Så kom grailen i hus
#21
(30-05-2021, 09:55 PM)tg Skrev: Ha, så købte du det sku!

Tillykke, det er vildt.

Jeg håber at få det at se det til Red Bar eller lignende.

Tak,og ja det er vildt. 

Det skal nok komme med til RedBar!

[-]
  • Larsb
Svar
#22
Stort tillykke med uret, det er SUPER fedt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#23
(05-07-2021, 08:06 AM)ultoman Skrev: Stort tillykke med uret, det er SUPER fedt!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Tak! Ja, jeg er helt enig med fedheden!

Her en måned efter har jeg gjort mig følgende tanker/erfaringer:

- Det er stort. Ikke så meget diameteren som højden i mine øjne. Du er ikke i tvivl om at du har det på armen
- Jeg synes looket er fedt, men får ofte sammenligningen med Richard Mille. Suk, men kan godt forstå det.
- Elsker de ‘digitale’ minutter, der skifter med det samme. Det er for vildt.
- Flere af mine venner, der er urentusiaster har svært ved at forholde sig til det. Det er jo mildest talt ikke et typisk JLC i udseende/størrelse og kræver måske at man lige har sat sig ind i uret. På nogle måder er det et ur til hjernen mere end til øjnene
- Jeg må konstatere at mine øjne er for gamle til helt at kunne se indikatoren for hvilket ‘mode’ uret er i når man trykker på kronen. Skal vist have justeret kontaktlinserne. Men rød skrift på sort baggrund er ikke det mest effektive mht. synlighed.

Men for pokker hvor er jeg glad for det. Uret er for vildt og jeg synes det supplerer resten af samlingen ganske godt.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • En_Nissen, Larsb
Svar
#24
Jeg prøvede uret for nogle år siden. Da jeg stod med det i hånden, syntes jeg det var kæmpe, og gav det faktisk tilbage til ekspedienten, af samme grund. Ekspedienten insisterede dig på at jeg prøvede det, da uret så kom på armen, så var det faktisk slet ikke så stort og klodset, stort måske, men slet ikke for stort.
Nu har jeg som dig et blødt punkt for jlc. Jeg ville elske at have det ur, og forstår godt at du ser det som en grail.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#25
(16-08-2021, 08:16 PM)ultoman Skrev: Jeg prøvede uret for nogle år siden. Da jeg stod med det i hånden, syntes jeg det var kæmpe, og gav det faktisk tilbage til ekspedienten, af samme grund. Ekspedienten insisterede dig på at jeg prøvede det, da uret så kom på armen, så var det faktisk slet ikke så stort og klodset, stort måske, men slet ikke for stort.
Nu har jeg som dig et blødt punkt for jlc. Jeg ville elske at have det ur, og forstår godt at du ser det som en grail.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Præcis! Set på afstand ser det enormt ud. På armen er det stadig stort, men samtidigt håndterbart. 

Jeg skal stadig tvinge mig selv til også at bruge mine andre ure - #firstworldproblem. 

Jeg smiler også lidt når jeg har det på, for på mange måder er det et ‘f.ck you’ ur der ikke prøver at charmere med perfekt skivefinish, traditionel finish på værket, klassisk urkasseform og alt det andet. 

Det får mig også til at savne den tid, hvor JLC lavede andet end nye farver på Reverso-skiverne, for at være lidt polemisk. 

Tak for kommentaren!

[-]
  • En_Nissen, Larsb
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)