Downsizing ........ of sorts ! Nu med frustration !
#21
Det handler kort fortalt om at noge ure i den 1 generation af POerne dem med 2500 værket
havde fejl i værket jeg er dog ret sikker på at de er blevet fanget af garantien og fixet
så det er ikke noget jeg ville tillægge bekymering i dag.

I den opdateret version med 8500 værket var problemet helt væk,
tillykke med uret som reelt er en moderne klassiker Icon_flag
og co axiel systemet er også i alt sin enkelhed genialt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • runzuk5
Svar
#22
(11-03-2021, 11:45 PM)Stensbjerg Skrev: Det handler kort fortalt om at noge ure i den 1 generation af POerne dem med 2500 værket
havde fejl i værket jeg er dog ret sikker på at de er blevet fanget af garantien og fixet
så det er ikke noget jeg ville tillægge bekymering i dag.

I den opdateret version med 8500 værket var problemet helt væk,
tillykke med uret som reelt er en moderne klassiker  Icon_flag
og co axiel systemet er også i alt sin enkelhed genialt.

Tak for svar  Icon_Up

Ser frem til at få denne Omega dykker i hænderne og glæder mig over et klassisk valg denne gang.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#23
Tillykke med der nye indkøb Peter.

Du har jo, gennem historien, skiftet kurs et par gange og det er altid interessant at følge din rejse.

Det var overskriften Downsizing...... der lige fangede mine halvgamle øjne og det er nok der jeg rejser lidt pt.

Det startede jo med et Seamaster 120 fra 90’erne i str 36 mm købt brugt i 2003. Det nød jeg som eneste ur i et år eller to, men det var en irritation at jeg ikke altid let kunne se hvad klokken var.

Nu, efter nogle hundrede Vintage ure og senest også nyere ure i str 40-41 mm dog i titanium forvat holde vægten under ca 150 g er jeg landet på et Tudor BB 36. Det ligner jo på flere måder mit start ur mht kvalitet og størrelse. Sjovt som det kører i ring.

Sikker på du bliver mega glad for dit nyeste indkøb. Det bliver man næsten altid.
[-]
  • pbr
Svar
#24
İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, KOP, pbr, runzuk5
Svar
#25
(12-03-2021, 10:47 AM)baun Skrev: Tillykke med der nye indkøb Peter.

Tak skal du have, Per  Icon_smil

Ja, det er sjovt som ens smag kan variere hen over tid - jeg kan stadig fascineres af et flot dykkerur, men er for længst ovre den periode, hvor det skulle være stort og helst tungt. 

I dag skal det helst ikke over de 135g og min idelle kasse diameter ligger mellem 37-40mm - alt der er derover på især vægten bliver alt for hurtigt ukomfortabelt for mig.

Dit Tudor er et super flot ur, der også ville være perfekt til mine præferencer i dag, hvis ikke det var fordi det ikke har datovisning  Icon_smil Men ellers minder det i stil, størrelse og egentlig også lidt i udseende om min anden relativt nye erhvervelse, mit "dressKX" uden sammenligning dog i øvrigt, idet Seikoen mere er en "billig beater".

İmage


Jeg glæder mig meget til at få SARB033 på armen - grunden til at jeg er så fascineret af netop dét ur er, at det imho repræsenterer alt, hvad Seiko gør (eller rettere gjorde) så godt; nemlig at producere veludførte, smukke, tidsløse og klassiske ure af høj kvalitet for meget rimelige penge !! 

Desværre er Seiko blevet fristet til at skrue priserne op på de gode ure, mens man for urene i de rimeligere prisklasser desværre skruer ned for specifikationer m.v. for at holde prisen lav.

På samme måde er den meget beskedne serie af "Seiko 5", for de ældre modellers vedkommende, som jeg har vist nogle billeder af herinde, såsom SNXS79 og SNKL41, også en del af Seikos gode ry om beskedne men veludførte ure til rimelige priser. Desværre produceres langt de fleste af disse modeller, der netop legemliggør dette ry ikke længere  Icon_e_confused

Men hvem kan egentlig bebrejde Seiko, at de også gerne vil have en bid af kagen fra et marked, der prismæssigt er ved at spinne ud af kontrol .......... mon boblen brister på et tidspunkt ?  Icon_e_biggrin1
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • cfnissen, runzuk5
Svar
#26
Ja, smagen skifter jo og man bliver måske også mindre tilbøjelig til at følge nye trends, jo mere men hviler i sig selv og kender sig selv.

Om ikke af andre grunde så af at man ganske kan sige “done that, been there” og man kan så vende tilbage til noget man faktisk savner også.

Jeg oplever at jeg også har lyst til at prøve lidt andet end Omega. Ikke samle på andet, bare prøve det, så der er købt lidt andre interessante mærker, dog i nogenlunde samme segment

İmage
İmage
İmage


Jeg har også er godt øje til Cartier Santos, JLC Reverso, GP og et af de lidt bedre Seiko


Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • cfnissen, pbr
Svar
#27
(12-03-2021, 05:46 PM)baun Skrev: Ja, smagen skifter jo og man bliver måske også mindre tilbøjelig til at følge nye trends, jo mere men hviler i sig selv og kender sig selv.

Om ikke af andre grunde så af at man ganske kan sige “done that, been there” og man kan så vende tilbage til noget man faktisk savner også. 


Det er en analyse, som jeg fuldstændigt kan erklære mig enig i !  Icon_smil Icon_Up
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Miwes
Svar
#28
Lækker zenith Baun, god at se dig herinde igen


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#29
GLS er imponerende - SARB033 blev afleveret til pakkeshoppen sidst på dagen torsdag (i Odense) og i dag skriver GLS tracking, at pakken forventes at blive leveret til min foretrukne pakkeshop i Viborg i dag !!

Alt dette for lidt under en 50´er - fuld tracking, hurtig ekspedition og så er pakken forsikret oveni !! Icon_party Icon_party
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
[-]
  • Miwes, runzuk5
Svar
#30
Så er uret ankommet og er spændt om armen - som sælger også har beskrevet har det almindelige brugsspor, efter 11 års brug (det er fra 2010 ud fra serienummeret at dømme), men ingen hakker eller andre dybe skader. Til den pris jeg har givet, er det helt ok og noget jeg sagtens kan leve med.

Det er ligeså flot et ur, som det fremstår på billeder og i de forskellige reviews man kan se på youtube - størrelsen på godt 38mm synes jeg er perfekt til et ur uden dykkerkrans, idet det syner større på armen pga. den forholdsvist større urskive.

Det næste bliver at finde en god lænke fra enten Strapcode eller Uncle Seiko, idet urets charme i høj grad også er, at det bæres på lænke. Men når det er sagt, så synes jeg alligevel at det tager sig ret godt ud på denne "sailcloth-agtige" kanvas rem Icon_smil


İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)