Music videos
#41




Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#42




One of the best guitar riffs ever.





Never get tired of listening to this one.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Larsb, Stenstrup
Svar
#43




One of the most underrated groups i have ever heard, play it loud the sound is incredible.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#44




This song by the Doors was heavily influenced by the Artist and Author William Blake. It fitted this film so well.



l
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Larsb
Svar
#45




This is the best group i have ever to this day, seen live. They always played for three hours live. This concert was voted in a nation wide poll to be the best live concert ever given by any band in the UK.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Larsb
Svar
#46
That one I envy you very much. I never got to see Led Zeppelin live. There is a lot of contenders to the best concert: Clapton in Hyde park, Dire Straits, Barclay James Harvest, or Kaizers orchestra.

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
[-]
  • willy
Svar
#47
Seen Clapton many times,never seen him give a bad concert.Led Zep were a massive band live, they could even blow a Pink Floyd or Stones concert off the park. Even the big modern stadium bands like AC/DC do not get close to the power of this group live. One rock critic described them as, like getting run over by a train, and i agree Icon_smil 

They were at their peak the biggest live act in the world. Much bigger than the Stones or Beatles. Once saw people queuing for 2 kilometers in London to get a ticket for one of their concerts. The funny thing is that i have met loads of people from all over the world who saw them live, and they all say the same, the greatest live band they have ever seen. It was indeed a privilege to see them Lars.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
[-]
  • Larsb
Svar
#48
@ Willy
Jeg har sådan en funktion på min padde, vis ulæste svar. Og til min store skam. Så klikker jeg på den, tit er det dig der skriver. Det kan godt være jeg ikke er så skarp i engelsk. Men 9 ud af 10 gange du har et indlæg.
Så er det altid så bedre vidende, eller belærende, så jeg næsten sidder og krummer tæer. Hvorfor?

Altså dette er et Forum for nogle mennesker som har en fælles interesse, det skulle jo gerne kunne være sådan at vi deler vores oplevelser, store som små med de tikkende vidundere. Uden at vi nødvendigvis skal sables over med diverse postulater.

Om at dette er en “Great Caliber” eller noget helt fjerde. Altså lige nu skriver du om: Big modern stadium band like AC/DC. HMMM. er det ikke mange år siden?

Altså jeg vil ikke være ekspert i musik smag, eller noget andet for den sags skyld. Jeg synes bare vi må være lidt mere rummelige, det kan da godt være du har oplevet nogle fede koncerter med Led Zeppelin, engang i tidernes morgen. Med hvis jeg synes Philip Faber er federe så er, det god smag for mig!

Det samme med et mikro mærke, hvis jeg synes et Zelos eller noget andet er fedt, så må du og andre jo godt synes Rolex er fedt. Altså alt i verden behøver jo ikke have historie eller andet. Og bare fordi noget står på internettet, behøver det ikke at være rigtigt.

Vi har alle forskellige præferencer i livet.

Jeg ved du flere gange har haft diverse, hvad skal man sige. Lidt højrøstede diskussioner herinde. Men det ønsker jeg sådan set ikke, jeg prøver blot at sprede mine tanker her fra Vestjylland.

Altså lidt mere mådehold og “stikke piben ind”, jeg ved ikke hvad det hedder på engelsk.

Mvh.Kop
Svar
#49
Well Mr. Kop, if you knew the amount of times i people answer me in the way you have just done, you would realise that your reaction is perfectly normal, and so very predictable. To give you a fair answer, i need to tell you something about myself. I have this ability, i was born with, it is nothing i learnt. I can read about 3500 words a minute, and i can remember most of what i read. From the age of about 6 years, i read a book everyday of my life until i was about 50 years old, when i started to read less in book form,and more on the internet. I now read everyday for at least 3 hours on the net. Reading and storing information about music-watches-sport etc. etc. is the most important thing in my life besides my family. To put it simply, i love to read, and i never stop reading and learning. I also have another ability, and i think it is the most important one to have! I listen and i read, and i try to absorb knowledge about subjects i know nothing about. The Covid virus is a good example to use here. I do not have a qualified opinion on this virus, unlike millions of people who think they know more than all the people who have worked in this field most of their lives. People are like this, we all have opinions, and most of them are from people who should be listening instead of talking. Knowing the history of music, and the influence or background of any piece of music, is very important to the understanding of it. For example, the Billie Holiday song-Strange Fruit. The Strange fruit is about the black people, who she saw hanging on trees when she grew up in the racist states in the USA. With this knowledge in your head, this song can touch your heart more than it would without it. All music is like this, just like any form of art. Nobody can force other people to like any piece of music, but you can open their eyes to a better understanding of music.

I do not look down on people who like music that i maybe see as commercial crap. I just try to open their eyes to how diverse music is. I never make personal attacks on people i disagree with, it is pointless, and just shows a lack of understanding. I try to keep to the subject we are discussing, and argue my opinions.And why you thought it important to mention past conflicts or shall we say debates about watches, is beyond my understanding. Maybe you just had a bad day, i do not know? But debates like this rarely lead to a good conclusion. I just hope you understand me a bit better now.

No hard feelings and a happy new year to you Icon_smil
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#50
Jeg vil gerne være med.

Nu ser jeg at den hårde rock er godt repræsenteret så jeg vil prøve at slå et slag for poppen ;)

Hård rock, hører jeg rigtig gerne til koncerter (var blandt andet i Berlin og høre Ramstein sidste år), men når jeg sætter musik på i stuen så vinder poppen gerne.

Dette er nok mit yndlingsnummer for tiden, og for dælen hvor ville jeg ønske jeg kunne opleve en sådan unplugged oplevelse...






A-ha

hmmm hvordan sætter jeg et youtube link ind?
[-]
  • willy
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)