The Blues.
#1
Har længe været stor af fan af musikken, men det er først inden for de senere år 
at ure med blå skive (og særligt burst) har fået rigtigt fat i mig.

Derfor var jeg også nød til at lande den model som fra starten var mit target nr. 1 , fra hvad der er blevet et af mine favorit mærker da den kom til salg i hvad jeg mener var en fair handel.

Uret er Yema model Superman Lagoon i den blå version med deres inhouse værk MBP1000
et værk som det tog dem over 4 år og mere end 3 millioner euro at udvikle.

det har 45 timers gangreserve, 31 jewel/sten og udstyret med hvad de kalder ball bearings på rotoren, ud fra hvad jeg har forstået er det med til modstå påvirkningen fra stød og lignende på værket, men jeg er bestemt ingen ekspert. Icon_e_biggrin1
https://m.youtube.com/watch?v=_vOaNIC2pwc

Modellen er et remake af det orginale som Yema bla. leverede til det franske luftvåben,
den er klassisk sat op med tid, dato og dykker krans med Yemas patenteret lås, 
som er helt klassisk for superman versioner og et generelt must på mine Yema ure. Icon_blink

Jeg vil her bedømme uret på en skala fra 1-10 hvor 10 er bedst,
min bedømmelse har udgangspunkt i det set up jeg har erhvervet uret i.

Kasse: 8. 40mm som er pænt forarbejdet jeg har haft det på i flere hele døgn uden problemer.
Skive: 9. Det største key punkt for mig syntes den er helt vanvittig smuk, vfm er total crazy.
Viser: 7. Flot udført i stål og som resten af uret i et design meget tro mod orginalen. Icon_cool
Markører: 7. Udført som viserne i stål Som add ones så de er hævert fra skiven
Krans: 6. Køre lækkert er malet og uden lume (tro mod forbilledet) 
Krone: 7. Flot udført med logo og for mig nemmere at betjene end på heritage modellen.
Lume: 5. Viserne/uret kan aflæses hele døgnet på alm. opladning men markøerne forsvinder hurtig og  
              kan ikke aflæses, jeg oplevede det samme med mit andet Yema jeg har derfor kontaktet dem  
              for at høre om det er standard.

Value for money: 9. Hvis man er ude efter et ur med vintage udtryk som kan bruges til dagligt,
                              Uden at man går med nerverne uden på tøjet, lagt sammen med at man får et ok
                              innovativt inhouse værk fra et mærke som kan "bære" et vintage look, så mener 
                              jeg at Yema er et af de stærkeste forslag, og køber man brugt er det helt crazy..

Samlet køb: 8. Har svært ved at se det kan gøres bedre hvis man er ude efter dette set up. (men jeg er også Yema fan)

Det er også med i filmen

İmage
İmage
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#2
God gennemgang og interessant med værket, men mangler et billede

Sendt fra min XQ-AU52 med Tapatalk
Svar
#3
Tillykke med klokken, jeg var ude efter deres bronze ur på kickstarter, men kom desværre for sent ud af hullerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
#4
Taxi
Har jo haft bronze med sort skiven
Den gør sig også godt med blå skive. İmage

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen, ultoman
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)