icon_blink

Nå men okay, sådan vil det vel altid være og mine videoer er vel også i den kategori..."total begynderagtig" first take og sådan er det valgt fra min side, så er du advaret.

Se det skal handle om et ur der i den grad deler vandene og det passer fint ind i min måde at elske ure på, hvor de godt må være lidt anderledes eller meget anderledes så at sige.

Specielt er det ofte historien der hører til uret, som giver mig et kick og derfor kunne det som også være et Omega Speedmaster, men for mig er der mere i dette ur og elsker den næsten lommeur's agtige tilgang denne model har i form af bagsiden.

Min video er lidt på må og få omkring noget af det første data jeg har fundet og næste trin er så at finde nogle bøger om uret og historien, så må nok et smut forbi min boghandler for at se om de har eller kan skaffe hvad der evt. er af historie fra denne flyvning.

Næste trin bliver at forstå hvordan det har været muligt at bruge uret som "GPS" altså gå i dybden med det, så i kan nok se at her kan jeg rigtig nørde hvis eller den lille rustne kogle kan trille lidt rundt deroppe i tårnet.

Her følger så min lange video og ham vi havde til at undervise fra DR ud i hvordan man laver sådan en video, ville dumpe mig lige med det samme....but who cares  Icon_lol  og husk det er jo frivilligt.





Ps. skulle nogen af jer ligge inde med viden omkring hvordan man servicerer sådan en klokke, så vil jeg gerne at i ligger en lille skriv, for går man ind foran eller på bagsiden for service ? (ikke fordi jeg selv påtænker at prøve)

Noget andet er at uret har været på ikke kun min timegrapher, men også hos Halse og det skulle svinge som et nyt, hvilket min timegrapher også giver et billede af, så det har formodentligt ikke været meget i brug.

Ellers på forhånd tak fordi i gider og skrive til mig og ikke mindst tak til de skønne mennesker herinde som har været yders generøse gennem tiden, så stadig et af mine ynglings steder og ellers god weekend til jer alle.  Icon_rygklap
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#2
Stort tillykke Michael
Se bort fra evt. sure opstød,
livet er for kort.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar
#3
Tommel ned skal du bare glemme alt om. Der er nogle sære folk derude bag skærmen.
Fedt ur - tillykke med det Icon_flag
Svar
#4
(04-09-2021, 10:28 PM)MichaelA Skrev: Tommel ned skal du bare glemme alt om. Der er nogle sære folk derude bag skærmen.
Fedt ur - tillykke med det Icon_flag

Mange tak MichaelA

Det er helt okay at man ikke kan lide og giver tommel ned, det har jeg ikke noget i mod, men at den kommer på inden jeg næsten har uploadet videoen, blev jeg træt af...så det var derfor jeg muggede lidt  Icon_blink

Ps. jeg kan simpelthen ikke finde noget på nettet omkring servicering af et ur med den slags bagkappe, men kom til at kigge på et af mine lommeure og her kan man faktisk klikke bagkassen af, så man kommer ind til værket og vil ud fra det gætte på at det foregår nogenlunde på samme måde må mit Longines.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#5
Fedt ur. Det ser man ikke hver dag.

Tillykke med det
Mvh Kim 
[-]
  • cfnissen
Svar
#6
(05-09-2021, 10:22 AM)Avantismo Skrev: Fedt ur. Det ser man ikke hver dag.

Tillykke med det

Tak Kim

Det er da fint at slutte ur-rejsen med et rigtig fedt "morfar" ur med masser af historie knyttet til sig, så det var denne eller et Speedmaster.

Her har jeg fået det "specielle" med bagklappen der minder lidt om lommeuret og så er størrelsen på de 47,5mm perfekt til mit håndled...I'm in love  Icon_not
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#7
Hej Miwes,

Fin video. F.ck nedadvendte tommelfingre.

Her er billeder af et ur som Lindbergh selv har givet til en anden pilot, Dieudonne Costes, som vist også fløj Paris/New York.

Var på auktion tilbage i 2015 i New York, hvor jeg fik lejlighed til at se det.

İmage
İmage
İmage

Vildt med historiens vingesus.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar
#8
Tusind tak Claus

Hvor er det fedt at se disse billeder og tak fordi du deler Icon_Up

Ps. sikke en skøn patina det ur har på billederne.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen
Svar
#9
Your videos are always interesting,and your enthusiasm shines through
all of them.You do not have to like all the watches to acknowledge this.
And i for one thank you for making them.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Miwes
Svar
#10
Fin video. Det var da en kæmpe pakke med landkort og bøger. På chrono 24 er der mange forskellige udgaver af dit ur. En udgave havde en flyverhjelm i læder med


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)