Stowa, Nomos Glashütte - eller noget 3.?
#1
Hej forum  Icon_Up 

Efter tidligere at have oprettet en tråd om at spare op til et Reverso (  Icon_sign  ), må jeg indse at det ikke er hverken realistisk, eller mit egentlige ønske. Jovist, jeg vil gerne have et pænt, manuelt mekanisk ur - men det skal også være et, jeg ikke er nervøs for at gå med, både af praktiske og sikkerhedsmæssige årsager. 

SÅ: 

Jeg har i stedet skruet mine forventninger til mine opsparingsevner ned, og kigget i retning af hhv. Stowa (modellerne Antea 390, håndoptræk, no date samt Antea 1919, håndoptræk) og Nomos Glashütte (modellerne Tangente 101, som er 35mm samt Ludwig 235, no date, som er 38mm. 

Jeg synes 38-39mm størrelsen er helt perfekt, men mine jyske gener synes bedst om Stowa (Pga prisen). 

Så vidt jeg kan læse mig frem til, bruger Stowa (modificerede) Selitta-værker, hvor Nomos bruger In-house-værker - Jeg er egentlig ikke så interesseret i at betale ekstra for dét, og jeg tænker samtidig at "enhver" urmager vel kan finde vej i et Selitta-værk - er det anderledes med et manuelt In-house-værk? 

Har I noget at sige for/imod de 2 mærker?

Til sidst vil jeg høre, om I har andre forslag op til ca 10.000 kr, som jeg bør kigge på   Icon_drool 

Krav: 
- Manuelt optræk (Udelukkende) 
- Ingen dato 
- Maks 40mm 
- Maks 10.000 kr.
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#2
Nu ved jeg ikke om du har lagt dig fast på en stilart, men jeg ville klart også kigge imod Archmede, de laver bla. flotte manuelle flyver ure.

Jeg har selv haft et af deres ure,
På ingen måde det dyreste ur jeg har ejet, men det er med i toppen når spørgsmålet omkring skulle jeg have solgt dukker op.

Min var en lim. Ed og så således ud,
God jagt İmage
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Nomos without a doubt.Get a used one.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • millan
Svar
#4
Jeg har et Nomos Tangent og nyder deres Bauhause stil. Mit ur har en flot finish og klart pengene værd.. Men det er dine tanker omkring design som skal afgøre hvor du lægger dine penge..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Svar
#5
Hvis du vælger et Antal klassik ks fra Stowa har den et Peseux 7001 værk. Så vidt jeg husker er det samme kaliber Nomos kaliber Alpha tidligere var baseret på. Nomos lavede bare så meget om at den ikke længere kaldes 7001.

Jeg vil anbefale dig at prøve urene først. De har ret lange horn, så de føles større end deres millimeter indikerer.

Når det kommer til valget tror jeg du skal gå efter det design du bedst kan lide, og om du vil betale lidt ekstra for Nomos for deres brand og coolness faktor.
Svar
#6
Nomos glashütte club campus 38 viile være mit valg. Den farve får en i godt humørİmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Jeg har et par Nomos Orion. Så langt den bedste kvalitet.
[-]
  • cfnissen, willy
Svar
#8
Yikes, den Campus 38 er godt nok gul Icon_e_surprised (men også lidt fed)
Svar
#9
Nomos. Jeg havde tidligere et Club, og har nu et Metro. Så meget ur for pengene.

Mvh.

Lars

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • cfnissen, willy
Svar
#10
Tak for alle svarene Icon_party Icon_party
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)