Læsestof.
#1
Jeg er pænt glad for at læse andre som har det på samme måde?
og hvad har du så i givet fald gang i?

Jeg har selv netop læst H.W.Brands biografi om Reagan som var et af mine politiske idoler og,
Kristine Kloster Andersens Spurven om spionen Vera Schalburg.

Nu er jeg i gang med Frederik Strands Uropatruljen og 
Ragnhild lund asnes LFC anførere gennem tidenerne, (let godnat læsning  Icon_Up)
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#2
Kenn Follett kan jeg lide og musik biografier.
[-]
  • cfnissen
Svar
#3
Elsker også at læse.

Prøv ‘Uden mandat’ af Bo Lidegaard om vores ambassadør i usa under 2. Verdenskrig. Så vild en historie. Og vildest af alt - en sand historie, hvor min oldefar også er nævnt. Det er lidt sjovt.

Har også lige læst ‘Kongens Fald’ af Johannes V. Jensen. Er du vild en historie og en saftig måde at skrive på. Verdensklasse fra Danmark.

Robert Harris er jeg også stor fan af. Han skriver nogle spændende krimier/thrillers i historiske situationer. Senest har jeg læst V2, som handler om...V2 raketterne og hvordan de blev stoppet.

Og så er der min absolutte favorit i genren historiske krimier/thrillers: Bernie Gunther bøgerne af Philip Kerr. Man følger en politimand fra Berlin hele vejen fra før nazisterne kom til magten, mens de var ved magten og efter. Helt fantastisk serie med vilde historier placeret i virkelige hændelser. Og ufatteligt velskrevne.

Er stor Stephen King fan, dog 100% på engelsk. Ikke kun er historierne (som regel) gode, men hans skrivning er fænomenal. Han har skrevet en fantastisk bog om at skrive - ‘On writing’. Den er også tiden værd.

Nå, nu stopper jeg lige her. Har flere ideer...

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#4
Godt at høre Claus
Har du set vores mand i Amerika med
Ulrik Thomsen?

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#5
Ikke endnu. Er nu på to do listen til i morgen. Det er jo præcis den historie.


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar
#6
Præcis har set den
Den giver stof til eftertanke om hvordan
Små ting skaber en stor effekt og hvilke omkostninger der også kan være forbundet.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
[-]
  • cfnissen
Svar
#7
Ud fra stilen vil jeg anbefale Ib Melchior med Spionjæger, handler om afslutningen af anden verdenskrig, og hvordan man fandt frem til de slemme fra krigen.

Eventuelt den ved siden af Catch me if you can, der også blev lavet til en ganske udemærket film (som det ofte er var filmen ikke helt så god som bogen).
İmage

Sendt fra min XQ-AU52 med Tapatalk
[-]
  • cfnissen
Svar
#8
Desværre fik man ikke fingerne i alle de "slemme"
ligesom det reelt forsvandt i sejrherrenes historie fortælling hvem de var.

Hvad der er endnu mere sørgeligt er at man ikke lærte noget
og i vore dage gå i krig over endnu mindre grunde f.eks. som olie interesser og tros retninger.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#9
İmage

Er nu igang med denne, som handler om tiden op til besættelsen inkl. diplomatiske forhandlinger med Tyskland udført af Stauning udenom sin udenrigsminister og baggrunden for modstanden på selve dagen.

Urimeligt spændende, da bogen prøver at sætte sig i datidens kontekst og ikke i det sædvanlige bakspejl. Meget detaljeret beskrivelse af overvejelserne bag kulisserne og samtidigt meget velskrevet trods det solide noteapparat mv.

Claus


Sent from my iPad using Tapatalk

[-]
  • Stensbjerg
Svar
#10
Har ALTID igang i en bog. “Desværre” betyder nedlukningen, at det meste foregår på min iPad og Saxo, og det er bare ikke det samme, som at have en fysisk bog i hånden! - Til gengælde uhyre let at søge på en hurtig ide.

Synes egentlig, at jeg favner ret bredt.... HISTORISKE ROMANER, KRIMIER; Har lige læse Robert Galbraith, alias JK Rowling nyeste, BIOGRAFIER; Har lige læst om Laurent Fignon, og er i øjeblikket på tegneserie-trip og har genlæst hele Tintin-serien og råhygger mig lige nu med Pondus-serien, som er vanvittig morsom.
[-]
  • cfnissen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)