Ure på DR (Brian Lykke, Christian Lass, RedBar mm.) - i aften 13/2, kl 21:00
#41
Som værende én, der ikke har SÅ meget forstand på ure, men har en oprigtig interesse, synes jeg det var en rigtig interessant udsendelse.

De af jer der har nævnt, at der også skulle være noget for "Hr. og fru Danmark", tror jeg har helt ret. Hvis man var gået "all in" på "nørdfaktoren", tror jeg udsendelsen havde været sværere at sælge.

Det var super spændende at få et lille indblik hos en urmager, samt se hvad Red Bar "er".
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
[-]
  • cfnissen, Larsb, MichaelA
Svar
#42
(05-01-2021, 07:33 PM)Krellef Skrev: Som værende én, der ikke har SÅ meget forstand på ure, men har en oprigtig interesse, synes jeg det var en rigtig interessant udsendelse.

De af jer der har nævnt, at der også skulle være noget for "Hr. og fru Danmark", tror jeg har helt ret. Hvis man var gået "all in" på "nørdfaktoren", tror jeg udsendelsen havde været sværere at sælge.

Det var super spændende at få et lille indblik hos en urmager, samt se hvad Red Bar "er".


Sådan! Godt at høre fra din vinkel!

Jeg synes stadigvæk at de dels har lavet nogle gode valg mht. vinkel - og jeg synes også de har lavet deres research godt - illustreret ved de små historier og film, der blev brugt undervejs.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • base924, Larsb, Miwes
Svar
#43
Så lige kort en artikel om Christian Lass


https://www.hodinkee.com/articles/christ...e-to-watch



Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
[-]
  • cfnissen, Larsb
Svar
#44
Ja, det er SÅ cool at se ham der (uanset hvad man måtte mene om Hodinkee).

Nu stiger antallet af private jets der lander i Odense nok lidt

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • Avantismo
Svar
#45
(30-01-2021, 12:03 PM)cfnissen Skrev: Ja, det er SÅ cool at se ham der (uanset hvad man måtte mene om Hodinkee).

Nu stiger antallet af private jets der lander i Odense nok lidt

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mon ikke de tager vandflyveren til Falsled kro?

Men, ja, det er nu fedt, at de fortsat er med til at udbrede kendskabet til independents. Det bliver de nok også nødt til, så det ikke er 100% ananas i egen juice.

Fantastisk, at vi nu har aktivt urmageri i DK i den absolutte superliga!

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen, Larsb, MichaelA
Svar
#46
Jeg har først set programmet nu og jeg synes faktisk det var rigtig godt. Selvfølgelig var der meget, som nørder gerne ville have haft med, men et sådan program skal jo netop ikke være for nørder. Det glædede mig især, at der trods alt ikke var så meget snak om priser, og et par klip fra en online auktion, hvor det gik helt amok er fint for mig. Og at Klarlund får lidt omtale ved at en kendis går ind og trækker 50k fra kortet er jo nok ikke til at komme udenom.

Der blev vist nævnt, at det ur som Christian håndavede til Peter skulle koste omkring 300k, og der skal ikke meget hovedregning til at regne ud, at når både Christian og hans hustru skal kunne leve af det, er det ikke nok at lave et sådan ur om året. Så igen skal man ikke dykke ret meget ned i overfladen for at se, at det i langt de fleste tilfælde omhandler mennesker som skal have et normalt liv til at fungere med deres interesse. At nogle få kan byde 10 mio CHF for et ur på en auktion er i sig selv ikke interessant; det gælder mange andre typer af produkter.

Jeg kendte ikke til "redbar" før jeg så udsendelsen (så derfor er jeg vel ikke en rigtig nørd), men for mig var det ikke andet end en måske lidt højere profileret udgave af de GTG'er vi også har haft blandt os herinde. Samme koncept, samme hemmelighed om sted indtil i sidste øjeblik, samme glæde blandt deltagerne, og samme rigtig godt blandede udvalg. Vi må igang igen og lave et GTG, når vores alle sammens onde stedmoder Mette giver os lov.

Så alt i alt havde jeg en fornøjelig time.

/Bjørn.
Svar
#47
(30-01-2021, 04:14 PM)bjorn_e58 Skrev: Jeg har først set programmet nu og jeg synes faktisk det var rigtig godt. Selvfølgelig var der meget, som nørder gerne ville have haft med, men et sådan program skal jo netop ikke være for nørder. Det glædede mig især, at der trods alt ikke var så meget snak om priser, og et par klip fra en online auktion, hvor det gik helt amok er fint for mig.

...

Helt enig med dig! Ja, nørderne savnede lidt men til gengæld meget bedre end jeg også havde turdet håbe på mht. pengesiden. Så fedt.

Og ja, vi skal snart have gang i GTG igen, om det så er via RedBar eller andre. Savner det vildt.

Claus


Sent from my iPhone using Tapatalk

[-]
  • bjorn_e58
Svar
#48
Og så er udsendelsen på DR2 i aften.

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#49
Glæder mig til at se udsendelsen igen.
Har også stor fornøjelse af Brians watchme podcasts. Særligt afsnittet med Rune og Vacheron Constantin er virkelig godt! Icon_Up
[-]
  • base924, cfnissen
Svar
#50
Super fed udsendelse med en klar hyldest til passionerede ur connaisseurs og feinschmeckere. Fik pludselig lyst til at åbne endnu en flaske vin og bruge lørdag aften på at sidde og beundre mine ure  Icon_blink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)