Nyt ur - Furlan Marri
#11
Hej Claus

Tillykke med endnu et fedt ur og det læner sig op af dine gode valg (god smag) Icon_Up

Jeg har om nogen "dyrket" homage ure og ofte helt uvidende, men er hurtig blevet mindet om at der var tale om et homage ur og man burde da købe den originale i stedet for, hvilket ofte ville falde udenfor min økonomi og jeg var nu fuldt ud tilfreds med mine nye ure og de blev ikke ringere af at jeg så blev klogere på at det faktisk var et hyldest ur af en slags.

Når jeg kigger på bilerne der drøner forbi mig, når jeg står og venter på at det grønne lys siger at det er min tur, så har jeg ofte tanken...de er skåret efter samme vindtunnel alle de mange biler der drøner forbi og selvfølgelig er der nogle som skiller sig ud.

På samme måde er der mange ure som har noget genkendt og hvordan skulle det kunne andet, der er trods alt mange variationer af tidsmaskiner og designerne har søgt inspiration og andre ved godt at det er et hyldest ur, og ærlig talt er jeg temmelig ligeglad...køb og vær glad for det smukke ur (hvilket jeg ikke er i tvivl om at du er) som en ur-samler med god smag Icon_Up

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • cfnissen, En_Nissen
Svar
#12
Filmen knækker totalt her. Hommage er i ur-verdenen et finere ord for kopi - der suttes på andres bolcher - og det er bare dårlig stil/smag.
[-]
  • cfnissen, willy
Svar
#13
(30-08-2021, 06:25 PM)mikkelbl Skrev: Filmen knækker totalt her. Hommage er i ur-verdenen et finere ord for kopi - der suttes på andres bolcher - og det er bare dårlig stil/smag.
I tend to agree with you here.A copy is a copy.
It has got nothing to do with good taste.
But we now live in a world where bad taste is more normal
than good taste.
But we have to accept that the days where a few people defined taste
are gone.
So this is just my opinion,and i would never wear a copy because i think
it is an insult to the original.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#14
Wear it if you like it tillykke med uret

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#15
(30-08-2021, 06:25 PM)mikkelbl Skrev: Filmen knækker totalt her. Hommage er i ur-verdenen et finere ord for kopi - der suttes på andres bolcher - og det er bare dårlig stil/smag.

Hæ. Jeg er faktisk enig langt hen ad vejen. 

Jeg købte det totalt uvidende og var bare imponeret over deres evne til at fange det bedste fra vintage chronoer. 

Blev lidt træt da jeg så hvor tæt de har lagt sig op ad 1463 samtidig med at de i deres PR materiale snakker om hvor meget de har arbejdet med designet. 

Men så kigger jeg på armen hvor uret sidder og smiler. Det er et umådeligt smukt ur. 

Så sådan gik jeg fra at fordømme kopi-ure til at kalde det hommage. Jeg kunne prøve at retfærdiggøre det med at jeg aldrig vil få råd til en 1463 osv osv, men jeg stopper bare ved at det er et smukt ur og at det er vildt hvad man kan få af kvalitet (udførsel, emballage mv) for relativt få penge. 

??‍

Claus

(30-08-2021, 08:46 PM)whoa Skrev: Wear it if you like it tillykke med uret

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk


Helt enig her. Men jeg har da lige fået lov til at tænke over det!


Sent from my iPad using Tapatalk

(30-08-2021, 05:44 PM)Miwes Skrev: På samme måde er der mange ure som har noget genkendt og hvordan skulle det kunne andet, der er trods alt mange variationer af tidsmaskiner og designerne har søgt inspiration og andre ved godt at det er et hyldest ur, og ærlig talt er jeg temmelig ligeglad...køb og vær glad for det smukke ur (hvilket jeg ikke er i tvivl om at du er) som en ur-samler med god smag Icon_Up

Vh. Michael

Hej Michael,

Tak for de gode tanker. Og jeg vil da også gå med uret med glæde, men jeg er stadig lidt ærgerlig over at de har lagt sig så tæt op af én urmodel i stedet for at låne fra lidt flere.

Men ingen tvivl om at resultatet er smukt.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Miwes, onkeldunkel
Svar
#16
(30-08-2021, 05:24 PM)Stensbjerg Skrev: Du skal blive ved de tanker Claus,
Jeg forstår ikke den diskussion kommer op hver gang ure som disse kommer frem på nærmest any forum.

Ingen ejer design inspiration , det svarer jo til at sige at kun et firma må bygge funkis villaer.



Tilykke med endnu et fedt ur Claus,
Jeg har selv kig på noget micro som har lavet en niche, tilsat træk fra old school.
(Har også kigget på Henry)

Peace



Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Hej Jacob,

Haha. Ja, det er jo en klassisk diskussion som aldrig vil blive afgjort ved videnskabelige fakta. Det er klart følelser og holdninger, der driver det her.

God pointe om funkis villaerne, men det er jo en stilretning. Hvis en arkitekt plankede en specifik Arne Jacobsen villa 1:1, så ville der nok være grund for lidt diskussion. Hvis en arkitekt derimod lader sig inspirere af stilarten, så er det mere end i orden.

Og det er vel lige præcis her jeg synes at de måske er gået liiiidt for tæt på 1463 fra Patek i stedet for at lade sig inspirere i bred forstand af de mange smukke chronoer fra den tid.

Men det ændrer ikke på at slutresultatet er umådeligt smukt, der ikke står Patek på skiven og at det nok skal gå i det store billede.

Tak for ordene - det fik mig lige til at tænke lidt mere.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#17
Det eneste jeg kunne blive træt af her
(hvis jeg tillod det)
Er dem som stiller sig til dommer over for andre hvad der er god og dårlig stil.

Jeg har det sådan at så længe man ikke misbruge andres navn / logo så kan jeg ikke se noget forkert, hvis det er det rigtige ur for dig så, go for IT.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • pbr, Stenstrup, whoa
Svar
#18
(31-08-2021, 02:42 PM)Stensbjerg Skrev: Det eneste jeg kunne blive træt af her
(hvis jeg tillod det)
Er dem som stiller sig til dommer over for andre hvad der er god og dårlig stil.

Jeg har det sådan at så længe man ikke misbruge andres navn / logo så kan jeg ikke se noget forkert, hvis det er det rigtige ur for dig så,  go for IT.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Patent- og Varemærkestyrelsen vil bestemt ikke give dig ret i den betragtning.
[-]
  • cfnissen
Svar
#19
(31-08-2021, 07:31 PM)mikkelbl Skrev:
(31-08-2021, 02:42 PM)Stensbjerg Skrev: Det eneste jeg kunne blive træt af her
(hvis jeg tillod det)
Er dem som stiller sig til dommer over for andre hvad der er god og dårlig stil.

Jeg har det sådan at så længe man ikke misbruge andres navn / logo så kan jeg ikke se noget forkert, hvis det er det rigtige ur for dig så,  go for IT.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Patent- og Varemærkestyrelsen vil bestemt ikke give dig ret i den betragtning.

Hvilket kunne være grunden til at der er byttet om på de to subdials hos Furlan ift 1463? Og der er sikkert andre detaljer for at sikre sig den veh rundt. 

Claus

Svar
#20
(31-08-2021, 07:31 PM)mikkelbl Skrev:
(31-08-2021, 02:42 PM)Stensbjerg Skrev: Det eneste jeg kunne blive træt af her
(hvis jeg tillod det)
Er dem som stiller sig til dommer over for andre hvad der er god og dårlig stil.

Jeg har det sådan at så længe man ikke misbruge andres navn / logo så kan jeg ikke se noget forkert, hvis det er det rigtige ur for dig så,  go for IT.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Patent- og Varemærkestyrelsen vil bestemt ikke give dig ret i den betragtning.
Måske du lige skal læse ind på hvad varemærke beskyttelen dækker..

Det var nemlig derfor jeg skrev navn/logo
Patent er anden sag, men mig bekendt er der ikke nogen der har patent på et mekanisk ur med chronograf...

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • En_Nissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)