Micro brands.
#31
(24-02-2021, 10:47 AM)Stensbjerg Skrev: Præcis vi definerer jo begrebet forskelligt.

For mig er selvstændige mærker som f.eks. Dornbluth ikke et micro mærke, bla.  Fordi de i høj grad producere/udvikler selv og bearbejder komponenterne efter deres egne ønsker.

Hvor mico mærkerne producere med mere færdig komponter ikke at der er noget galt i det heller, men som du siger æbler skal holdes op imod æblet

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk

Selvstændige mærker er hos mig ikke lig med micro mærker, hvis jeg skal bruge den betydning at mikro mærker er en samle let løsning af indkøbte færdige dele og det kan foregå i et "kinesisk tekøkken" så bliver det ikke meget være og er nærmest et skældsord, men det er så meget mere komplekst.

Dornbluth er for mig et mærke der står super kvalitet på, samlet i familiens skød så at sige...total god karma  Icon_Up
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
#32
It is only fair to list the positive points about Micro Brands.

1. They give new watch enthusiasts,a chance to buy something individual.
And many people do not have the means or the wish to spend the money
that established brands ask for their products.
2. Many of them provide reliable and good looking watches,that are easy
to own, and service.
3.They have forced many of the established brands to up their game,and
stopped them from offering watches with cheap calibers for ridiculous
prices.
4.They bring many new designs to a otherwise very conservative watch
industry,who only seem to invest in products from their past history.
5.They give buyers lots of choices,because a new brand pops up
every 5 minutes Icon_smil
6.They will become in the future,more and more a alternative to the
established brands,for new buyers.Prices for a stainless steel wristwatch
with a time date only caliber from the bigger brands have reached more
than the market can bare in my opinion.
7.And who knows some of the MB might become established, and be
considered to be real watchmakers in the future.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#33
(24-02-2021, 10:47 AM)Stensbjerg Skrev: Præcis vi definerer jo begrebet forskelligt.

For mig er selvstændige mærker som f.eks. Dornbluth ikke et micro mærke, bla. Fordi de i høj grad producere/udvikler selv og bearbejder komponenterne efter deres egne ønsker.

Hvor mico mærkerne producere med mere færdig komponter ikke at der er noget galt i det heller, men som du siger æbler skal holdes op imod æblet

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Jeg er enig, og jeg fremhævede jo også netop mærker som Dornblüth med det forbehold, at det kræver man ser meget bredt på definitionen af mikro mærker. Jeg definerer ikke selv Dornblüth som et mikro mærke, men det var en del af min pointe med, at det er farligt at sige, at alle mikro mærker er noget affald, når definitionen er så løs.

Et mærke som Ophion ville nok kunne opfylde de flestes objektive kriterier for et mikro mærke, men med 100% europæiske komponenter, og nogen af dem lavet af meget high end leverandører, ville mange nok alligevel ikke helt synes det er et klassisk mikro mærke.

Men tror også tråden gik lidt af sporet. Jeg kan slet ikke følge hvad Willys holdning og pointe er, for at være helt ærlig. Eller artiklen, for den sags skyld.
At sammenligne mikro mærker i den typiske 3.000-5.000 kr. Pris klasse med et mærke som Rolex er jo helt tåbelig og meningsløst.

(24-02-2021, 12:16 PM)willy Skrev: It is only fair to list the positive points about Micro Brands.

1. They give new watch enthusiasts,a chance to buy something individual.
And many people do not have the means or the wish to spend the money
that established brands ask for their products.
2. Many of them provide reliable and good looking watches,that are easy
to own, and service.
3.They have forced many of the established brands to up their game,and
stopped them from offering watches with cheap calibers for ridiculous
prices.
4.They bring many new designs to a otherwise very conservative watch
industry,who only seem to invest in products from their past history.
5.They give buyers lots of choices,because a new brand pops up
every 5 minutes Icon_smil
6.They will become in the future,more and more a alternative to the
established brands,for new buyers.Prices for a stainless steel wristwatch
with a time date only caliber from the bigger brands have reached more
than the market can bare in my opinion.
7.And who knows some of the MB might become established, and be
considered to be real watchmakers in the future.
Helt enig Willy, og godt at se du har et mere nuanceret billede af mikro mærker end hvad jeg umiddelbart forstod. Din første beskeder så meget firkantede ud, og det var mest dét, som jeg var uenig i. Så ligetil og firkantet er markedet jo ikke.

Jeg tror måske vi er mere enige end jeg først antog. :)
[-]
  • runzuk5, willy
Svar
#34
Jeg er meget enig i dine synspunkter, hvorfor jeg også mener der ikke kan laves en fast ramme for hvad et micro mærke er.

Jeg tror at Willy mener at micro mærker for ham generelt er ure som samles at færdig købte elementer og at disse på intet parameter i arbejdet med at samle, kontrollete, teste og generelt bearbejde deres produkt kan tåle sammenligning med de store etableret mærker som f.eks. Rolex.

Derfor sammenligner jeg heller aldrig et micro mærke med Seiko eller Citizen selvom de måske har købt deres værker fordi de har slet ikke det samme set up omkring produktet.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • willy
Svar
#35
There are no black or white conclusions to be made about most watches
in my opinion.I have always just thought that it is good to debate watches,
and give a positive or negative opinion on them.Usually the truth is somewhere
in between.The pity is that when someone writes a negative opinion, it often 
ends in a mud slinging debate,and that is a pity.

                 I have always found that there is always something to criticise
on every watch i have ever owned.Maybe not at first ,because the enthusiasm
and joy of getting a new watch,does tend to cloud my judgement sometimes Icon_smil
One thing is for sure,the perfect wristwatch has not yet been made.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#36
Det perfekt ur = det næste indkøb Icon_e_biggrin1 Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • runzuk5, willy
Svar
#37
(24-02-2021, 07:01 PM)Stensbjerg Skrev: Det perfekt ur = det næste indkøb  Icon_e_biggrin1  Icon_blink

We say that everytime Jacob  Icon_lol Icon_lol Icon_lol
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • runzuk5, Stensbjerg
Svar
#38
https://m.youtube.com/watch?v=Iw5SY26ZomE
Så er jeg 110 på micro. Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • Miwes
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)