Samler også på knive
#11
Det burde jo have været en dykker kniv, men er også en "gentleman" så det går jo nok.

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • Møller
Svar
#12
Indtil videre blot en prototype, men en lille hurtig læderskede til den nye kniv og så skal jeg lige finde det rigtige læder til den endelige skede.

Jeg kunne godt tænke mig at lave en der både kan ligge i lommen, som beskyttelse af kniven og så skal den have muligheden for at hænge i et bælte, lidt som denne prototype.

İmage

İmage

İmage
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
[-]
  • doxa300
Svar
#13
Fint læderarbejde.
Sådan en skede skal netop være lavet af så tyndt materiale som muligt, for at det ikke går ud over lommevenligheden.
Derfor kan jeg godt lide produkterne fra Bellroy. Kan anbefale Slim Sleeve.

Forresten: Hvornår “samler” man på noget.?
Jeg har en samling af knive og en væsentlig større samling af ure.
Men jeg er ikke “samler”;)
/
Kristen
Svar
#14
Ja det fint arbejde Michael, som altid.
Jeg forträkker dog at have kniven som den er i lommen og lade den få den patina der fölger med.
/Kim
Svar
#15
(05-03-2021, 05:31 PM)khbk Skrev: Fint læderarbejde.
Sådan en skede skal netop være lavet af så tyndt materiale som muligt, for at det ikke går ud over lommevenligheden.
Derfor kan jeg godt lide produkterne fra Bellroy. Kan anbefale Slim Sleeve.

Forresten: Hvornår “samler” man på noget.?
Jeg har en samling af knive og en væsentlig større samling af ure.
Men jeg er ikke “samler”;)
/
Kristen

Hej Kristen

Jeg skal nok holde mig til det tynde læder og den medfølgende var da også i tynd ruskind, så det lyder meget fornuftigt.

Jeg kender ikke Bellroy...men de laver ikke skeder til knive ??

(05-03-2021, 05:40 PM)doxa300 Skrev: Ja det fint arbejde Michael, som altid.
Jeg forträkker dog at have kniven som den er i lommen og lade den få den patina der fölger med.
/Kim

Sådan har jeg nu også båret mine lommeknive, men hvis de ligger i et blødt læderhylster med den størrelse som den nye kniv har, bliver det lidt mere behageligt.

Går du altid med lommekniv og hvilken er din ynglings kniv
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#16
Ikke altid.
Den går ikke på arbejdet. Men i weekenden vil jeg citere Gnags “når jeg bliver gammel” der spiser jeg äble med lommekniv i solen
Min bedste er som jeg linkede til tildligere samme som din Fällkniven dog er min med hornskäfte


Sent from my iPad using Tapatalk
[-]
  • MichaelA, Miwes
Svar
#17
Den udgave du har med horn er den ikke omkring de 4000,- eller har du givet mere for den udgave.

Hvor gammel er kniven egentlig og hvordan holder du den skarp.
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#18
Jeg har mine nøgler (3 stk.) i en Orbitkey Key Organiser med Multi-tool. Deri er et godt værktøj til åbning af pakker og en “topnøgle”.
Nøglerne hænger sammen med en Victorinox Rambler.
Den har afløst Classic SD, som jeg havde i flere år.
Den lille krydsskruetrækker i Rambler kommer tit ind handy.
Dette klarer det meste i min dagligdag.
/
Kristen

(Bilnøgler altid for sig selv)
[-]
  • Miwes
Svar
#19
(05-03-2021, 07:58 PM)Miwes Skrev: Den udgave du har med horn er den ikke omkring de 4000,- eller har du givet mere for den udgave.

Hvor gammel er kniven egentlig og hvordan holder du den skarp.

Jeg var så heldig at finde den til 2500 svenske kroner . Hvilket jo også er mange penge men jo den koster 4000, dog svenske. Den er et par år gammel. Det er ikke altid Fällkniven laver den da der faktisk er restriktioner på handel med horn.

Mht slibning så har jeg også lidt af hvert fra simple flade sten over diamant sten til Lanasky slibesystem. For nogle år siden köbte jeg så en Tormek vådsliber og bruger kun den. Og med den har jeg jeg slebet Kniven barberbladsskarp med en lidt flader vinkel. Stålet holder skarpheden virkelig godt.

Hvilket materiale er skäftet på din?
Svar
#20
Den er ikke så sofistikeret som de andre i tråden, men denne taktiske kniv har jeg altid med i lommen.

Kniven er lavet i et samarbejde mellem Mikkel Willumsen og Spencer Frazer, der oprindeligt stod bag grej til SOG – Studies and Observations Group.

İmage
İmage
İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)