Aqua Terra eller Black Bay 58 ?
#1
Halløj :) 

Som titlen siger har jeg kig på Aqua Terra og Black Bay 58. Egentlig har jeg hos Omega altid kigget på Planet Ocean men jeg må erkende, at Aqua Terraen efterhånden er vokset på mig. Samtidig er mine øjne også brændt en lille smule fast på et Black Bay 58 som jeg synes er et rigtig flot ur. 

Dilemmaet er jo som altid - So many watches, not enough money  Icon_e_biggrin1 hvis jeg kunne så havde jeg nu her nuppet begge, men trænerne vokser jo ikke ind i himlen. Lige nu er det som om at Omega er tilgængelige (især brugt hvor der forefindes nogle af modellerne med 8500 co-axial værket) men skal man gå efter dette værk, eller lede efter et med 8900 værket i? Hvis jeg skulle have et Black Bay ville jeg nok kigge mod en AD da det lader til at modellen med sort skive og sort krans er nogenlunde tilgængelig hos de danske ADere. 

Brugt læner prisen af et AT med 8500 sig op ad nyprisen på et BB58 og dermed har AT'et jo også taget den 'værste kanstensafskrivning'.. 

Hva pokker gør man/i lige ved forelskelse i to men hvor man kun kan få den een.. (lige nu og her?  Icon_e_biggrin1 )
Svar
#2
Personlig kan jeg bedst lide BB58, det er sådan et allround ur der godt kunne være mit eneste (ret hypotetisk at jeg kun har et ur).

Jeg er ellers ret glad for Omega med AT har jeg aldrig forstået.

Glem alt om hvad jeg kan lide. Du skal købe det der giver dig det største smil, vi andre er ikke vigtige i beslutningen.

Omkring kaliber så er 8500 fin og jeg ville ikke have noget problem med den.
Svar
#3
Hej mskh,

Her kommer så et parts-indlæg, da jeg har købt BB58 (sort version) og aldrig kigget på Omega AT.

Jeg faldt for BB58 pgra. retro-looket. Kassen er slank og enkel. Den har ikke crown guards og sidder i øvrigt rigtigt godt (på min arm).

Farverne, dvs. sort skive og brug af guldfarve på bezel mv. synes jeg er godt gjort. Og det er klart med til at understrege retro-looket. Den nyere blå model er lidt mere ‘kølig’ og moderne i sit look.

Endnu en spændende ting ved BB58 er at Tudor har tænkt lidt over hvordan man spænder det på armen. Man kan vælge den klassiske lænke, som jeg ikke ejer endnu, men som efter sigende giver mere retro-look uden svaghederne ved gamle lænker. Jeg købte mit på en ruskindsrem, som jeg synes passer godt til uret.

Men den allerbedste rem - som jeg har på uret 98% af tiden - er en vævet ‘NATO-agtig’ rem som giver en helt fantastisk komfort, uden stræk mm. Det er så vidt jeg ved kun Tudor, der bruger lige præcis disse remme. Her er en spændende artikel om producenten bag.

https://www.hodinkee.com/articles/visit-...lien-faure

Og så er der indmaden. Den er jo markedsført som in-house og specialudviklet til denne serie/model. Hvis man bruger for meget tid på urfora, så dukker der lidt detaljer op om hvordan Tudor’s in-house værker bliver lavet.

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=757283

Alt i alt er jeg rigtigt, rigtigt glad for mit BB58 i både look og value for money. Smilet er stort hver gang jeg spænder det på.

Næste skridt er at få købt lænken!

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Avantismo, jvi1
Svar
#4
Tak for svar de herrer :)

Det gør det bestemt ikke lettere hehe. Jeg kan rigtig godt lide det som begge ure tilbyder. Samtidig bliver det også mit første "dyre ur" hvilket jo ikke er med til at gøre beslutningen lettere, da det jo er noget man går og sparer op til, og derfor vil man gerne 'ramme rigtigt' :) Jeg har det bestemt også sådan, at hvis jeg skal have en af de to, så skal det være på lænke og så kan den altid byttes ud med en nato eller noget andet.

Min udfordring er pt nok at jeg kun har haft et BB58 på armen i 2½ minut hos ADen og at det simpelthen ikke var nok tid til at danne et ordentligt indtryk. Klitgaard i Aalborg holder pt lukket pga ombygning men jeg overvejer at tage turen til Knud Pedersen i håb om at de måske har begge ure på udstilling til prøve.
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
De skal klart prøves på armen.

Det var det, der gjorde udslaget for mig, da BB58 klart både sidder godt og er markant mindre bastant end både den ‘normale’ Black Bay og så Rolex-produkterne.

Så klart arbejdet værd at få dem på armen.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#6
Jeg er klart Omega fan og synes også rigtig godt om AT. Når det så er sagt, så vandt BB58 mig totalt over da jeg for nylig købte et til min søn. Jeg havde det hjemme i en periode inden han fik det og det er altså et virkelig lækkert ur.

Her på hans arm da han fik det.

İmage
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Kender i evt noget omkring beskaffenheden af BB58 ? Først var jeg egentlig forelsket i den blå udgave, men fik at vide fra AD side at det godt kunne tage noget tid. Omvendt har jeg spottet dem til salg hist og her på Facebook, så helt umulige er de ikke at skaffe. Dog synes jeg klart at den sorte er mere 'retro' i looket og kan gå meget bedre til forskelligt tøj end den blå kan. Her forstod jeg på ADen at det var en 'lagervare' men vi kunne have talt forbi hinanden da der både findes BB i 41mm og Black Bay 58 udgaven :)
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
Det sidste jeg hørte var et par måneders ventetid fra AD, men om det stadig er tilfældet ved jeg ikke. Det nemmeste er nok at ringe og høre dem.
[-]
  • cfnissen
Svar
#9
(23-03-2021, 02:35 PM)KimT Skrev: Det sidste jeg hørte var et par måneders ventetid fra AD, men om det stadig er tilfældet ved jeg ikke. Det nemmeste er nok at ringe og høre dem.

Jeg har lige haft talt med 3 forskellige ADere, ret interessant at den ene melder 3-4 års ventetid, nummer to kan slet ikke oplyse en ventetid, og den tredje melder 1-1½ års ventetid på BB58 på sort skive og lænke..  Icon_e_confused
Svar
#10
Damm, der er sket noget siden sidst jeg hørte om det.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)