Køb af drømmen PP
#11
Jeg kan godt høre hvor det bære hen desværre. Men hvem køber til listepriserne, hvor mange stk modtager en AD af de to nævnte modeller. Det virker jo lidt hovedløst at spamme Instagram osv med PP modeller der ikke kan købes til en i forvejen høj listepris.

Jeg er forelsket i et aquanaut, men jeg vil ikke give 100.000+ over listeprisen, kærlighed kan købes for dyrt Icon_rul

Der findes også rigtig mange andre mærker og modeller som kan noget, til andre priser, men vigtigst som kan købes uden en venten på 10år+

Marked er jo eksploderet, kan huske jeg købte mit HULK til omkring 50.000 og nu sælges det brugt for en 120.000 Icon_e_surprised
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#12
Ja det der hype train er blevet opgraderet til Maglev og er stukket heeelt af. Desværre.
Jeg begynder mere og mere at forstå hvorfor Christian Lass har et marked.
[-]
  • cfnissen
Svar
#13
Nå nu "drømmen" om et PP er brast, så må jeg affinde mig med det. Det virker også lidt som om PP sportmodeller næsten er blevet for Mainstream Icon_lol Men hvis jeg skal overbevise mig selv om at gå en anden vej, så har jeg nok fået øjnene lidt mere op for Lange og deres Lange 1 i guld. Det er satme også et smuk ur og et der er til at få fat i.
Svar
#14
Det vil du ikke fortryde! Elsker mit (191.028). Her med en repræsentant for den konkurrerende race.

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • CB, jk, Larsb, MichaelA
Svar
#15
Jeg ville slet ikke være ærgelig, i min bog er PP ikke i nærheden af at matche f.eks. Lange eller mange af de mere "selvstændige mærker" som er nævnt her i tråden f.eks. Journe.

Det giver for mig ingen mening at blive et får i deres pris mølle,
så hellere går sin egen vej, der er som Claus viser med hans Lange så mange lækre mærker derude.

Går du den mere selvstændige mærke vej kan du med dit budget reelt få et ur,
hvor du har er med inde over alt omkring producktionen, og selv bestemmer til og fravalg på alle områder,
så du ender med noget der (mener jeg) er så meget federe end bare at gå main stream
med noget der er dyrt fordi der er skabt en hype.

Jeg har selv prøvet denne proces dog med et noget mindre budget,
men stadigvæk kan jeg klart anbefale det.

God jagt. Icon_drool Icon_Up
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#16
I agree with Jacob.The days where Patek were at the pinnacle of fine watchmaking
are long gone . Many independent watch makers have surpassed them.And if we are
talking about high end watches on an industrial scale,then Lange are the best in the 
world right now.Now it is all about marketing,and Patek like Rolex are masters of this
part of the industry.
                             The days where people bought their watches only on merit is 
gone.Not saying Rolex or Patek make bad watches,but i do say they no longer make
the best,and they in no way should cost the crazy prices they sell for.

                    And believe it or not,Patek have been loosing the battle to be the
ultimate high end watch,for many years now.Just like most of the general public
think that Rolex make the best and most expensive watches in the world Icon_smil .But 
people with some insight in watches,know the true story.Patek are in the same position
today as Rolex.The public might be fooled,but not the people who know about
watches.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • CB, doxa300, Larsb, MichaelA
Svar
#17
Udviklingen de sidste 5 år er at et Rolex er blevet allemands eje og det er dejligt at flere har fået øjnene op for mekaniske ur istedet for en smartwatch

Et ur mærke som jeg tit har overvejet er JLC
Men har aldrig hoppet på et, måske tiden er til et mere modent ur valg

Har siddet her til morgen og fundet lidt inspiration og JLC master Ultra thin Moon ser ret lækker ud, hvis det ikke skal være guld eller platin.

İmage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#18
Her er jeg helt enig! JLC er et af mine to-tre yndlingsmærker. De har en fantastisk historie som “the watchmaker’s watch” bl.a. gennem deres dybe historie som leverandør af værker til dem man normalt sætter i toppen af ur-hierarkiet.

Deres Ultra Thin serie er toppen af poppen. Så lækre. I samme serie har de jo en Perpetual, som er en af de mere “tilgængelige” (stadig mange penge…) perpetuals du kan få.

İmage

Nå, det var lige at tage den off-piste…..sorry.

Spændende med JLC på din liste. Tror ikke du ville fortryde det.

Den eneste ting man skal overveje er prisfaldet. Hvis man er allergisk overfor den slags og kun vil have Rolex-agtig sikkerhed for at prisen holder hvis du vil/skal sælge igen, så skal du enten købe brugt eller forhandle stenhårdt på et nyt.

Jeg har været på besøg hos dem et par gange. Det er altid en fed oplevelse - hvis du orker, så se her http://urdebatten.dk/showthread.php?tid=82319

Spændende rejse du er på. Hold os opdaterede, please!

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • CB, jk, Larsb
Svar
#19
Super tråd, den læser jeg lige igennem

Den perpetual er også en frækkert, med jeg er sikker på der er for meget støj på skriver for mit øje prisen er selvfølgelig også til at føle på med næsten en fordobling, men det er nu ikke det.

Mht. prisfald/afskrivning, så havde jeg påtænkt at købe et brugt. Kan se der er en fornuftig besparelse på chrono24 fra Tyskland. (Har dog aldrig brugt chrono24) Jeg tvivler på at jeg kan op nå samme rabat ved F.eks. Ole Mathiesen (15.000) ved et nyt, dog er der også noget særligt ved at nyt et helt nyt ur ved en AD


Sent from my iPhone using Tapatalk
[-]
  • Larsb
Svar
#20
Har købt på Chrono24 et par gange, mem kun hos professionelle forhandlere. Fin oplevelse.

Ja, det er altid dilemmaet. Et AD køb er nu en fed oplevelse, men det er den dyr espresso . Et plus, som jeg har i baghovedet er, at man kan få invitationer til deres arrangementer. Har haft mange gode oplevelser derigennem, inkl. den jeg linker til. Så det tæller jeg med i prisen ved AD-køb. Det får du ikke ved brugtkøb over C24, men igen - penge i hånden er gode.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • CB, jk, Larsb
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)