Pilot Mark XV vs XVI vs XVII vs XVIII
#1
Hej,

Søger lidt hjælp i min videre jagt på et Pilot Mark. Kan se at den kommer i forskellige versioner, men er i tvivl hvilket jeg skal intensiverer jagten på. Udover XVII's finesse ved datovisnignen er der så andre pros and cons omkring det andre versioner man skal være opmærksom på?

På forhånd tak.

İmage

/Karsten
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Svar
#2
Ja, der er jo nok at vælge imellem. IWC har 5 grupper af piloture. Der er Spitfire, Le Petit Prince, Top Gun, Antoine de Saint Exupery og Classic. Her er et link til piloturene:

https://www.iwc.com/en/watches.html#%7B%...ches%22%7D

IWC bruger værker fra deres caliber 32000 familie i de fleste Mark modeller. Du kan læse om værkerne her:

https://www.iwc.com/en/calibre-family/32000.html

I dag er næsten alle værker in-house.

Tidligere brugte man stærkt modificerede ETA værker i f.eks. Mark XV. Det skal man ikke være bange for, men mange foretrækker alligevel noget ”hjemmelavet”. Det er i høj grad et spørgsmål om smag og behag, når man skal vælge mellem de forskellige farver og skiver. Generelt er urene fra Classic serien mere populære end f.eks. Spitfire linien. Mark XVII, som du viser billede af, har en anderledes datovisning. Den er selvfølgelig inspireret af flyinstrument design.

Du må igang med at kigge på alle mulighederne. Det er et dejligt arbejde. Du er velkommen til at spørge videre....
JK
[-]
  • MichaelA
Svar
#3
Tak, JK for kyndig råd og vejledning.

Har kigget lidt nærmere på de forskellig modeller og vil høre om det er realistisk med et budget på 20k at tilegne sig en af Mark modellerne og hvilken man i så fald så mest for pengene ved at investerer i?

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Svar
#4
Selv tak. Det skulle være muligt med lidt held at finde et brugt Mark ur til den nævnte pris. Måske skal du udenlands. Jeg tror, at budgettet vil henvise dig til de lidt ældre modeller som f.eks. Mark XV. Selv ville jeg holde mig til Classic modellerne, men det er bare mig Icon_smil
Held og lykke med jagten.
JK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)