Hej til jer på urdebatten samt spørgsmål angående SRPE61K1 / SBSA051
#1
Hej til jer på Urdebatten

Jeg er helt ny i feltet. Jeg har generelt aldrig gået med ur, men det seneste år har jeg gået med en aktivitetstracker. Da jeg stort set aldrig bruger tracker funktionerne, og samtidigt er blevet rigtig glad for at have ur på, er tiden kommet til at finde mig et "rigtigt" første ur.

Jeg har de sidste par uger læst en masse, og fået endnu større interesse for emnet.

Jeg læste bl.a. det fine indlæg af PBR:  Seiko 5 SBSA41 (aka SRPE51J1) "dressKX"  Det var netop den serie jeg havde tænkt jeg skulle købe et ur fra.

Jeg besøgte urhandler Henrik Ørsnes i Aalborg, da jeg via deres hjemmeside kunne se de havde mange af urene fra serien,  samt jeg gerne ville handle lokalt. Det endte desværre ud i en dårlig oplevelse, og de havde desuden ingen af urene i nogle af deres butikker.

Jeg har derfor nu besluttet mig for at jeg kan undvære at prøve uret, og kaste mig ud i at købe det online. Når jeg nu har besluttet at købe det online åbner det samtidigt muligheden for at få skaffet lige netop det ur fra serien jeg helst vil have.

Min kærlighed er faldet på: https://www.shoppinginjapan.net/sbsa051  Det vigtige for mig er selvfølgelig farven:  Silver/Gray, mærket med "Made in Japan", det børstede stål look på toppen af lynetten samt at datoen kan sættes til Engelsk.  Det virker som om at man selv, eller en urmager kan ændre om det skal være engelsk eller japansk? Er det korrekt forstået?

Nu kommer mit spørgsmål endelig.

Hvordan skaffer jeg sådan et ur? Hvorfra er det pålideligt at købe? Håber at få noget input. På forhånd tak.

Hilsen
Chris
[-]
  • pbr
Svar
#2
Du kan prøve at skrive en mail til Rob hos Monsterwatches.nl om det er et han har eller kan fremskaffe.

Ja hjemmesiden ligner noget der er løgn, men han er legitim og en fin gut, købte selv et SKX007 af ham i sin tid.

At skifte datoen til engelsk burde være muligt.
[-]
  • teef211
Svar
#3
Hej Chris og velkommen til - det er et dejligt ur, du dér har valgt at købe  Icon_Up

Jeg købte mit fra Japan gennem en urhandler, der hedder Sakurawatches.com - de har den model du søger, SBSA051 på lager til 26.180 Yen, hvilket svarer til godt 1.500kr. Dertil kommer så forsendelse og moms/toldgebyr som groft sagt svarer til 1/3 af prisen, så du skulle have uret i DK til godt 2.000 kr.

https://www.sakurawatches.com/seiko-5-sports-sbsa051

Det er en del billigere end de $380 som fremgår af det link du henviser til i dit indlæg - svarende til ca. 2.400kr hvortil så igen kommer 1/3 oveni.

Sakurawatches kan jeg kun anbefale - det tager dem en uges tid at sende uret og derefter går det så stærkt, idet de sender med pakkekurer og ikke med alm. post.

God fornøjelse med uret, når du får det - og hvem ved, måske bliver du glad for kanji daghjulet (japanske tegn). Men hvis du ikke gør, så har daghjulet også engelske ugedage, hvilket du selv let kan skifte ved hjælp af kronen  Icon_blink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • teef211
Svar
#4
Hveranden visning på drejeskiven der viser dagen er på engelsk og hveranden kanji og det springer to positioner ved hver skift. Så hvis du stiller det til en engelsk dag, så vil det fremadrettet vise engelsk.
[-]
  • pbr, teef211
Svar
#5
Hejsa

Du kan snildt købe fra Shoppinginjapan. Har brugt det 2 gange.


[-]
  • teef211
Svar
#6
Hej alle

Tusind tak for jeres feedback og svar. Rigtig nice med datoen, bedre end jeg havde håbet.

Dejligt at vide Shoppinginjapan og Sakurawatches er pålidelige, samt sender til DK. Det kan være jeg køber derfra en anden gang.

Jeg endte med at købe fra Monsterwatches.nl Det virkede ikke til han havde uret med "Made in Japan" på skiven, men han havde den internationale version, og jeg fik mulighed for at tilkøbe lidt ekstra til uret. Jeg har derfor opgraderet det med double domed transparent sapphire glas, med transparent coating, samt en modificeret solid Jubilee rem med extension clasp. Jeg vil gerne finde en god kvalitet brun læder rem på et tidspunkt også. Nogle gode tips til hvad man skal gå efter?

Det tiltalte mig også rigtig meget at ham Rob fra Monsterwatches ved skift til Sapphire glas samtidigt vil finjustere ureværket til +/- 0-10 sekunder

Nu kan det kun gå for langsomt med at modtage :-)
[-]
  • pbr, runzuk5
Svar
#7
Jeg har tidligere købt et par Seiko af Rob fra monster watches og fået god service.
[-]
  • teef211
Svar
#8
Dejligt at det lykkedes hos Rob :)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)