Køb af drømmen PP
#1
Hej med jer

Efter flere års inaktivitet, hvor jeg bare har nydt mit Omega AT og været lidt uden for "marked" 

Nu er jeg tilbage og vil forsøge at få fingre i drømme uret, dog kan jeg se det er ikke blevet bedre prismæssigt  Icon_lol

Mit spørgsmål er om ventelisterne til Patek Aquanaut stadig alen lange, som de var en gang eller er det blevet endnu værre og næsten umuligt at få fingre i et ved en AD'er'?

Tidligere var det sådan at greymarked priserne afspejlede ventelisterne, er det stadig sådan? For så er der meget laaaaaaang vente tid, da Aquanauten handles til næsten 100.000 mere end retailprisen...  Icon_e_confused

(Har ikke kontaktet nogle AD'er, da jeg gik/går udfra de har lukket)
[-]
  • cfnissen
Svar
#2
Velkommen tilbage til forummet. Jeg er bange for, at det er blevet endnu sværere og endnu dyrere at få fat i dit drømmeur. De to Patek Philippe sportsure Aquanaut og Nautilus har længe været så godt som umulige at købe hos AD'er. PP har netop annonceret at de stopper produktionen af Nautilus ref. 5711. Det har straks medført store prisstigninger på de ure. Helt op til en kvart million kroner. Det vil formentlig også smitte af på Aquanaut modellen. Direktør Stern lovede i et interview for nylig, at der vil komme et nyt sportsur, og der vil også blive lavet en "farvel udgave" af Nautilus. Du kan roligt regne med, at det vil være betydeligt nemmere at vinde i lotto end at få fat på de ure til listepris. Aquanauten er nemmere at finde på det grå marked, men du skal nok være forberedt på at hive en lille halv million op af lommeulden. Held og lykke med jagten!
JK
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Tak for svaret og ja nok det jeg frygtede efter at have set eftermarked priserne på himmelflugt. Jeg må finde en ny drøm eller gå efter JL Polaris som jeg også har haft i kikkerten og som måske er nemmere at få fat på.
[-]
  • cfnissen
Svar
#4
Ja, Nautilus og Aquanaut er røget udenfor de fleste normale menneskers rækkevidde, både mht. adgang til overhovedet at købe og mht. grey market priser.

Til gengæld er der en del alternativer, hvis målet er et sportsligt ur med lænke. Her er hvad jeg umiddelbart kan komme på:

Bulgari Octa Finnissimo, som her ses ‘i kamp med’ Royal Oak fra AP https://monochrome-watches.com/bulgari-o...st-review/

Et super cool ur, som dels er kendetegnet ved sin tynde profil og dels de mamge forskelloge finishes og metaller det kan fås i. Skal dog prøves på armen, da det har en lidt anderledes form. Jeg er særligt vild med lænken og så værket med mikro-rotor.

En anden ‘dark horse’ kunne være denne perpetual calendar fra Frederique Constant. Egentlig meget pæn - og hvor får du ellers em perpetual til den pris? Kommer også med rem og lænke, som du nemt selv kan skifte imellem. Værket er inhouse fra Constant selv. https://www.hodinkee.com/articles/freder...ntroducing

Så er der urban jürgensen og deres One, som nok er i en amden prisklasse, men værd et kig. Jeg har set det hos Ole Mathiesen og fandt det pænt uden at være dragende, men det er jo smag og behag. https://www.urbanjurgensen.com/one

Så er der jo selvfølgelig dels Royal Oak fra AP men også en ‘nautilus-klon’ fra Piaget og ikke mindst Overseas fra Vacheron (som også kommer med rem/lænke som du kan skifte mellem). Dem kan du se her. Jeg ville vælge Overseas uden at tøve. https://www.hodinkee.com/articles/three-...d-nautilus

Czapek har også lavet et flot stålur med flotte skiver - se her https://www.hodinkee.com/articles/czapek...ntroducing

Og hvis du skal rundt om et af mine favoritmærker, så har JLC jo lige udgivet Polaris Mariner, en cool opdateret version af den sidste Polaris model med bedre teknologi i værket (bla. gangreserve) og en flot skive og ikke mindst orange farve his og pist. Kun på lænke. Super flot. Mener Ole Mathiesen har et - de viste det på deres Instagram konto forleden, tror jeg. https://www.hodinkee.com/articles/jaeger...ntroducing

Og der er mange andre muligheder, men det var disse der lige dukkede op på radaren da jeg læste dit indlæg.

Nyd rejsen!

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#5
Hej Claus tak for dit svar. Der er rigtig mange lækre sager på marked og den JLC er super lækker og kunne helt sikkert være en mulighed. Er JLC mere tilgængelig eller er der også venteliste her, som med PP?

Jeg har tidligere haft et AP 15300, dejligt ur som jeg nok har fortrudt at jeg gav videre dengang. AP er umiddelbart også steget voldsomt og den “nye” 15400 ser også ud til at have en fin eftermarked pris. Icon_e_confused

Det er lidt en våd klud i ansigtet når, Ole Mathiesen viser et PP Aquanaut til 153.500 Vejl. men at det ikke kan erhverves pga en venteliste med måske 10 års ventetid Icon_head
[-]
  • cfnissen
Svar
#6
(17-02-2021, 07:54 PM)CB Skrev: :

Det er lidt en våd klud i ansigtet når, Ole Mathiesen viser et PP Aquanaut til 153.500 Vejl. men at det ikke kan erhverves pga en venteliste med måske 10 års ventetid Icon_head


Ja, det er vilde tider. Har lige fået et tilbud på en 5164A fra 2014 til kun 59.000 CHF

Suk,

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#7
ALS THE ODYSSEUS må også nævnes i denne luksus sportskategori!
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
(17-02-2021, 12:22 PM)CB Skrev: Hej med jer

Efter flere års inaktivitet, hvor jeg bare har nydt mit Omega AT og været lidt uden for "marked" 

Nu er jeg tilbage og vil forsøge at få fingre i drømme uret, dog kan jeg se det er ikke blevet bedre prismæssigt  Icon_lol

Mit spørgsmål er om ventelisterne til Patek Aquanaut stadig alen lange, som de var en gang eller er det blevet endnu værre og næsten umuligt at få fingre i et ved en AD'er'?

Tidligere var det sådan at greymarked priserne afspejlede ventelisterne, er det stadig sådan? For så er der meget laaaaaaang vente tid, da Aquanauten handles til næsten 100.000 mere end retailprisen...  Icon_e_confused

(Har ikke kontaktet nogle AD'er, da jeg gik/går udfra de har lukket)

Mit bedste råd er: drop det.

Jeg var selv i Nautilus/Aquanaut markedet i 2013-2015, men endte med at købe andre modeller. På det tidspunkt kendte jeg alle priser på Nautilus/Aquanaut modeller - AD, Grey Market, Diamond District - og jeg fik et granatchok, da jeg sidst så 2020 priserne. 

Vildt at efterspørgslen er så manisk til disse beløb langt, langt over listepriser.

Jeg var vild med, men aldrig for alvor forelsket i Nautilus/Aquanaut, og fortryder derfor ikke at jeg købte andre modeller - økonomisk fortryder jeg Big Time  Icon_blink
[-]
  • cfnissen, En_Nissen
Svar
#9
Jeg har nu været forelsket i et Aquanaut i mere end 10 år

Jeg kommer aldrig til at få råd til et..

Det stikker af imens jeg sparer op.
Mvh Kim 
[-]
  • Larsb, MichaelA
Svar
#10
Den grønne gummirem til 8.000 pund på ebay. Husker godt at JM nævnte den i en Talking Watches.

Holy moly!

Patek Philippe Aquanaut 5167a Khaki Green Strap
£8,000.00 Free postage
Est. delivery Sat, 20 Feb - Thu, 11 Mar
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)