Hvad kan man rent faktisk købe hos en AD?
#1
I de her tider, hvor menigmand er overladt til grey market overpriser for nye Rolex ure, så slog det mig. Hvad kan man rent faktisk købe og opnå hos en AD med lidt god vilje, uden at skulle have brugt en mindre formue på at "danne sig en relation, og købe op ad" ?

Alt snak går jo hen mod at den hellige uopånelige gral, er modellerne (i blandet rækkefølge) - Submariner, Daytona, Yacht-Master, Sea-dweller, Sky-Dweller, GMT-Master 2, Day-Date og Explorer (eks den nye).

Men hvordan forholder det sig mod modeller såsom Milgauss, Air King, og Oyster Perpetual? Jeg synes sjældent der er modeller man ser så meget ude på folks håndled, måske fordi de er mindre eftertragtede? Men er det så = nemmere opnåeligt hos AD til listepris uden at skulle rende dem på dørene i tide og utide?  Icon_e_biggrin1
Svar
#2
Det er en trist omgang pt.

Selv et alm OP er der ca 6 mdrs ventetid på.

Man forstår godt at folk vælger andre urmærker.
Mvh Kim 
Svar
#3
Ja de burde indføre lodtrækning, så havde man da i det mindste en chance.

Jeg har for længst opgivet Rolex, så er det godt mange andre mærker kan levere varen.
Svar
#4
Jeg sidder også midt i ventetiden på et Rolex.
I februar, da butikkerne åbnede igen, fik jeg et estimat fra min AD på at der stadig vil gå ca. 1-1,5 år. endnu..
Jeg har så valgt at se det fra den lidt "positive" side.
Ikke at købe nye ure, gør at jeg prøver at få gået mere med de ure jeg allerede har..
Jeg har fundet glæde ved nogle af mine ure der for bare et år siden fik noget mindre armtid.

Men derfor håber jeg da stadig snart de ringer med "den gode nyhed" :)
[-]
  • onkeldunkel
Svar
#5
Ja ja, det er da irriterende med de populære modeller, så må man væbne sig med tålmodighed og gå efter de mindre attraktive.

Nu er det sådan at min alder er lidt fremskreden(tættere på 60 end 50)

Og Phrede har lagt nogle fede billeder op af et Rhodium Datejust. Så for et års tid siden bestilte jeg dette, som jeg hentede i går.

Glæden er stor, med sådan et gammelmands ur( skal være farfar om nogle måneder)

Så min konklusion er tålmodighed!İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#6
Tålmodighed er fint nok når vi taler trafik eller børn.

Ikke når vi snakker om unødvendige luksus produkter.

Jeg ved da ikke om jeg har mulighed for at købe et Rolex ur om 5 år.

Det er for langt de fleste almindelige mennesker, noget man køber hvis de har fået succes eller vil huske en mærkedag i livet og vil købe deres drømmeur.

Dvs de har i forvejen drømt om det og arbejdet for uret i 20år.

Du har så endelig fået pengene til det sindsygt dyre luksus ur.

Men nej. Du venter bare. Velkommen til Nord Korea.

Suk.

Det er bare en meget meget underlig holdning at have overfor sine kunder.

By the way.

Vi har ikke ventelister (men det har vi)…

Og du skal være en rigtig god kunde i butikken (dvs du skal løbende have et højt forbrug af dyre smykker og andre urmærker (som ingen gider købe))…

Og så giver vi besked en dag (eller måske ikke)
Mvh Kim 
Svar
#7
Der hvor jeg står af over for for Rolexs salgs strategi er at de lyver for evt. kunder
bla. omkring de områder som Kim nævner,

Den kunde behandling finder jeg direkte ulækker
og jeg er glad for at jeg ikke ikke står i en siuation hvor jeg ikke er herre i egen butik,
for jeg går ud fra at det er noget forhandlerne er pålagt de skal oplyse om.

Men efterspørgelsen er høj på deres ny og brugt marked, folk stiller sig gladeligt i kø og køber til de priser der forlanges og alt der produceres sælges, så hvorfor ændre strategi.

Og skal vi se endelig se indad så findes der vel næppe heller en urtosse,
som ikke også gerne ville eje/gå med et Rolex. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#8
Det absolut helt syge er at hvis du er en fully loaded kineser og har hele familien med i butikken, så kan du sikkert godt få et Pepsi GMT til listepris med (hvis du lige køber et par fuld guldure med diamanter til fruen)

Og ja. De har sikkert urene på lager i boksen.

De venter bare til helt rette kunde… (som de så aldrig ser igen, da han bor i Kina)
Mvh Kim 
[-]
  • Reno
Svar
#9
Ved vi/man noget om denne salgsstrategi?

Er det en officiel, indøvet kundebehandling?

Er urene tilgængelige/på lager til den rette kunde?

Kunder som mange af os, betyder måske/sandsynligvis ikke meget for Rolex.

Kernekunden for Rolex er vel den person, som ikke er anfægtet af den høje pris, som kunden til fx Ferrari eller Mercedes-Benz S-Klasse.

Det er altid lettest at sælge til kunder med penge.

Og der er åbenbart nok af dem; både kunder og penge.
/
Kristen
[-]
  • KOP
Svar
#10
Rolex udtaler sig ikke.

AD er som at tale med stasi eller en vred østers.

Der bliver ikke løftet sløret for noget som helst.

Men der findes flere eksempler fra greydealers fra udlandet om at de har urene på lager og du skal bare købe de rette ure hos en ad.

Så får du tilbudt muligheden for at købe et af de “venteliste” ure med det samme.

Ulækkert
Mvh Kim 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)