Bøger og magasiner
#1
Jeg er lidt af en bog og magasin/katalog samler og synes de er sjove at have stående - Bøger fordi det er god læsning og magasiner/kataloger fordi jeg synes de giver en mere overskuelig måde at se de forskellige modeller på.

I bogsamlingen har jeg bl.a. Kristian Haagens Hashtags & watches 1 samt armbåndsure 3, Den store bog om Rolex, A Man & his Watch og the watch thoroughly revised.
Kataloger er primært gamle AD kataloger, har et par enkelte Rolex og nogle Omega kataloger. Jeg forsøgte fornyligt at bestillle kataloger fra de forskellige brands selv gennem formularer på deres hjemmesider, men de eneste der sendte mig et var Blancpain som også var så flinke at sende et brev med :)

I forhold til bøger - Hvilke bøger er must read + have?

Og i forhold til kataloger, så kan de tit opstøves på ebay og hvis man spørger pænt har de danske ADere måske noget liggende? Eller skifter det mere og mere over til papirløst format efterhånden?
Svar
#2
Her er tre, som jeg uden tøven vil anbefale

Wristwatch Handbook - suveræn bog med gennemgang/introduktion af mekanik, mærker mv. Forfatteren er en superfin fyr, der også kan følges på Instagram @wristwatchhandbook

İmage



The Watch - den seneste opdaterede version af en klassiker. Mere om mærkerne og det at samle, men fed og lærerig bog.

İmage


Og endelig en bog om vintage-ure og de ‘glemte’ mærker. Fed bog hvis man vil lidt væk fra mainstream

İmage

Håber det giver lidt inspiration.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • En_Nissen, Larsb, Smilla
Svar
#3
Jeg har en lille håndfuld egentlige bøger, og også nogle ældre kataloger, heriblandt nogle "treasures" som et ALS katalog med en prisliste fra 2005, hvor flere modeller kunne købes til under 100k!

Ikke mindst abonnerer jeg på det tyske "Armbanduhren", der udkommer seks gange årligt heraf en årlig udgave som et katalog med et hav af mærker, modeller og priser. Sidstenævnte er det samme, der i USA udgives under navnet "Wristwatch Annual".

Det tyske magasin giver et godt all round indblik i, hvad der "rør sig", og selvom det er noget klassisk, traditionsbudet har det også artikler om helt nye trends og ideer. De er også gode til hele spektret, og omtaler med lige stor seriøsitet €500 ure med standardværker, og op til det helt ubetalelige. En sidegevinst er, at det holder mit tyske sprog ved lige....

/Bjørn.
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#4
(29-05-2021, 11:38 AM)cfnissen Skrev: Her er tre, som jeg uden tøven vil anbefale

Wristwatch Handbook - suveræn bog med gennemgang/introduktion af mekanik, mærker mv.  Forfatteren er en superfin fyr, der også kan følges på Instagram @wristwatchhandbook

İmage



The Watch - den seneste opdaterede version af en klassiker. Mere om mærkerne og det at samle, men fed og lærerig bog.

İmage


Og endelig en bog om vintage-ure og de ‘glemte’ mærker. Fed bog hvis man vil lidt væk fra mainstream

İmage

Håber det giver lidt inspiration.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takker :) The watch revised har jeg, og chasing time har jeg kigget på, men det er primært med fokus på kronografer ikke? Ikke at det gør noget :) 

Jeg har haft kigget lidt på Hodinkee magazine, men jeg bliver lidt i tvivl om det er et good buy, bladet i sig selv koster de der små 250,- desværre ser det ud til at de sender fra USA og så betyder det jo pludselig moms + import og håndteringsgebyrer..
Svar
#5
Har abonneret på Hodinkee Magazine siden dag 1. Har faktisk lige modtaget det seneste nummer, som mildest talt har ændret stil.

İmage

Jeg har de sidste par gange tænkt om det var på tide at stoppe. Lidt for meget (amerikansk) livsstil og lidt for lidt ur.

Skal lige have læst dette nummer inden jeg tager beslutningen.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)